Bij de kapper geweest maar niet geworden wat ik wil

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 3 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LilithTempestas

LilithTempestas Actief lid

9 mrt 2015
    277
    0
    16
    Vrouw
    Hoi! Ik heb je foto laten zien aan mijn kapster (ik hou de website voor hun bij) en zij schrok hier best wel van. De eigenaresse werd erbij geroepen en zij gaf het advies om gewoon terug te gaan en het er met de betreffende kapster over te hebben.

Je hebt gewoon recht op een 'goed product'. Google consumentenrecht, kom je al een heel eind ;).
    Daarom mag jij echt wel eisen dat je haar er netjes uit ziet :)

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

#42 Niekepiek, 3 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 aug 2015
    Allereerst is het inderdaad belachelijk dat je zo zoveel moest afreken voor dit resultaat. Echter hebben ze jou iets beloofd wat niet in één keer haalbaar is. Jouw haar is zo te zien donkerbruin tegen het zwart aan. Ik had jou, als kapster zijnde, meteen al kunnen vertellen dat het niet in één zou gaan lukken tenzij je je haar een aantal keer achter elkaar laat blonderen maar dan zou het ook hartstikke kapot zijn. Dit is namelijk een stappenplan met de kleurhoogte waar jij op zit. Bij zwart/ donkerbruin haar komt er erg veel warmte vrij, eerst rood, dan oranje vervolgens geel en daarna pas blond/wit. Het is nu blijven hangen op het koper/geel en het contrast is te groot. Het had verder geblondeerd moeten worden tot alle warmte er uit was, dit is alleen niet in 1 keer haalbaar, dit had stapsgewijs moeten gebeuren en daarna had het gematteerd moeten worden met een spoeling. Ook over de techniek ben ik niet echt te spreken, dus al met al is die 160 euro veelste veel voor dit resultaat. Met goed overleg en het bijstellen van verwachtingen d.m.v. een stappenplan te maken, voorkom je dit soort "fouten", daar kun jij echter niets aan doen, het ligt geheel aan de kapper. Ik zou dus zeker teruggaan.

3. LilithTempestas

LilithTempestas Actief lid

9 mrt 2015
    277
    0
    16
    Vrouw
    Mijn haar is donkerbruin met natuurlijke highlights en bij mij kon het wel direct naar blond. Daarna ben ik van blond naar rood gegaan, daarna weer donker en nu is het bruin met een kopertintje.

Waarom kan het bij de een wel en bij de ander niet?

4. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Verschrikkelijk idd, het lijken net mislukte en uitgegroeide highlights. Absoluut teruggaan dus, ik zou mijn geld terug eisen en het bij een goede kapper laten herstellen. Zonde meis, sterkte. 😔

5. Niekepiek

De één heeft meer warmte pigment in zich dan de ander. Het ligt er ook nog aan of het natuurhaar is of geverfd en in jouw geval had je al een wat lichtere basis door de highlights. Over het algemeen is het niet te doen om iemand die donkerbruin/zwart haar heeft, in 1 keer dit resultaat te geven.

6. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Pfff ik zag eerst alleen de foto in je openingspost zonder je bericht gelezen te hebben en toen dacht ik dat ziet er mooi uit toch en toen zag ik na het lezen je 2e foto.. Ik heb helemaal geen verstand van kapperdingen maar dit is echt niet zoals t hoort. Zo had ik het bij wijze ook voor je kunnen doen. Ik zou dus echt terug gaan.. Maar ik denk dat je dat na alle reacties ook wel gaat doen..
    Sterkte!

7. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    De eerste en de tweede foto lijken inderdaad totaal niet op elkaar... Maar wat een bedrag zeg, €160,-! :$

8. Clivia

Clivia Bekend lid

12 jul 2014
    843
    103
    43
    NULL
    NULL
    Wat een geld!! Dat zou ik voor een goede verfbeurt nog niet eens overhebben, laat staan dit (sorry!) prutswerk.

Teruggaan en geld terug eisen OF een resultaat wat wel goed is. Hier moet je absoluut geen genoegen mee nemen!

9. susy26

susy26 Niet meer actief

idd wat een bedrag! Dan mag het ook wel goed zijn en naar je zin. Je moet gewoon terug gaan en dan die foto meenemen.
    De 2e foto lijkt er idd op of het uitgegroeide highlights zijn.

Kom, mag echt wel voor dat geld! Succes.

10. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    sDonya, weet je al of terug gaat? Ben benieuwd.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Klopt, mijn haar gaat ook niet makkelijk naar blond. Ik heb donkerbruin haar met blijkbaar veel warmte.
    Het is toen bij mij wel aardig blond geworden, maar daar is mijn haar echt niet beter van geworden.
    Maar dat alles had de kapper van TS gewoon moeten vertellen.

12. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Afgezien Van het feit dat het niet blond is, als het wel blond was geweest, was het nog niet mooi. Succes, ik hoop dat ze er nog wat van kunnen maken zonder je haar teveel te beschadigen.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Kom net terug van de kapper, het waren vandaag andere dames en die hebben gekeken en zeggen dat het inderdaad niet overeenkomt met wat ik wilde. Ze wilden haar collega's niet afvallen dus ze wilde niet teveel erover zeggen maar ze zei wel dat ik zelfs vlekken in mijn haar heb! Ik heb ook wat over de prijs gezegd maar daar wilde ze niet over in discussie gaan. Ik had zelf geen idee dat de prijs zo absurd is omdat ik me haar nooit eerder lichter heb geverfd.. In iedergeval mag ik vrijdag terug komen en dan gaat de eigenaar kijken wat ze er aan gaan doen.

Ik heb mijn haar overigens laten verven met olaplex, dat beloofd dat het haar niet beschadigd als je het blondeert.

Hier een foto van de vlek in me haren en dat heb ik dus verdeeld over me hele haren

14. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Jeetje wat slecht van ze zeg.. Zonde meid
    Hopelijk kunnen ze er toch nog iets moois van maken!

Belachelijke prijs ook

15. soeee

soeee Niet meer actief

Oh help.. wat zonde! Ik hoop dat het vrijdag toch nog naar je zin gemaakt wordt :)

16. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik zag de eerste foto, en dacht, nou! Niets mis mee, de tweede foto vond ik al minder mooi, maar de 3e..... Echt heel slecht gekleurd! Ik ben zelf kapster en nee sorry zo zou ik mijn klant nooit de deur uit laten gaan, ik vind het echt heel lelijk,
    Ik zou ook niet nog meer gaan blonderen,maar er een kleur overheen doen die het lichtste bij jouw eigen kleur komt, en daarna je haren echt heel goed verzorgen met een goede shampoo en conditioner, en het voorlopig niet meer gaan kleuren!!
    Pffft echt onprofessioneel,en dan nog niet eens geld teruggeven, en überhaupt het bedrag vind ik al belachelijk!!!
    En ook nog eens wachten tot vrijdag! Sorry maar ik had hier geen dag langer mee willen lopen, ze hadden me vandaag geholpen....omg merk dat ik gewoon pissig word...

17. Born2beMom

Born2beMom Fanatiek lid

9 dec 2014
    1.484
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zal wel een gierigaard ofzo zijn maar ik spreek dus echt van te voren een prijs af om te voorkomendat ik dit soort bedragen achteraf krijg.

Ik ben echt bang dat het iig niet meer wordt wat jij wilde en ik hoop echt dat ze er nog iets van kunnen maken... Vooral die vlekken zijn echt te erg voor woorden...

18. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Wat goed dat je bent terug gegaan! Ik hoop dat ze het naar tevreden gaan herstellen. In ieder geval zodanig dat jij met een verzorgd koppie rondt loopt en waarbij jij ook weer blij de spiegel in kunt kijken. En geloof me, dit is heel veel geld wat ze je hebben laten betalen.

19. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Echt belachelijk die prijs en dan ook nog voor zo'n resultaat..:$
    Ik heb laatst mn lichtblonde haren naar donkerbruin laten verven. Ik heb toen ook gezegd dat ik niet wilde dat t rood werd. Ze hebben echt hun best gedaan met mengen en het is super mooi geworden, was enorm blij.
    En t kostte 91 euro.

20. Niekepiek

Goed dat je bent teruggegaan! Het is ook lastig om een collega af te vallen en niet professioneel maar met dit resultaat een klant de deur uit sturen moet echt niet kunnen, dit zal ze waarschijnlijk nog wel te horen krijgen;). Met olaplex is het sowieso niet in 1 keer haalbaar alhoewel het wel veel beter is voor je haar maar daarentegen ook veel lastiger om jouw wens te bereiken. De vlekken zijn restpigment in je haar en dit gaat nog een hele moeilijke klus worden zo te zien. Heb je het vaak geverfd met verschillende kleuren? Dit is dus de reden dat het heel belangrijk is om vooraf alles goed door te spreken, ook de geschiedenis van je haar. De wens die jij hebt is echt ontzettend lastig te bereiken en het is ook niet meer dan logisch dat het veel gaat kosten en je haar er waarschijnlijk toch flink onder gaat lijden, maar dit moet vooraf zo goed mogelijk doorbesproken worden. Ik ben benieuwd naar het resultaat vrijdag (vind dat nog best lang duren eigenlijk).

Deel Deze Pagina