Heey dames, Woensdag ben ik opgenomen in het ziekenhuis aangezien ik een te hoge bloeddruk had 130/100. De volgende morgen was hij weer redelijk stabiel 120/85 en mocht ik gelukkig weer naar huis. Wel konden ze aan de CTG scan zien dat ik een uur lang om de 2 min. harde buiken had. Maar omdat deze nog niet pijnlijk waren mocht ik dit thuis aankijken. Nu lig ik met bedrust thuis en merk ik echt als ik ook maar even naar de wc moet of ga douche dat mijn bloeddruk weer omhoog vliegt (lees: afgeknepen gevoel in armen, vingers en benen, hoofdpijn en sterretjes zien). Ook worden de harde buiken pijnlijker en trekt het ook door naar mijn rug, en heb ik af en toe steken/ drukkend gevoel naar beneden toe.. Kan dit een begin van de bevalling zijn? of heeft dit allemaal nog niks te betekenen? Dinsdag moet ik weer terug voor controle naar het ziekenhuis..
Bellen! Hoeft niks te betekenen, maar het kan ook zijn dat het zwangerschapsvergiftiging is, of inderdaad dat je begonnen bent. Maar om punt 2 uit te sluiten zou ik echt even bellen! Beter 10 keer loos alarm, dan 1 keer foute boel....
Heb dit ook gehad, ben daarom ingeleid om zw.vergiftiging te voorkomen. Ik zou aan de bel trekken hoor, beter te vaak dan 1x te laat. Voor je kindje kun je het nu maar 1x goed doen hoor. Hou er rekening mee dat ze je gaan inleiden (bij mij viel t best rauw op mijn dak haha)
Bedankt voor jullie reacties! Ze hebben mij alleen woensdag al getest op zwangerschapsvergiftiging, en dat bleek ik niet te hebben..Of kan zoiets zo snel opkomen?
Mausi: ze hebben me inderdaad woensdag ook verteld dat als mijn bloeddruk hoog blijft dat ze me gaan inleiden..Hoeveel weken was jij toen zwanger?
Ik kreeg met 36 weken een hoge bloeddruk ineens. Met 37+3 in het ziekenhuis gelegen, medicijnen gekregen. Bleek een paar dagen later niet naar behoren te werken helaas. Er werd steeds op eiwitten geprikt + urine getest, maar was steeds ok. Zwangerschapsvergiftiging kan alleen heel snel gaan en hoe langer je met een hoge bloeddruk rond loopt, hoe langer herstel duurt (volgens gyn waar ik vanaf week 37 heen moest) daarom hebben ze mij bij 38+2 wk ingeleid, ben de volgende dag bevallen van een prachtige, gezonde dochter! Moest ivm de hoge bloeddruk nog 48 uur in het ziekenhuis blijven, maar ja, als je kindje er eenmaal is, maakt dat ook niet zo uit!