hahaha, wat grappig dit, ik had hetzelfde, alleen andersom! Ik wist bij de eerste en tweede het geslacht niet ( ik heb ook een jongen en een meid) en dat waren echt verrassingen, vond dat wel echt leuk bij de geboorte... bij de eerste dacht ik dat het een meisje zou zijn en bleek het bij de geboorte een jongen, bij de tweede wist ik zo goed als zeker dat het een jongetje zou zijn ... wat was de verrassing groot dat het toen een meisje was! Ik had bij beide kinderen dus gewoon alles neutraal aangeschaft ( beetje saai, maar daarna kan je losgaan ) nu was ik totaal onverwachts zwanger van de derde... alles een paar maanden voor ik zwanger werd weggedaan ( incl. babykamer en neutrale babykleertjes, slaapzakken en ga zo maar door) en nu wilde ik eigenlijk gewoon heel graag weten of het een jongetje of meisje is... ook gewoon voor het gemak, nu met kleertjes aanschaffen enzo en de kleur van het kamertje... heb het ook gewoon tegen iedereen verteld die het wilde weten! Ik denk in jou geval (omdat je weet hoe het is om het wel te weten) dat ik het nu niet zou willen weten, ik was best nieuwsgierig of het anders zou zijn om het wel of niet te weten... het is gewoon geen verrassing meer nu, dat is eigenlijk alles, en ik heb natuurlijk al 2 keer meegemaakt hoe het is wel een verrassing te krijgen, vond dat erg bijzonder bij de geboorte! Maarrrr ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het met de 20 weken echo erg lastig vond om het niet toch stiekem te vragen ( bij de andere 2) succes met je keuze! groetjes riniti
Ik ben ook heel benieuwd of ik het volhoud bij de 20 weken echo!vooral of mn gevoel weer klopt, bij de andere 2 wel namelijk, en of ik iets zal zien of niet. heb inmiddels een beetje ervaring met echo's kijken. haha! ik raak er steeds meerval overtuigd om het niet te willen weten dit x. Denk dat ik spijt krijg als ik nu weer weet wat het is. helemaal omdat dit de laatste zal zijn. Misschien denk ik er straks wel anders over hoor.. maar voor nu..
Bij onze dochter wilden wij het graag weten of wij een zoon of een dochter zouden krijgen. Deze keer wilden we het eerst eigenlijk niet weten maar na de termijnecho waren we beiden te nieuwsgierig. Inmiddels weten we 100 % zeker dat we een zoon verwachten.
Ik zit daar soms ook wel eens aan te denken. Op dit moment wil vriendlief niet meer dan 2 kindjes dus dan twijfel ik wel eens om het geslacht te vertellen mocht het zover zijn. Maar aan de andere kant ben ik waarschijnlijk zelf veel te nieuwsgierig en trots om het stil te houden. Je moet doen wat jullie het fijnste en leukste lijkt.
Wij willen het, net als bij de eerste, weer niet weten. Wij gaan weer voor een verrassing. Ik kan er niet over meepraten om het wel te weten, maar wij vinden dit gewoon leuk. De echte verrassing bij de geboorte.
Degene die het niet willen weten: Hebben jullie niet dat je toch een beetje mee gaat spieken??? Ik heb dat namelijk wel. Niet dat ik er veel van bak hoor, omdat de vk weet dat wij het niet willen weten. Ook bij de 30 min durende 20w echo gewoon echt niets gezien he haha. Ik ben altijd op zoek naar een plasser, maar zie nog geen plasser voorbij komen. Maar de bevestiging van een vk wil ik echt niet! Ik heb dit keer ook echt geen gevoel. Bij mn dochter heel sterk, maar nu niet.
@Marievs: Nee dat heb ik helemaal niet. Ik wil het immers niet weten, dus waarom dan wel meespieken in de hoop het wel te zien? Ik kijk of zoek er echt niet naar. Bij mijn dochter met week 35 nog een echo gehad en toen zeiden ze ook echt dat de kans er was dat we het toch perongeluk zouden zien. Ik heb zowat de hele echo met mijn handen voor mijn ogen gezeten hahaha
Gisteren hebben we de seo gehad, en wij hebben het ook een verrassing gelaten. Bij de eerste 2 wisten we het wel
Het is voor iedereen anders. Zo wist ik bij de eerste niet wat het geslacht werd en nu bij de tweede weet ik het wel. Mocht er ooit nog een zwangerschap komen, dan wil ik het weer weten. Dit bevalt me toch beter dan het niet weten. Bij mijn vrienden daarentegen, wisten het de eerste keer niet, de tweede keer wel en besloten daarop dat ze het bij de derde niet wilden weten. Zij vonden dit leuker. Ik denk dus niet dat iemand je daar dus een passend antwoord op kan geven.
bij de 1e wist ik het wel..ik had van tevoren een droom..en ik wist 100% dat dat uit zou komen, beetje lastig om nu verder op in te gaan...had het niet willen weten bij de 20 weken echo omdat ik er gewoon op vertrouwde dat het juist was mijn droom en inderdaad..alles in de droom kwam uit. 2e wou ik het juist wel weten omdat ik zo druk was dat ik niet bewust van de zwangerschap kon genieten en het de zwangerschap wat reëler maakte. bij de 3e wil ik er zeker voor kiezen om het NIET te weten..lijkt me lastig maar het lijkt me zo gaaf als je het absoluut niet van tevoren weet en je dan wordt verrast.
Wij wisten het bij de eerste 2 wel, maar wil het nu echt niet weten. Ik wil de verrassing gewoon bewaren!
Ik wist het bij de eerste niet, tweede wel en derde weer niet... Vond het veel leuker om het niet te weten! geen baby's meer voor ons, maar anders zou ik er weer voor kiezen om het niet te weten!