ik wil mijn zoontje van bijna 7 weken overdag meer rust en regelmaat bieden, omdat hij vrij onrustig is tussen de voedingen en weinig slaapt... Nou heb ik gelezen dat het het beste is om bij onwaken eerst te eten, dan spelen/knuffelen en dan weer het bedje in, maar hoe kan ik dit nou toepassen als hij na een kwartier al aan het huilen is in zijn bedje, ik heb alles al geprobeerd maar hij wil dan echt niet slapen, ik ben net 2 uur bezig geweest zijn speentje te geven en een hand op zijn bolletje te leggen, nu maar weer mee naar beneden genomen. Het lijkt makkelijk rust en regelmaat toe te passen maar bij hem dus niet. 's Nachts gaat het wel goed en kan hij wel zelfstanding in slaap vallen... Ook een puckababy heb ik geprobeerd maar dat was helemaal drama, misschien moet ik echt gaan inbakeren met doeken??? Heeft iemand een idee/tip voor me??
hmm tja weet niet goed wat je anders moet doen eigenlijk , kan jou wel mijn ritme geven misschien kun je er iets mee ?? vanochtend : 1e fles 4:30 dan trg in bed slaapt tot 8:30 fles lekker bij mij zitten en in box/wipstoel doet dan soms ff dutje 12:30 fles dan nog even uitbuiken en dan leg ik hem in zn bedje 15:00 wakker ligt nu lekker even bij mij nu ik dit typ haha 16:30 fles dan leg ik hem meestal in box of is meneer met pappa aan knuffelen 19:30 in bad en naar bed maak hem om 23:00 wakker voor de laatste fles hoop dat je er iets mee kunt succes knuff
mss moet je hem even een paar dagen bestuderen en e tijden bijhouden datie meestal slaapt, eet,... dan zul je mss toch een of ander ritme erin herkennen en kun je je daarop baseren? xxx
Niet iedere baby is gelijk. Dat is een richtlijn die bij ons bv goed werkte maar bij jouw baby misschien helemaal niet. Kijk eens naar zijn slaappatroon en probeer daar dan de rust en de regelmaat in te creeren. Misschien is jouw kindje niet zo'n slaper, dat kan. Hoe is hij als hij wakker is? Jengelt hij dan omdat hij moe is of is hij vrolijk. Eet hij genoeg? Misschien nog honger? Allemaal dat soort dingen zeg maar. Als ik zie dat mijn dochter ook maar richting oogjes gaat om te wrijven dan gaat ze gelijk naar bed. Ook dit heb je in het begin niet allemaal direct in de gaten. En soms moet je ook een patroon doorbreken zeg maar. Je bent zelf zoekende waardoor er geen rust en regelmaat is en dat merkt jouw baby. Dus ook het inbouwen van de rust en regelmaat brengt onrust met zich mee omdat hij dat niet gewend is.
Engeltje geef je dan 5 flessen per dag? Hoeveel voeding gaat erin? Ik ben sinds eergister op 6 flessen van 150 over gegeaan en nu is hij nog onrustiger, ik denk dat hij er aan moet wennen... Het is moeilijk aan hem te zien hoe zijn eigen ritme eruit ziet aangezien dat elke dag anders is. Gister is hij van half 9 tot 10 uur wakker geweest met af en toe een slaapje van 10 min!! Dat is tog niet helemaal normaal zou je denken??? Vanochtend kwart over 9 een fles daarna in zijn bedje gelegd 30 min later weer naar beneden. Ik hoop dat hij met de volgende voeding ff wat uurtjes slaap pakt. We zullen zien..
Hier hielp inbakeren en een vast ritme.. Ik heb eerst gekeken naar de slaap en eet tijden.. Dus eerst de fles of borst , dan spelen of wandelen, en dan bij het 1ste moeheid signaal ging Esmee naar bed.. ( esmee ging aan haar oortjes zitten).. En dit herhaalde ik.. Ik heb in die tijd ook zoveel mogelijk prikkels gereduceerd.. Als ze moest slapen dan zo veel mogelijk in haar eigen bed. Esmee ging s'avonds voor de laatste fles in de tummy en dan lekker de nacht in.. Dit heb ik vanaf een week of 6 tot dat ik ging werken ( 4 maanden) gedaan.. Toen zijn we wat flexibeler geworden en Esmee kon dat toen ook prima aan.. Nu hebben we een meisje wat nog steeds behoefte heeft aan regelmaat maar hierdoor is ze over het algemeen erg goed te pas, slaapt en eet goed!' Wij hebben tot 4 maanden ingebakerd met de swaddle me! Babyplein: SwaddleMe Microfleece Small
koop anders of huur het boek van ria blom. Ik heb er wel wat aan gehad. Niet zozeer dat ik het niet goed deed. maar juist het feit om te lezen dat ik het goed deed en het bracht mij meer zelfvertrouwen en dat gaf ik ook over aan mijn zoontje. Want hij merkte dat aan mij. Ik had trouwens ook die puckarot ding. Werkte hier voor geen meter. Ik bakerde echt in met die doeken en dat hielp. En als je kleintje zijn speen snel uitspuugt moetje hem dopen in de roosvicee. En dan geven. Reken maar dat hij hem langer inhoud.
