Ik vind dat Justin onder de risico groep moet vallen en mijn huisarts niet. Justin gebruikt preventief pufjes 3 soorten ventolin,atrovent en flixotide. Afgelopen jaar 2 keer longontsteking gehad en meerdere malen luchtweg infectie's In overleg met KNO en kinderarts is er besloten om hem afgelopen zomer 3 maanden lang aan de AB te zetten(wat ook is gebeurd) Ik heb in Oktober de huisarts gebeld en gevraagd waarom ik,en mijn andere zoon wel de oproep van de griepprik hadden gekregen en Justin niet. Ik moest later terugbellen en nadat ik dat had gedaan kreeg ik vd assistente te horen dat de huisarts overleg had gehad met zijn kinderarts en er was besloten dat de griepprik voor Justin geen toegevoegde waarde had. Ben hier echt verbaasd over en snap het niet. Het kindje van mijn zusje heeft 1 keer een pufje gehad(mischien 2 dagen gepuft)en haar kindje is door de huisarts gelijk in de risicogroep gezet. Heb vd week nogmaals met mijn huisarts over gehad en die zei als de kinderarts echt op papier aangegeven heeft dat het kind "astma'' heeft dan pas gaan wij ze toevoegen aan de risicogroep. Ik moet in Januari weer op controle bij de kinderarts ook met name voor zijn luchtwegen,denk dat ik dan maar eens persoonlijk met hem moet gaan praten? Ik ben echt van mening dat Justin hem wel moet hebben! Nee we proppen hem gewoon vol met AB zodat zijn tandjes gaan rotten:x
alle kindjes tot 4 jaar vallen nu toch onder de risicogroep? Of bedoel je de gewone griepprik en niet de mexicaanse griepprik?
Ik zou het wel bij de kinderarts aankaarten. Als die het niet nodig vindt zegt hij het wel hoor. Huisartsen weten vaak niet wat een kind precies heeft. Mijn zoontje heeft vandaag de mex-griepprik gehad, ze zijn hem thuis komen zetten omdat ik weigerde om met hem op het spreekuur te komen, verminderde weerstand door dagelijkse dosis pretnisolon en daarnaast moet hij al genoeg doormaken op het moment. Als je daar heel duidelijk in bent en je hebt gelijk kom je heel ver hoor.