weeen en pas 33 weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door cristel1986, 19 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo..

ik heb sinds 3 dagen al weeen oefen weeen en echte weeen gemixt door elkaar... zover ik weet is de plug tussen mn cervix er nog niet uit gevallen... maar elke dag krijg ik meer weeen... moet ik dit serieus nemen dat ik een vroeg geboorte kan hebben of is dit verder normaal??
    moet je trouwens bloed verliezen voordat de cervix opend of hoeft dat niet??

ik hoop snel en antwoord te krijgen ik ben erg nerveus hier over

alvast bedankt
    gr cristel

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Cristel,

als je over dit soort dingen nerveus bent, dan moet je gewoon je eigen verloskundige bellen hoor! In het stukje waarin ik me voorstel op deze site heb ik ook geschreven in welke situaties je je eigen verloskundige mag bellen. Ik reageer niet altijd direct, heb ook mijn werk, en als je je zorgen maakt is dat reden genoeg om je verloskudnige te bellen.
    Je hoeft niet altijd bloed of slijm te verliezen als de bevalling op gang komt. Dat kan ook pas tijdens de ontsluiting komen. Dat je nu voorweeën hebt is normaal. Als je nu al regelmatig weeën hebt, dus om de 3-4 minuten die een minuut of langer duren, dan moet je zeker je verloskundige bellen. Dus als er regelmaat in je weeën zit dan bel je, als ze onregelmatig zijn en om de 10 minuten komen, dan zijn het voorweeën en zakt het vanzelf weer af. Bij ongerustheid bel je ook.

Mirjam

Deel Deze Pagina