Ervaring gevraagd met te groot kindje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door BAS1759, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    #1 BAS1759, 21 feb 2011
    Laatst bewerkt: 21 feb 2011
    Hallo meiden,

Misschien rare titel maar wist even niet hoe ik het moest omschrijven. Vandaag met 28 weken weer op controle geweest.
    Eerder is al geconstateerd dat ik een navelstreng heb met maar twee bloedvaten (normaal 3 bloedvaten) heb waardoor het kindje een groeiachterstand of probleem met de nieren kan oplopen. Van beide dingen is absoluut geen sprake.
    De conclusie van vandaag is dat het kindje ruim 1 week voorloopt. Volgens de boekjes zou het rond de 28 weken 900 gram moeten wegen en volgens de gyn ongeveer 1150 gram, maar die van mij weegt nu al 1485 gram.
    Nu heeft de gyn bloed laten prikken op suiker krijg morgen de uitslag daarvan.
    Mijn vraag is heeft iemand dit ook meegemaakt en wat wogen jullie kindjes tussen de 28/29 weken.
    Alvast bedankt.

xxx Joyce

2. san1978

san1978 Nieuw lid

21 feb 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zover ik altijd heb begrepen groeien alle kindjes de eerste 12-13 hetzelfde, en daarna verschilt het per kindje. Het kan zijn dat die van jou gewoon net een groeispurt heeft gehad. Ik zou me daar nog geen zorgen om maken.

Ik heb twee jongens en beide waren aan de grote kant (1e was 4300 gram en de jongste 5100 gram bij de geboorte) (Ik heb zelf maatje 40-42 en ben 1.75 dus niet extreem fors) En beide zijn op de natuurlijke manier geboren zonder een scheur of knipje! En het waren vrij snelle bevallingen (1e 8 uur, 2e 4 uurtjes)Ik had ook geen suiker (ben daar ook een aantal keer op getest, krijg gewoon grote kindjes)

Laat je niet gek maken door horrorverhalen over grote kindjes, en zo te horen gaat alles goed met de kleine!

Lekker gezond en fijn dat hij/zij al wat gewicht heeft, altijd gunstig mocht hij/zij eerder komen dan 40 weken.

Pluspuntje vaak bij wat zwaardere kindjes, ze slapen snel door, bij ons beide sinds de eerste week :)

3. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Een week voor op groei is toch niet heel veel? Mijn zoontje was iets bovengemiddeld met de geboorte: 3800 gram en 52 cm maar daar heeft hij of ik echt geen last van gehad hoor ;)

4. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ook ik heb ervaring met grote kindjes.

Mijn oudste zoontje was met zwangerschapsduur van 28 weken al 1750 gram.
    Met de geboorte 1 maand te vroeg woog hij maar liefst 4800 gram en was 56 cm lang,
    ze hadden hem dus op uitgerekende datum 5500 gram geschat.
    Ik vond het aan de ene kant wel fijn dat hij een maand te vroeg was,want ik had een totaal ruptuur opgelopen,daardoor mag ik nu ook niet meer normaal bevallen.

Mijn 2de was ietsjes minder groot maar daar was mijn zwangerschapssuiker ook onder controle.

Ik ben nu 7 weken zwanger en moet weer naar de gyn en zal weer super goed in de gaten gehouden worden.

Mijn 2de zoontje was met 28 weken zwangerschap 1560 gram.
    ook flink.

Terwijl ikzelf bij de geboorte maar 2 kilo woog haha,
    van mij hebben ze het dus niet.

groetjes Bianca

5. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

23 jul 2009
    2.629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    Leuke verhalen meiden. Ikzelf ben nogal klein. Ik ben maar 160 en weeg nu 78 kilo maar ja dit woog ik voor de zwangerschap ook dus ja ik was me al aan het bedenken wat voor reus van een baby ik zou krijgen terwijl mijn eerste echt een klein mannetje was van 44cm en 2540gram gaat deze het denk ik dubbel en dwars inhalen-goed maken met me haha. Niet dat het me verder uitmaakt, maar ben gewoon nieuwsgierig. En daarnaast mijn man is wel 190 en 100 kilo dus tja het is natuurlijk niet gek dat onze kindjes zoveel kunnen schelen hihi

xxx Joyce

6. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Twee topics over één onderwerp lijkt me niet zo handig... maar uit het andere topic mijn post:

7. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    1week is inderdaad niet zo veel hoor..er kan nog veel gebeuren in de komende periode. Kan een groeispurtje zijn. Mijn baby liep ruim 3weken voor. Gehaald met 36+5 weken en nog 4505gram...maar ik had erge suiker. Hopelijk is t bij jou niets ergs...

8. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    bij mij was ook gezecht dat ik een groote baby zal krijg met de groei ech van 32 weken bleek hij ruim 3 weken voor te lopen en moet rekening houden met een groter kindje met 37 weken kreeg ik weer een echo en toen bleek hij nauwlijks aangekomen te zijn en moets nouw toch wel rekening houden mee een kindje wat kleiner en lichter zouw zijn dan gemiddeld dus moets een week later terug komen voor nog een echo was toen 38.3 en toen bleek er weer te weinig vrucht water te zijn ze hebben me de volgende dag ingeleid en hij was 52 cm en 3115 dus geloof niet altijd wat er gezecht word ze hadden het bij mij goed miss want moest toch wel rekenen op een kindje van ruim 4 kilo

9. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    1 week is absoluut niet erg en helemaal niet veel! Hier had ik een dochter die op 32 weken al 3kg woog!

Kan zijn dat je kindje net een groeispurt had en nu even stil zal staan!

10. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Mijn kindje loopt ook 1-2 weken voor in groei. Het kan wijzen op zwangerschapsdiabetes maar dat is het in mijn geval waarschijnlijk niet.

Fijn om hier wat ervaringen te lezen!

Deel Deze Pagina