Hallo, 2 weken geleden is mijn zoontje geboren en heeft zichzelf na de geboorte naar mijn borst verplaatst en is gaan drinken. Dit deed op dat moment geen pijn. In de kraamweek ging het wat meer pijn doen en door 1x verkeerde houding kwam er aan 1 kant een blaartje op. Dit hebben we opgelost door 2dagen met een tepelhoedje te voeden. Hierna was het blaartje weg en deed het aan die kant minder pijn. Ik heb eigenlijk sinds die tijd bij elke voeding pijn aan m'n tepels. Dit is het ergste bij het aanhappen. Gaandeweg het voeden trekt dit weg tot een beetje zeurende pijn. De kraamzorg zei dat hij goed aanhapt en dit ziet er ook zo uit. Het is mijn 2e kindje, bij de eerste ben ik door deze zelfde pijn fulltime gaan kolven. Hoewel het toen nog veel Erger was. (Mijn dochtertje was zelf heel ongeduldig en kon niet goed aanhappen) Nu is mijn vraag: trekt deze pijn nog weg, hebben alle vrouwen dit of doe ik gewoon echt iets verkeerd? Alvast bedankt voor je antwoord!
Hoi, De eerste 30 seconden bij borstvoeden mogen (behoorlijk) gevoelig zijn, daarna moet het wegebben en zou je pijnloos moeten voeden. Heeft hij misschien een kort tongriempje? Dan lijkt hij goed aan te happen, maar kan hij zijn tong niet ver genoeg uitsteken, waardoor jij pijn krijg. Ik wil je adviseren om een lactatiekundige bij jou in de buurt mee te laten kijken bij het aanleggen, het voeden en naar het tongriempje te laten kijken. Groetjes Saskia
Hallo Saskia, Het is voor mij al een bevestiging dat die eerste 30 seconden behoorlijk pijn mogen doen! Mijn tepels blijven na het voeden ook gevoelig, maar dit lijkt me normaal als de 1e 30 seconden pijnlijk zijn!? Bedankt voor je reactie in ieder geval! Groeten Donna 24