Aanzuigpijn

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Jolie13, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hoi,
    Het voeden van mijn zoontje (11 dagen oud) gaat op zich heel erg goed, na wat startproblemen doordat de voeding later op gang kwam omdat ik zelf 2,5 liter bloed had verloren bij de bevalling.
    Aanleggen gaat prima en hij drinkt en groeit heel goed.
    Ik blijf alleen bij de eerste 20-30 sec zo'n pijn houden, soort aanzuigpijn denk ik. Dat is steeds wel iets waar ik tegenop zie en een beetje bang voor ben.
    Klopt dit en wordt dit ook minder? En zo ja: hoe lang duurt dit ongeveer?

Als hij eenmaal drinkt trekt het vanuit mijn oksel, maar dat lijkt me een melkkanaal? verder gaat het tijdens het drinken gewoon goed.
    Na het drinken heb ik meestal een minuut of tien zere borsten, die zeuren een beetje na.

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

De eerste 20-30 seconden mogen inderdaad gevoelig zijn, maar daarna moet dat weg zijn en mag het geen pijn meer doen.
    De eerste seconden pijn komt door het uitrekken van je tepel. Je tepel moet daar aan wennen. Over het algemeen zal dat weg gaan, maar helaas blijven sommige vrouwen hier last van hebben.

Mogelijk dat je kleintje niet goed aanligt en dat je daarom pijn achteraf heb. Dan is het een goed idee om een lactatiekundige bij jou in de buurt in consult te vragen om mee te kijken en je tips te geven.

Heeft je kleintje misschien spruw? Ook dan kan het voeden pijnlijk zijn en achteraf. Dit is een stekende pijn. Je tepel kunnen glimmen en je kleintje kan een witte waas op zijn tong hebben die niet weg te wrijven is. Als je dit vermoed, ga dan even langs bij je huisarts.

Groetjes Saskia

3. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Hoi Saskia,

Ik heb gekeken en kan geen witte waas ontdekken. De pijn achteraf wordt wel wat minder.
    Ik denk dan dat het echt dat uitrekken van de tepel is. Die is na het voeden ook veel meer uit stekend dan daar voor.
    Ik ga heel erg hopen dat dat over gaat dan.
    Omdat het bij sommigen nooit weg gaat kun je zeker geen indicatie geven van hoe lang dat zou duren?

4. Jolie13

Jolie13 Bekend lid

10 jul 2012
    966
    0
    0
    NULL
    Overigens is er een lactatiekundige geweest voor het aanleggen en dat gaat goed. Het is ook soms opeens minder bij een voeding. Maar de keer erna kan het dan weer erger zijn. Niet echt een peil op te trekken helaas :(

5. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hi,

Dan zal het inderdaad het uitrekken van de tepel zijn.
    Ik kan inderdaad geen indicatie geven, omdat het bij iedere vrouw anders is.

Succes en ik hoop dat het snel over is.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina