De hond erbij of juist niet?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Arja, 6 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik vroeg me af wat je het beste kunt doen met de hond als je thuis bevalt. Moet ie erbij zijn, of pas na de bevalling erbij halen of juist helemaal weghouden? Heeft iemand hier ervaring mee?

2. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Geen ervaring, maar ik denk niet dat de verloskundige het op prijs zal stellen als de hond bij de bevalling is...

3. 4days

4days Niet meer actief

Lijkt me niet echt hygiënisch... Ik zou op zijn minst wachten tot na de bevalling om de hond erbij te laten!

4. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    hehe sorry ik moest best wel lachen..
    De hond bij de bevalling :)

eeeh..nee dus. Lijkt me maar een onhygienische bedoening.

5. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ik zou het ook niet doen, hihihi.

Maar wat ik uit je verhaal begrijp is, wat je moet doen zodat je hond weet dat hij erbij hoort en later niet agressief wordt naar de baby? Kan het mis hebben hoor ;)

Maar dan kun je hem na de bevalling (wanneer alles klaar is) erbij betrekken en een poepluier van de baby geven aan de hond.

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben van mening dat de hond tijdens de ontsluitingsfase best in dezelfde ruimte kan blijven. Zo weet de hond dat er iets te gebeuren staat ;) Tijdens het persen... hangt denk ik af van het soort bevalling dat je gaat krijgen, wat voor soort hond het is en of het goed kan luisteren.
    Misschien blijft de hond wel netjes en braaf in zijn mandje liggen wachten.

Dus ja! Ik ben van mening dat de hond best bij de bavalling kan blijven.

7. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    je kan je hond wel thuis houden maar beter is het om hem in een andere ruimte te houden.
    Op het moment dat jij met de bevalling bezig bent, komt er (voor de hond) een vreemde vrouw je huis binnen. Jij hebt pijn, erg veel pijn, jouw hond linkt die pijn aan die vreemde vrouw en moet jou beschermen dus kan het zijn dat hij gemeen naar de vk zou kunnen gaan doen.
    Ons hondje is tijdens de ontsluiting wel in mijn buurt geweest, tot een bepaalde tijd hahahahahaha daarna vond hij het maar niks! Toen de vk kwam hebben we hem in een andere kamer gedaan. Op het moment dat ik mocht gaan persen is mijn moeder gekomen om hem uit te laten. Eindelijk toen ik na 2,5 uur persen mijn meidje op mijn buik had is de hond wel komen kijken. Toen was alles goed!

Betrek je hond wel bij de baby, ga hem niet wegduwen als de kleine er eindelijk is. Veel succes!

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij mij komen mijn honden nooit boven, dus met de bevalling ook niet :)

9. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Wij hebben geen honden, maar katten en die gaan tijdens het echte werk mooi even weg hun eigen kamertje in. Als de kleine er is en de boel is weer wat opgeruimd mogen ze kennis komen maken!

10. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    Dat vind ik zo goor! En het is echt niet nodig hoor!
    Gewoon als het geboren is erbij halen en rustig laten snuffelen en zo, maar een poepluier geven :sick:

11. Kaardebol

Kaardebol Niet meer actief

met een hond hoef je absoluut geen poepluier te geven want dat is grote fabel...net als de fabel dat je ze de placenta moet laten op eten omdat ze zo het kindje accepteren.

je moet je hond gewoon bij je kindje laten en niet angstvallig bij je kindje weghouden. wat wij wel hebben gedaan is dat onze hond even aan de handjes en voetjes mocht likken (niet het gezichtje want dat vind ik vies) en daarna gewoon handjes en voetjes schoonmaakt en wij zijn wel in het zh bevallen dus toen we thuis kwamen gewoon de maxi cosi op de grond en even lekker laten snuffelen wel erbij gaan zitten voor het geval ze te ruw werd in haar enthousiastme

maar je hond kan gewoon bij het eerste gedeelte van je bevalling zijn alleen niet bij het persen en het gedeelte daarna,

gewoon als jij en je kindje er weer degelijk bij zitten/liggen dan kan je je hond binnen laten.

dit keer ga ik het ook weer zo doen alleen hebben we nu 2 honden hahaha de zelfde als bij mijn dochtertje en een duitse herder die net 1 jaar is geweest als de baby geboren is.

maar gewoon toe laten en nog 1 ding

laat je kindje nooit maar dan ook echt nooit alleen bij je hond. het is en blijft namelijk een dier en ik zou voor mijn honden me handen in het vuur durven steken dat ze niks doen maar als je kindje dalijk ouder is en het trekt lelijk aan zijn oren of trekt aan zijn tong ofzo dan zou de hond kunnen uithalen.
    dus gewoon nooit alleen laten

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Poepluier is idd een fabel, hoe mensen daar toch bij komen... En de placenta, men, die had ik nog nooit gehoord, maar dat is nog gekker!

13. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb gehoord dat je dit juist niet mag doen omdat het een teken van onderdanigheid zou zijn, dus dan je dan kans hebt dat de hond denkt dat hij in de ranglijst boven de baby komt.

14. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    toen ik het niet meer hield van de weeen ben ik naar boven gegaan, hondje lekker in de mand en heeft ook niet vreemd gedaan tegen de vk. Toen bas geboren was is hij even boven geweest omdat ik niet naar benenden kwam hij was helemaal zielig omdat ik er niet "was" en toen even gesnuifeld met de baby en nu zijn het dikke vrienden. Je moet je hond er wel bij betrekken

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja bij de baby, maar niet bij de bevalling.

16. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn v3erloskundige wel hoor haar hond heeft ze altijd bij haar in de praktijk liggen.
    gewoon ff overleggen.

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik wil als alles het toelaat graag thuis bevallen. Als de bevalling begint brengt mn man onze hond naar mn schoonouders (wonen 1 straat verderop) zodat we even geen omkijken naar hem hebben. Ook al komt ie nooit boven, hij merkt vast wel dat er iets gaande is, dus vandaar dat ie beter kan gaan spelen en logeren bij mn schoonouders en hun hond.

Deel Deze Pagina