Merel eet sinds een maand of 2 eigenlijk nog maar heel weinig brood. Per dag komt ze niet op een halve boterham uit. Dit eet ze: 's Morgens pap 200cc, tussendoor rozijntjes tussen de middag dus amper een halve boterham tussendoor fruit warm eten (half potje vers ongeveer) 120 cc dreumes melk voor het slapen gaan. Ze eet dus heel erg weinig vind ik. Wat vinden jullie? Als vervanging voor de boterham heb ik al van alles geprobeerd, beschuit, cracker, cornflakes, maar ze wil gewoon niks. Misschien hebben jullie nog tips?
Eet ze wel pap? Verder kan het ook gewoon zo zijn dat ze echt niet meer trek heeft ... komt ze wel normaal aan in gewicht? Dan zou ik me (proberen) geen zorgen maken. Als Mirre geen trek heeft in dr boterham als ze netjes in de stoel zit, is het vaak niet 'geen trek', maar wel 'geen zin in de stoel'. Als ik dan de boterham geef tijdens de wandeling of als we op een bankje zitten op de kinderboerderij, eet ze m wel ... Je zou ook yoghurt kunnen geven met babymuesli ... al heb ik dat nog nooit geprobeerd (je hebt t van biobim, volgens mij ook van bambix)
Een ander soort boterham proberen? Dylan houdt bijv. niet van waldkorn, maar een tarweboterham gaat er prima in.
Ik neem aan dat je al hebt geƫxperimenteerd met verschillende soorten beleg? Als ze fruit lekker vindt, kun je misschien dat op haar brood smeren (lekker geprakte banaan / mango / avocado / fruitmoes vers of uit potje
Hier hielp het door hem zelf stukjes te laten pakken. Het wordt wel meer een kliederboel maar sindsdien eet hij een hele tarweboterham, daarvoor minder dan een halve en vaak spuugde hij vervolgens wat hij binnen had gekregen alsnog uit. Nou moet ik erbij zeggen dat wij pas net begonnen zijn met brood, iets meer dan een week, dus wellicht dat alles nog verandert
Isabella heeft nu precies hetzelfde. Ik ga straks even kijken naar bolletjes. Volkoren en krentebollen. Misschien is dat wel een leuke verandering. Verder heb ik er crackers bij. Het blijft lastig hoor.
Dylan heeft ook een periode gehad dat hij geen brood wilde eten. Ik ben wel van mening dat als ze honger/trek hebben ze het vanzelf gaan eten. Je moet het alleen niet gaan vervangen door iets lekker o.i.d.
Dank voor de reacties. Ik heb alle soorten brood geprobeerd, maakt niks uit. Pap vindt ze wel lekker 's morgens, zal het ook eens tussen de middag proberen zolang ze geen brood eet. Alle soorten broodbeleg zijn prima, die haalt ze gewoon van het brood af en eet het zo op, zonder brood dus...... Als we naar de kinderboerderij gaan dan eet ze wel brood omdat ze het niet wil delen met de dieren , maar om nou elke dag daarheen te gaan vind ik ook zo wat . Yoghurt eet ze wel, maar een paar hapjes, dus met baby muesli zal het niet beter gaan denk ik. Kan het in elk geval eens proberen. Mijn man wil dan wel eens een koekje geven zodat ze toch wat binnen krijgt, maar dat wil ik niet. Dan is het hek van de dam volgens mij. Het zal wel een fase zijn (17 maanden sprong?). Ze groeit de laatste weken niet erg hard. Is volgens mij op hetzelfde gewicht als met de bmr prik (2 maanden geleden). Maar heb al ergens gelezen dat er veel meer kindjes zijn die maanden een groeistop hebben.... Ik zal me er bij neer moeten leggen, mijn gedachte is ook wel als ze honger heeft eet ze wel, maar het duurt nu al zolang . Bedankt voor het meedenken en als er nog meer tips zijn.......altijd welkom!
Vanmorgen komt Merel me halen om naar de keuken te gaan en vraagt om een bol (krentenbol) binnen een paar minuten was ie op en vroeg ze om nog een! Daarna heeft ze nog een halve boterham op, dus ze had nu wel honger gekregen..... Gelukkig eind goed, al goed