Gewone melk

Discussie in 'Voeding' gestart door Taco, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Ik heb even een vraagje. Wanneer stapte jullie over van opvolgmelk naar gewone melk. Lieten jullie dan alle flessen in een keer weg. Ze krijgt nu namelijk in de ochtend een papfles, smiddags na net brood een kleine fles en savonds voor het slapen gaan nog een fles. Het cb gaf aan dat je steeds meer maar 3 maaltijden moet. Dus ik was wel benieuwd hoe jullie dit doen. En drinken ze dan alleen nog uit een nomale beker. Dit las ik in een folder maar kan me dat niet echt voorstellen, geen fles en tuit beker meer.
    Toch nog een hoop vragen zie ik maar ben even nieuwsgierig:)

2. tuc

tuc Niet meer actief

rond de 11 maanden gaf ik s ochtends een boterham met een beetje fles
    tussen de middag ook een boterham met een fles en voor het slapen gaan nog 1.

Met 11 maanden ben ik begonnen om de tussen de middagfles te vervangen door een bekertje halfvolle melk.
    Water en thee dronk ze toen al 2 maanden uit een open bekertje, want ik geef geen tuitbekers of ander drinken uit de fles. Dat vond ze meteen heerlijk. Even later dat s ochtends ook gaan doen. De fles voor het slapen gaan is rond een jaar meer gewoonte dan dat het nodig is, dus die heeft ze de dag voor haar verjaardag voor het laatst gehad.

Hier dus vanaf een jaar alles uit een open beker en met 11 maanden half half.

3. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Rond het jaar, tussen de middag een beker gewone melk, ontbijt met pap altijd al met lepel uit bord langzaam maar zeker ook van gewone melk (inmiddels brood met beker melk), de avondfles een tijdje half thee, half melk gedaan tot hij aangaf er geen behoefte meer aan te hebben. Dus geleidelijk aan..

4. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Hier zijn we met 10 mnd begonnen met gewone melk uit een bekertje met de lunch en gewone melk in de laatste fles. De opvolgmelk hebben we opgemaakt met de pap sochtends enneven voor zn 1 e verjaardag was dat op en maakte ik dat ook met gewone melk.

Uit een bekertje drinken gaat hier op zich goed (met hulp uiteraard) maar hij drinkt dan wel minder dan dat je het in een fles doet. Maar goed hij krijgt al pap van 200 cc melk en een toetje dus we komen wel aan de 300cc

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    681
    113
    Wij zijn rond der 1e verjaardag over gegasn op gewone melk. Papfles en de melk bij de boterham geef ik gewone melk. Avondfles krijgt ze nog van opvolgmelk.
    Ik geef der melk nog uit de gewone fles. Sap krijgt ze uit rietjesbeker. Open beker heb ik geprobeerd maar werkte niet en dronk weinig. Komt later wel.

6. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Rond 8 maanden nog maar 2 flessen opvolgmelk, rond 12 maanden 1 fles opvolgmelk en met 13 maanden geen fles meer.
    Vanaf 12 maanden bij het ontbijt en de lunch een beker koude melk.
    De flessen hebben we inderdaad zomaar weggelaten en daar had onze dochter geen enkel probleem mee. We dachten dat ze misschien niet zou gaan slapen zonder fles 's avonds. Maar dat ging meteen prima.

7. Taco

Taco Actief lid

11 dec 2012
    433
    35
    28
    Bedankt voor jullie reacties. Zal binnekort ook maar eens gaan starten met gewone melk. Hier drinkt ze wel eens uit een gewone beker maar met een tuitbeker drinkt ze beter. Dus dat is gewoon nog even oefenen. Maar nu heb ik tenminste een beetje een idee.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Flessen eraf vind ik zelf een beetje onzin, mag je kindje ook even baby blijven? Mijn 2,5 jarige drinkt nog heel graag een flesje voor ze gaat slapen. Voor de rest heeft ze prima uit gewone bekers leren drinken. Overstappen op gewone melk heb ik nooit gedaan ivm koemelk allergie. Maar pap kan natuurlijk met melk en de avondfles kan ook gewoon melk. Evt tussen de middag dan een tuitbekertje?

9. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier ben ik rond 11,5 mnd eerst wat opvolgmelk met gewone melk gaan mengen, maar al snel dronk ze de gewone melk prima!
    Maakte 's morgens vaak ook gewoon granenpap met gewone melk en nu nog wel ooit... vindt ze heerlijk!
    Ook die fles hadden we nog toen, open beker was toen echt nog geen succes. Verder dronk ze water uit een tuit of rietjesbeker.

Vanaf 1 jaar kreeg ze 's morgens 150cc gewone melk en 's avonds voor het slapen gaan ook.
    Het advies is vanaf 1 jaar 300cc (tot 500cc) zuivel per dag, incl melk/kaas/kwark/yoghurt etc. Hoe je dat verdeelt moet je zelf weten natuurlijk, je kunt ook 3x 100cc geven.

Deel Deze Pagina