bij de ka arts geweest en nog niks opgeschoten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door paars, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    hallo,

Ik ben vanmiddag bij de ka geweest met mn kleine ventje van bijna 9 weken.
    in eerste instantie heel erg rustig kindje niks mis mee!
    maar dan is nu dus wel anders.
    Het begon met spugen en krampjes naja dat kan elke baby krijgen..
    Spugen werd erger hele flesjes kwamen steeds terug.. ook begon hier het huilden tijdens de fles.. hij huilde normaal misschien een kwartiertje op een dag... nu tijdens elke fles! ZO zielig!
    Overgestapt op friso comfort spugen hield gelukkig op maar komt nog wel steeds op maar hij slikt het weer door.. de krampjes werden alsmaar heftiger echt heel veel winden laten en daarbij erg krijsen.. nu ook tijdens de fles huilen maar nu ook al na de fles!
    Minder willen slapen onrustig tijdens de fles met zn hoofdje heen en weer 2 slokken en je hoort gelijk zn darmpjes alweer.
    Had mn ventje ook bijna nog niet zien lachen..
    Ik dacht dus aan een reflux of misschien kma!
    In overleg met cb maandag op friso ha overgestapt.. 1 flesje kwam er gelijk weer uit maar de rest gaat er goed in laat soms wel zo´n 30 cc per flesje staan..
    sinds maandag heb ik dus een compleet ander kindje gekregen gister deed ie anders niet dan lachen!! dus je zou dan toch denken aan een kma??

Bij de ka geweest vandaag en die stuurde me naar huis met: het kindje is niks mee aan de hand en kma kan het niet zijn omdat het niet in de familie voorkomt dus zei hij je hebt een huilbaby... naajaa mn broertje is huilbaby geweest en ik weet dus echt het verschil tussen huilbaby´s en een baby die huilt van de pijn...

Ik word hier alleen maar onzekerder van en vraag me af of ik het dan wel goed doe..
    Wie heeft ook zoiets meegemaakt???

sorry voor het lange verhaal :oops: moest het gewoon even kwijt

Groetjes,

2. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Een kinderarts zou beter moeten weten. En niet zomaar het stempel huilbaby geven.
    Ik zou gewoon doorgaan met deze voeding als het zo goed gaat!

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Jeetje wat vervelend zeg. Het klinkt mij inderdaad als van voedsel-intolerantie in de oren en niet als een huilbaby.
    Zou gewoon die voeding blijven geven waar hij t zo goed op doet.
    Maar het blijft natuurlijk ontzettend vervelend dat zo'n KA je eigenlijk niet serieus neemt!

4. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik geef onze kleine Friso ha vanaf de geboorte, uit voorzorg. Bij ons komt namelijk wel allergie in de familie voor. Maar een baby kan geen kma hebben als het niet in de familie voorkomt?? Lijkt me een beetje vreemd.. Als deze voeding jullie bevalt, zou ik er zeker mee doorgaan. Het is alleen een stuk duurder, en zonder medische indicatie krijg je niks vergoed. Maar een vrolijk kind zonder pijn is natuurlijk een stuk belangrijker!!

Succes!!

5. paars

paars Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.117
    18
    38
    Bedankt voor jullie reacties..
    :D

Hij heeft vandaag wel krampjes gehad maar veel minder dan voorheen..
    Het is zoo erg om te zien dat je kind echt pijn heeft! hij schreeuwde het uit tijdens de fles en als ie een windje moest laten..
    En ja hij heeft echt een paar keer gezegt dat het niet in onze families voorkomt dat hij het ook niet kan hebben en dat het heel zeldzaam is :(
    Hij heeft me nog wel gevraagd om vanaf nu een dagboek bij te houden en om en om de voeding te gebruiken..
    Dus nu friso ha en het volgende pak de friso comfort en dan weer ha en alles opschrijven hoe hij erop reageert.. Ik vroeg nog waarom als hij het zo zeker weet dat het geen kma is hoeft dit ook niet toch?? voor de zekerheid zei die...

Maar is het ook zo dat als een kindje echt kma heeft het met deze voeding helemaal over moet zijn?? of worden de klachten alleen minder erg?? Ik heb gezien dat er namelijk nog iets voor kma is iets met care ha ofzo??

6. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Je hebt geloof ik nog friso ha intensief. Vam de gewone hypoallergene voeding kunnen ze nog wel wat last hebben, maar van intensief geloof ik niet.
    Voor het spugen kun je nog nutriton door de voeding doen. Bij comfort zit dat er al doorheen. Dat maakt de voeding dikker waardoor het minder makkelijk terug komt. Zit ook geen koemelk in, het is johannesbroodpitmeel.

Als je kindje het op deze voeding goed doet, zou ik eerst een paar weken achter elkaar deze voeding gebruiken. Dan pas weer gewone comfort proberen. Of helemaal niet, dan blijf je gewoon deze gebruiken. Alleen als je zeker wilt weten of het kma is dan moet je het wel weer een keer doen, om te provoceren. Anders weet je het nooit zeker. Maar dat ligt eraan of je die bevestiging perse wilt hebben.

Deel Deze Pagina