Nu krijgen we de keus vor de vierde keer of weer opnieuw tekoop zetten. Ben t zo zat? Is dit normaal, heeft iemand dit eerder gehad? Ze zijn nog steeds bedig met de financiering, derde keer klopte t contract niet dus mochten ze weer helemaal opnieuw beginnen.
Ik zou het verlengen! Je wilt het toch verkopen dus waarom nu afhaken als de koper e.e.a. probeert te regelen? Ik werk bij een makelaarskantoor en kan je vertellen dat het helaas heel normaal is tegenwoordig om bij een hoop dossiers de ontbindende voorwaarden te verlengen. Vooral nu rond de vakantieperiode is het een ramp. We dienen de aanvragen in bij de banken maar de banken zijn zo ontzettend traag. Halve afdelingen op vakantie waardoor het op stapels terecht komt. We krijgen dan (veel) later dan normaal reactie terug met het gevolg dat de koper weer moet vragen om de ontbindende voorwaarden te verlengen.
Hoi collega! (Ik werk in de binnendienst op een makelaarskantoor, inmiddels al 20 jaar). Wat je zegt, klopt helaas helemaal. Hier dezelfde ervaring namelijk.
Wij verkochten ook in de zomer en moesten toen ook een aantal keer verlengen. De koper wil nog steeds, dus ik zou het maar doen. Of je moet zeker weten dat je een andere koper hebt die direct kan tekenen Maar dan nog zou ik de eersten de gelegenheid geven het rond te krijgen hoor.
Onze kopers hadden een week verlenging nodig ivm drukte bij de banken. Er worden weer meer huizen verkocht en het is vakantie tijd. Ik zou het gewoon afwachten. Wij hopen dat onze bank ook een beetje opschiet. Erg spannend als je in die situatie zit en je de datum dat het rond moet zijn dichterbij ziet komen.
Wij zelf hebben ook twee weken verlenging moeten aanvragen. Gelukkig gingen de verkopers akkoord en wonen we nu in ons mooie huis 😃 ik zou verlengen!
Thnx ladys We hebben in totaal al 6 weken extra verlengt vandaar dus we zijn al bijna 3 maanden met ze bezig datum komt dichterbij wij hebben al een huis gekocht waardoor je toch in paniek raakt, omdat t toch nog niet helemaal Rond is! We hebben weer een week verlengt
Heb het wel eens vaker gehoord op zich, maar dan ging het over 1 of 2 x maar banken hebben tegenwoordig lang werk hoor
Het komt vooral door vakantieperiodes maar ook door de vele controles die er tegenwoordig moeten plaatsvinden op het dossier. Als ik alleen al bij ons kijk, dan moet een dossier 3x gecontroleerd worden (dit zijn speciale teams dus ook niet iedereen controleert) Als dan de offerte gedraaid mag worden, moet die ook nog eens een keer gecontroleerd worden. Nee, het is niet gek dat er nu voor de 3e keer verlengd wordt. Als ik alleen al kijk wanneer klanten bij ons op gesprek kunnen komen, dan zit daar al een tijd tussen.
Bij mijn broer en zs duurde het ook lang eer ze de financiering rond hadden. De bank wilde telkens andere gegevens hebben ipv het ineens aan te vragen. Daarom ook meermaals verlengd.