Hoi meiden.. Even mn hart luchten: voor de vakantie is er een stuk van mn kies afgeknapt, aan de binnenkant.. Geen pijn, dus eerst op vakantie. Eenmaal op vakantie begon ik meer last te krijgen en dus vanmorgen gebeld naar een waarnemende tandarts, omdat de eigen tandarts op vakantie was. Ik kon direct langskomen.. Hij zei dat er een gaatje aan de zijkant van mn verstandkies zat en inderdaad een gat in de afgebroken kies. Ik heb een half uur in de stoel gelegen. Kreeg verdoving, waar ik echt na de tijd om gehuild heb, want vond zo erg dat ik dit tijdens mijn zwangerschap moet, maar ik had geen andere keus.. hij heeft geboord en gevuld met een noodvulling. Ik heb nu best spijt dat ik ben gegaan, in die zin, want ik heb vreselijk veel pijn nu aan de kies. Sowieso is de kies niet afgevlakt, deed de tandarts niet, waarom geen idee, maar nu kan ik dus niet eens mijn kies op elkaar doen, zit een groot stuk vulling tussen. Dus morgen maar bellen om het bij te slijpen? Maar kan dat de pijn veroorzaken? Of is die pijn normaal na de behandeling? En even voor geruststelling: jullie ook wel is verdoving(en) gehad tijdens de zwangerschap? Ik ben bang dat als ik deze pijn hou, ik alsnog weer moet verdoven, wat natuurlijk niet ten goede komt van ons kleintje. Voor nu mocht ik 2 paracetamol innemen van de VK, dus dat gedaan en proberen of ik wat kan slapen Pfff, geef mij maar een bevalling!
Neem de pcm even volgens bijsluiter zodat je de spiegel op kan bouwen; dan werkt het optimaal en heb je hopelijk minder pijn. Verdoving is niet erg hoor, dat is echt lokaal, geen zorgen over maken! Hopelijk ben je snel van de pijn af, pijn is niet ongewoon als de zenuw geraakt is tijdens de behandeling; het moet echt even tot rust komen. En hopelijk kan de vulling ook snel worden bijgeslepen!
Mondhygienist hier. Misschien een beetje laat... Als de tandarts de goede soort verdoving gebruikt, kan dat helemaal geen kwaad. Verder is het niet goed als de kiezen niet op elkaar passen, dis kan zorgen voor overbelasting en veel pijn, zeker als er een ontsteking onder zit/heeft gezeten. Echter, als er een ontsteking zit/zat dan is er meer nodig dan alleen boren, dan moet je een wortelkanaalbehandeling hebben. Mogelijk heeft de tandarts het slecht uitgelegd en moet dit nog gebeuren bij je eigen tandarts. Het kan inderdaad ook zo zijn dat de zenuw overgevoelig is geraakt, dat kan even duren allemaal. Maar ook dit kan eindigen met een wortelkanaalbehandeling. Is er een foto gemaakt? Ook dat kan tegenwoordig bij zwangerschap en zal mee uitsluitsel geven. Vanaf de computer is er echter niks echt zinnigs over te zeggen. Bij twijfel gewoon weer bellen. En heb geen spijt dat je bent gegaan. Je it ook niet te wachten op een broeiende ontsteking, die wel slecht is voor je kindje. Of dat een ontsteking zo ernstig wordt dat je verdoving niet meer werkt. Dit geeft uiteraard veel stress en dat wil je ook juist vermijden