Ons bed is standaard maar 50 cm hoog maar i.v.m. de ombouw kunnen we hem niet op klossen zetten dus dan maar kratten onder de lattenbodem. Met 1 krat wordt het bed 65 cm dus net te laag, met 2 werd ie 90! Dit hebben we geprobeerd maar 2 kratten ga ik dus echt niet doen!! Ik vind dit echt onverantwoord! Ik moet op mijn nachtkastje klimmen om het bed in te komen, daarbij als ik eruit val neem ik nog het risico dat er iets ernstigs met ons kind gebeurd! Heb nu gewoon 1 krat, dus 65 cm, en als de VK of kraamhulp er nog wat over zegt doe ik die andere kratten er nog wel onder, maar nu als ik zwanger ben durf ik het niet aan. Moest het even kwijt.
je kan ook even vragen aan je vk of het goed is zo. Dan weet je het zeker allemaal. Ze doen hopelijk niet moeilijk over die paar cm en hoop dat het hoog genoeg is. Kan me voorstellen dat je er geen 2 onder gaat doen nee. Nu circus capriolen uithalen lijkt me niet verstandig
Ja, zal het ook zeggen, moet donderdag weer op controle. Kraamhulp zei er helemaal niks over. Als de VK het goed vondt vinden hun dat ook en beval niet thuis dus verwacht niet al te veel moeilijkheden. Heb m'n best gedaan.
Wij hebben gewoon een extra matras er bovenop gegooid... geen gezeur met klossen en kratten en het lag lekker stabiel..
Wij leggen ook gewoon een extra matras erop. Heb het aan de kraamverzorgster gevraagd vandaag en die vonden het geen probleem zolang de vk het ook goed zou vinden. Ik beval sowieso in het ziekenhuis, dus zij zullen er ook wel geen moeitem mee hebben.
Ik zou ook gewoon voor die ene krat gaan. Extra matras kan ook, maar dan verschonen we alleen bij onze organisatie het bed niet. Dat moet je man of iemand van de mantelzorgers dan doen.
ik moet ook van die kratten onder mn bed zetten maar shame on me...ik ben er nogniet eens aan begonnen. heb echt nergens zin in de laatste tijd.
Eén krat is echt wel genoeg hoor. Die paar centimeter maakt niet zo uit volgens mij. Twee kratten zou ik ook niet doen, veel te gevaarlijk. Pim
Als het extra matras een 2-persoonsmatras is, dan maakt het toch niet uit, de bovenste wordt verschoont... de onderste is dan aan de beurt als je de bovenste weg haalt...
Bij mij is het incl kratten maar 60 cm. Maar de kraamzorg heeft er niks van gezegd (ik ook niet want ze vroeg er niet naar). Ik wil wel thuis bevallen dus zal het bij de vk eens in de groep gooien. Maar ik vraag me af of ze het nou echt zouden merken...
Doen ze vast niet moeilijk over hoor! Misschien heb je wel een kleine kraamhulp, dan is het alleen maar fijner voor haar!
Laat het maar op me af komen en we zien wel. Als ze erg moeilijk gaan doen kan ik altijd het krat er nog onder zetten, maar vindt het aan de ene kant wel belachelijk dat ze hier zo'n hoop praat over maken. De VK zat echt een partij moeilijk te doen. Ik heb dan zoiets, als ze bang zijn voor last van hun rug hadden ze maar een ander beroep moeten kiezen.
Nee een 2 persoon matras kan wel gewoon verschoond worden volgens mij als je die als extra matras erboven op legt. Meestal kom ik maar 1 persoons matrassen tegen die er als extra opgelegd worden omdat ze er weer af gaan als de mensen gewoon in hun eigen bed liggen of slapen. Eraf halen moet je trouwens ook zelf iemand voor regelen of samen met de kraamverzorgster kan evt. ook.
DVS: ik wilde nog even reageren op jou. Hadden we maar een ander beroep moeten kiezen? Wij hebben net als ieder ander gewoon recht op een goede werkhoogte. Moet je na gaan als je 10 gezinnen achter elkaar treft die het bed niet omhoog doen dan heb je geen rug meer over over een paar jaar. We doen dit werk met veel liefde voor het vak. Wees blij dat er kraamzorg is, nederland is een van de weinige landen waar kraamzorg is. Dit moet je niet als aanval beschouwen maar ik kan me gewoon soms zo kwaad maken dat mensen niet snappen hoe of wat.
Ja, maar hoogzwangere vrouwen in een hoog bed zetten vind ik ook zeker niet kloppen en onverantwoord. Voor hetzelfde geld rollen ze eruit en vallen op hun buik, en dan? En voel het niet als een aanval, had zo'n reactie wel verwacht maar het is mijn mening. Mijn schoonvader is stratenmaken en rug + knieen ook kapot, daar hoor je nooit iets over dat daar aanpassingen voor moeten komen. Maar eindeloze discussie denk ik.
DVS: is ook zeker een eindeloze discussie haha. Nu word er ook beter op de arbo gelet dan vroeger hoor. Maar het is gewoon ook ter bescherming van de kraamverzorgende en de verloskundige. En ik moet zeggen dat ik al 2x eerder ben bevallen en bij beide kids bekkenklachten heb gehad. Dus ik vond het hoger bed ideaal. Ik ben ook klein van stuk en had idd moeite om in en uit bed te komen. Maar met een krukje erbij was dat probleem zo opgelost. En je zult best kraamverzorgende hebben die er niet zo moeilijk over doen. Maar zeker nu ikzelf ook weer zwanger ben let ik daar extra op. Officieel mogen we zelfs zorg weigeren als het bed niet omhoog gedaan wordt. Maar moet zeggen dat de meeste kraamvrouwen en heren als we het aangeven er niet zo moeilijk over doen en er iets op verzinnen.
FF een vraagje, hoe hoog moet het bed ook al weer staan? ik dacht 70 cm, maar weet het ff niet meer zeker....
Is per VK/kraamhulp verschillend. Kraamhulp wil bij ons 70 maar VK weer 80. @ MamavanJordy: We zien wel hoe het loopt. Laat het nu mooi bij 1 krat.
Hier wil de kz 75/80 cm en de vk 80 cm. Probleem is dat ons bed maar 30 cm hoog is, volgens mij gaan we dat dus met klossen of kratten nooit een halve meter omhoog krijgen. Iemand tips?