Ja het boek van Ria Blom heb ik over gehoord, miss toch eens kijken. Ik leg mijn zoontje in zijn bed als ik zie dat hij moe is dat blijf ik ook wel doen elke keer na een voeding, maar als hij na een kwartier wakker wordt ben ik al blij al hij even naast me op het voedingskussen ligt te slapen. Net 1,5 uur. Ik wil hem niet in zijn bed laten huilen. Volgens mij heeft hij ook last van krampen en daar heb ik ook van alles voor...
ja ik ken het. De eerste 3 maanden zijn echt een ramp. Dat vond ik dan. Na 3 maanden hebben de meeste kleintjes geen krampjes meer. Ik liet mijn zoontje wel huilen als hij in bed lag. Je moet een kleinte wel de kans geven. En jij als moeder hoort wel of het echt menus is of niet. Heel veel moeders kunnen het niet hun kleintje laten huilen. Ik ben dan weer iemand die het wel kan. Sommige baby's huilen zich ook in slaap he. dan hebben ze net dat huilmoment nodig om lekker in slaap te vallen. Hier duurde dat soms een half uur.
Ja je hebt ook wel gelijk hoor, en ik moet zeggen vanmiddag toen er een vriendin was heb ik hem even laten liggen. Na een kwartier hoorde ik hem niet meer en de 20 min daarna ook niet. Toe begon hij weer te huilen en heb ik hem wel gehaald, er kwan nog een grote boer uit, dus dat zal wel dwars gezeten hebben. Daarna heeft hij nog 1,5 uur naast me geslapen. Ik ga het boek bestellen miss kan ik er ideeen uit halen.
Hier kwam de regelmaat pas na een maand of 3/4. De eerste tijd sliepen ze allebei weinig overdag ('s nachts gelukkig al vrij snel door). Tot die tijd deed ik alles wel op de zelfde volgorde. Uit bed 's ochtends, verschonen, eten, spelen, knuffelen en dan bij de eerste teken van vermoeidheid naar bed. Na een kwartiertje slapen, als ze wakker werden, dan bij mij, in de box, in de wandelwagen of de wipstoel. Of ze sliepen verder, of niet.....Dan na de volgende voeding weer bij de vermoeidheid signalen naar bed. Het was behoorlijk puzzelen, maar door goed naar ze te kijken en luisteren, kwam er dan toch een ritme, geheel vanzelf en uit zichzelf. In een ritme "dwingen" werkte hier averechts, dus we volgen de kids hierin.....
hij krijgt 5x180+5.5 en ook dit gaat schoonop maar hier doet hij het goed op . is dit je eerste kindje ?? ik was rond de 6 weken zijn ritme helemaal kwijt , zat met de flessen te kloten aantal en hoeveel maar word vanzelf ook wel beter hoor maar heb je nu weinig aan he !! knuf[/QUOTE] Jep eerste kindje, vandaar idd dat gedoe met flessen, hoeveelheden, tijdstippen, op verzoek of niet hahaha.. Maar goed ik probeer zoveel mogenlijk in zijn ritme mee te gaan en ik zou het niet erg vinden om hem bij me te houden maar hij is zoo onrustig maaiende armen huilen enzzz... Ik vind het gewoon zielig en wil hem gewoon helpen
Ik heb veel gehad aan het boek:wat je baby vertelt van Tracy Hogg. Vond het heel fijn dat je door dit boek leert om regelmaat toe te passen en hierbij tegelijkertijd goed je kind te volgen. Ook ben ik mijn kind beter gaan "begrijpen" en voelde ik me daardoor zekerder als moeder. Bovendien staan er ook nog veel praktische tips in.
Ik had van Ria Blom regelmaat breng rust.En heb daar veel aan gehad.Het boekje was ook een stuk goedkoper 5.75 geloof ik. Ik heb het via her besteld:De Bakermat. Ria Blom: Regelmaat en Inbakeren