kramp in me kuiten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mamaikke0604, 18 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaikke0604

6 feb 2011
    75
    0
    0
    in de zorg
    Deventer
    Hallo
    ik heb steeds zon kramp in me kuiten,vooral s`nachts.Herkennen jullie dit???
    En wat doe je eraan.Vooral s`morgens als je uit bed komt doen je benen zon pijn!!!

Groetjessssss

2. Heel herkenbaar. Ik slaap alweer vanaf een week of 10 met een kussen onder het matras om tijdens het slapen m'n benen hoger te hebben liggen. Scheelt heel erg veel in de pijn in m'n benen en tot op heden blijven de grote krampen weg.

3. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

ja herkenbaar! Heb er heeel erg last van gehad, 1 been was het mn kuit, andere been mn kuit en zijkant van mn been! Ik heb al tijdje fysio (van wege b.i.), en heb ook tens therapie... in combi met cure tape op mijn kuiten heb ik er erg veel baad bij!!
    Ook werd me verteld om een zeepje bij je voeteneind te leggen... maar moet zeggen dat dat mij niet geholpen heeft! Er zijn wel dames die er wel baad bij hebben gehad, dus het is het proberen waard.
    Het lastige is ook als je buik in de weg gaat zitten, en je zelf niet meer met je hand je voet omhoog kan drukken... toen moest ik elke keer uit bed springen om me kramp er uit te krijgen..
    Hoop dat je er wat tegen kan doen! want het is heel erg pijnlijk en vervelend!

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    kussen onder je voeteneind. zeepje schijnt te helpen. het eten van banaan moet ook helpen. hier zit magnesium in en dit ontspant de spieren. als je je uitrekt, dan je tenen naar je toe "trekken' en niet van je af want dan schiet het er vaak juist in.

5. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

23 feb 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat helpt is 's avonds voor het slapen gaan je kuiten (laten ;)) masseren. Dit moet je altijd richting hart doen (dus naar je knie toe) dit zorgt dat afvalstoffen afgevoerd worden die anders zorgen voor kramp. Ik heb veel zwangeren in mijn praktijk met deze klacht en wanneer ik de kuiten heb gemasseerd hebben ze soms twee weken geen last van krampen 's nachts.
    Ook veel water drinken en je voeten hoog leggen helpt. Mocht het echt heel erg worden dan schijnt magnesium in nemen ook te helpen.

6. CarpeDiem89

CarpeDiem89 Actief lid

2 jan 2011
    234
    0
    0
    Momenteel ff niks..
    Den Haag
    Ik heb hiervoor een tip gekregen bij de zwangerschapscursus, heb hier namelijk ook erg last van, word er van wakker 's nachts.

Je gaat plat liggen met je benen gestrekt en dan een stuk of 15 keer je tenen naar je toe buigen (niet van je af!! dit werkt juist averechts) en dan een zo'n 10 seconden vast houden per keer.

Dit helpt bij mij heel goed, heb er nu geen tot weinig last meer van..

Deel Deze Pagina