Hallo ! Over twee weken moet ik naar de gynaecoloog ivm dat ik eerder twee hele grote kindjes heb gekregen, de vorige keer helemaal uitgescheurd ben en ik niet de risico wil lopen dat het weer gaat gebeuren. Als ik onder behandeling kom van de gyn, krijg je dan elke keer een echo ? Heb vorige week een echo gehad en die was heel mooi, nu moet ik eigenlijk weer wachten met een echo tot ik 20 weken ben. Zou dus eigenlijk wel erg leuk zijn als ik de kleine over twee weken weer mag zien, maar heb nooit bij de gyn onder behandeling gezeten dus heb geen idee wat ik kan verwachten.
Ik vraag het me af.. je gaat naar de gyn voor de "buitenkant" en niet voor de binnenkant? Maar aan de andere kant, hij wil natuurlijk ook weten hoe groot je beeb is, om te kunnen inschatten hoe groot de kans is dat t weer mis gaat. Even afwachten dus
Ik ben namelijk al doorgestuurd door de VK. De VK heeft de afspraak bij de gyn al gemaakt. Dus ik ben wel 'medisch doorgestuurd'. Ben bij beide ingescheurd, de eerste niet zo erg als de tweede, maar bij de tweede is het echt een subtotale ruptuur. Daardoor heb soms al moeite met de ontlasting in te houden, dus het is voor de VK ook voldoende genoeg om me door te sturen. Bovendien ook een hoge BMI. Dus spelen meer redenen. De eerste was trouwens : 4590 gram en de tweede 5010 gram ! Dus wel hele grote kindertjes !
Hier het andere uiterste met geboortegewicht (2555gr)en krijg vanaf nu bij de gynaecoloog groeiecho's.ik ben nu ruim 22 weken en voor de 20 wekenecho geen extra echo's gehad.
Denk dat dat gyn-afhankelijk is? Ik krijg bij elke bezoek een snelle echo, maar vanaf 24 weken uitgebreider ook ivm achterblijvende groei bij de eerste.
Dat kan goed gyn afhankelijk zijn, ik heb ook wel eens gehoord van vk die elk bezoek even snel een echo maken. Hopelijk gaat je bevalling deze keer goed!
Als je bent doorgestuurd vanwege de grootte van je eerdere kindjes en dus de groei, dan zal bij elk bezoek een echo gemaakt worden om de groei te monitoren.... Geniet ervan!
Ik krijg bij elk bezoek een echo van toch ongeveer wel 5 minuten. Vorige keer was ie wel 10 minuten omdat ik nogal wat vragen had.
Ik kwam omstebeurt bij gyn en verlosk in t zh De gyn maakte altijd een echo... maarre dat was echt: echokop op mn buik, hoe ligt de kleine, het hartje klopt en klaar....
Hier bij mijn vorige zwangerschap ook in t zhuis gelopen.. Elke controle een echo gehad, soms wat uitgebreider, soms wat korter Ben benieuwd hoe het dit keer gaat
Ik ben deze zwangerschap ook vanaf 18 wkn bij de gyn en heb bijna om de 2 wkn een echo gehad. Ik had een hematoom en heb een extra lobje aan de placenta zitten. Dus vandaar.....