Bij de ha geweest en 2 vraagejes.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zena, 16 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hoi dames,
    ik wilde even jullie mening weten. Vanmorgen is hubbie bij de huisarts geweest (ik kon helaas niet mee), omdat hij is geboren met een niet ingedaalde testikel en wij sind kort weten dat dat tot verminderde vruchtbaarheid kan leiden. De huisarts was op zich meegaand (t?). Hubbie mag van de week een potje inleveren, maar zei er bij dat hij denkt dat het aan mij ligt, omdat ik te gespannen ben. Nou moet ik zeggen, dat vind ik wel mee vallen, het stadium waarin ik alles voelde heb ik allang achter me gelaten. En dat sperma wel 14 dagen kan overleven in de baarmoeder.
    Nou vroeg ik me af: Geloven jullie dat stress een zwangerschap tegenhoudt? En hoe zou dat dan komen? Als je eitje springt, dan springt ie lijkt me....
    En klopt dat van die 14 dagen? Dat vind ik wel heel lang en heb ik nog nooit gehoord....
    Groetjes Zena.

2. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    er is onderzoek gedaan waaruit blijkt dat zaadcellen wel tot 10 dgn kunnen overleven maar de hoeveelheid is dan wel dusdanig gedaald dat het maar afwachten is of er idd de goeie zaadcel tussen zit voor je eitje..

spanningen kunnen er blijkbaar onbewust idd voor zorgen dat je niet zwnager wordt want kijk maar naar de stellen die er lang mee bezig zijn op een gegeven moment er wat minder mee bezig zijn en spontaan zwanger worden....feiten te over wat die stellen betreft...

blij dat je ha in ieder geval er in mee gaat dat je man zijn zaad mag laten checken want dan weet je in ieder geval hoe het daarmee gesteld is...

succes in ieder geval..

liefs smoekie

3. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Ik zie alleen een quote smoekie. :oops: :( zag echt alleen de quote maar nu niet meer, sorry !

4. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik geloof echt wel dat 'te veel' er mee bezig zijn tot minder succesvolle maanden kan leiden. Ik ken te veel gevallen die het 'los' lieten en toen ineens zwanger werden. Psyche kan veel doen met het lichaam! Echter geloof ik ook dat er erg makkelijk gezegd wordt 'u bent er te veel mee bezig.'

14 dagen vind ik overigens wel erg lang. Ik had gehoord dat dit 3 dagen is....

Ik zou zeggen wacht de uitslag van het potje af, en neem dan de volgende stap. Artsen sluiten nou eenmaal nooit wat uit totdat zei het zeker weten, en misschien wilde hij je hubbie een hart onder de riem steken?

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    klopt snap er ook niks van was aan het tikken en ineens stond het er al hahaha dus ff vlot de quotte weggehaald en berichtje opnieuw getikt, je zag geen spoken hoor.... ;)

6. Bibu

Bibu Fanatiek lid

18 nov 2006
    1.496
    0
    0
    gezondheidszorg
    Zuid-Holland
    Gelukkig, had mijn hormonen al de schuld gegeven, hahahaha...

7. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Tnx meiden!
    Ben wel heel benieuwd naar de uitslag. Als zn zwemmertjes in orde zijn maak ik me geen zorgen. Dan komt t wel...Dat dacht ik trouwens ook voor de ontdekking dat die kans erin zit dat het niet goed zit....

8. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Nog meer ideeën hierover?

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    14 dagen is mogelijk, maar dat is dan wel echt de top tijd en uizonderlijk. het geeft echter wel aan dat de zaadjes in een goede omgeving behoorlijk lang mee kunnen.

ik sluit me aan bij wat er al eerder is gezegd: spanning kan zeker tegenwerken, je lijf gaat zich tegen zichzelf beschermen: in tijde van stress is gezinsuitbreiding niet verstandig tenslotte. Maar soms wordt alles ook té snel aan stress overgelaten. Ik vind het ook elke maand weer spannend, nog steeds, maar omdat meteen van spanningen of stress te spreken, nee, absoluut niet.

ik denk dat je dat zelf het beste aanvoelt of je wel of niet gespannen bent hierover. In de tussen tijd gewoon even de test afwachten en vandaaruit gaan jullie gewoon weer verder, succes!

10. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi zena,

ik ben het met 1ste opkomst eens hoor, ik spreek dan uit ervaring vwb er teveel mee bezig zijn ....het loslaten ....en dan.... direct zwanger!
    echt.... 1e keer hadden we bij gyn ons beide getest. tussen de uitslag en het testen ben ik zwanger geraakt (toen heb ik het ook helemaal losgelaten, had zoiets straks weten we meer we zien wel, en daarnaast zat ik op dat moment met mijn hoofd bij mijn schoonzusje) en 2e keer echt alles wat met zw.schap te maken had weg gedaan (ook hier komen op het forum! en ook gelijk die maand zwanger.

succes meid

gr saskia

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Nou, ik zou het zaadonderzoek afwachten.
    Stel nou dat dat allemaal dik voor elkaar is (leuke woordspeling weer ;))....
    Dan ben jij misschien ook weer wat rustiger! Twee vliegen in 1 klap zeg maar.
    Als het zaad nou niet denderend is....weet je ook wat eventueel een oorzaak zou kunnen zijn.

Succes in elk geval! Enne...praat er wel gewoon/veel over hoor, samen.

Elmo

12. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    dank voor alle reacties dames.
    Even voor de duidelijkheid, ik vind helemaal niet dat ik gespannen ben, ik vind het wel spannend, zo rond nod, en natuurlijk houd het me weleens bezig. Maar overderen gestresst? Nee. Dat niet (geen idee ook waar de ha mijn stress op baseerd, ik was er nl niet bij en ook hubbie vind me niet te gestresst.
    Ik was alleen benieuwd of stress nou wel of niet van invloed zal zijn.

Verder wacht ik idd rustig af....

liefs

13. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    goed zo zena! :D lekker ontspannen en natuuuuuuuuuuurlijk ben je rond je nod wat zenuwachtig/gespannender! dat hebben we denk ik allemaal wel ;) IK wel in ieder geval haha

14. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sommige ha denken volgens mij dat alle vrouwen als een stelletje HORMONSTERTJES door het huis heen sjeesen. Zou hem/haar er wel op aanspreken...waar haalt ie/ze het vandaan :(

15. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hahahahaha HORMONSTERTJES!Hoe verzin je het! :)
    Die man (hoe kan het anders zijn dan een man) heeft ook wel mazzel dat ik er niet bij was denk ik ;)

Deel Deze Pagina