Bij de kapper: haar mooi, zelf doen: fiasco

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 11 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    Hoi dames,

Hebben jullie dat ook dat als je zelf je kapsel doet het een fiasco is?
    Ik heb een tijdje lang haar gehad maar toch voor een kort kapsel gekozen, kom ik van de kapper is het mooi, heb het zopas zelf gestelde, er schiet niks meer van over. Pluimen langs alle kanten. Iemand tips? :(

2. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ja, maar wat mijn kapper allemaal doet, moet je echt niet elke dag doen. Zij gebruikt hitte, kamt heel ruw en trekt er aan, siliconen, stijlen, gel, enz. Is daar een uur mee bezig.. Ik zou het gewoon zo laten. Wanneer ik gel/mousse wil gebruiken doe ik een klein druppeltje conditioner op mijn droge haar. Dat werkt goed en blijft mooi.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb het altijd andersom.

Als ik van de kapper kom ziet het er niet uit. Ze maken het altijd stijl (volume eruit) en daarna maken ze het raar bol (volume erin).
    Ook knippen ze mijn haar altijd nat, terwijl ik denk dat het beter is om mijn haar droog te knippen. Vanwege krul, slag en 'Woesj'-haar.

Als ik het zelf doe dan zit is het 'Woesj' en levendig. Haarlak erin, en klaar! Veel leuker :)

4. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik weet niet wat jouw kapper dan allemaal doet hoor :D Bij mij gewoon lekker wassen, maskertje erin (dan is dag ruw kammen niet eens meer nodig), knippen, drogen met een föhn (als die niet op de heetste stand staat en je een beschermende olie in je haar hebt is er niets aan de hand) dan ff met de handen er doorheen: Klaaaar! Krijg dat zelf idd ook nooit voor elkaar. Lijken wel magische handen, die van die kappers :p

5. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Yep hier altijd mooi haar tot ik het was.. Daarna krijg ik het gewoon niet meer goed.. :(

6. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Echt waar! Vorige week maandag haren laten knippen, hij raadde aan om haren niet meer te stijlen met een stijltang, maar gewoon te brushen met föhn (en ze waren bij hem even stijl en mooier dan wanneer ik het met stijltang doe, dus ik dacht: oké!)

2 dagen later was ik mijn haren en begin vol goeie moed aan mijn ik-gebruik-nooit-nog-die-vernielzuchtige-stijltang!... maar helaas...

Ben er half uur tot 45 minuten mee bezig geweest, maar nee, stijl kon je het niet noemen...

Flink laag per laag met de föhn en een ronde borstel (speciaal gekocht want die had ik nog niet)

Maar NEE, ik krijg ze NIET stijl..! (ondanks gebruik zelfde shampoo als de kapper) heel vreemd....

Zaterdag opnieuw gewassen, maar kreeg het toen niet deftig en heb toen vals gespeeld en toch heel even stijltang gebruikt... (kreeg bezoek)

Vreselijk is het! :D

7. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Haha herkenbaar.. bij mij zit het al niet meer zo mooi als ik dat kleine stukje van de kapper naar huis heb gefietst;)
    Zoals de kapper het doet, zo krijg je het haast nooit meer.

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier ook altijd andersom!

9. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Je moet heel erg veel handigheid er in krijgen en beseffen dat het haar van iemand doen heel anders is als dat je het zelf doet. De kapper staat achter je jij moet het van onderen benaderen. Dat is een wereld van verschil ... als je alleen al naar de schubben van je haar kijkt die benader je heel anders. Dit is mij wel eens uitgelegd.

Gelukkig heb ik wat handigheid er in maar zoals de kapper het doet krijg ik ook niet voor elkaar.

10. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Laat je geen shampoo meer aansmeren door de kapper! Vaak zit er hetzelfde in als in de shampoo's uit de supermarkt, je betaalt alleen tig keer zo veel.

11. Smnee

Smnee Niet meer actief

Natuurlijk niet. Alle drogisterij producten zitten vol met water, er zit niet voor niets verschil in prijs.

12. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Daar ben ik het ook niet mee eens. Het is wel degelijk anders heb jaren met Keune mijn haren gewassen en het in model brengen ging toen zoveel beter.

13. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja hier ook! Ik kom altijd als de leeuwenkoning daar weg.. Vreselijk irritant. Pas wanneer ik het gewassen heb, en de zogenaamde oh-zo-geweldige-gezonde-dure-kappersproducten uit mijn haar zijn, en ik de stijltang erbij pak zit het zoals ik het wil en mooi vind:). En daar betaal je dan een godsvermogen voor;)

14. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Klopt niet!
    In drogisterij producten zit 3/4 water.
    Kappersproducten 3/4 verzorging.
    Hierdoor zijn Kappersproducten ook veel meer geconcentreerd en uiteindelijk haal je er daardoor het geld weer uit.

15. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik zou dan vragen of ze het niet in model willen fohnen etc, maar gewoon even drogen.

16. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant

nee hier heb je geen gelijk. de shampoo van de kapper is veel meer geconcentreerd dus je heb veel minder nodig.

17. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Dat shampoo van de kapper beter is, klopt inderdaad.
    Supermarkt shampoo's hoeven maar -10% te voldoen aan wat ze beloven. En kappersshampoo +30% of zo. (de precieze cijfers weet ik niet meer)

18. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    bij de kruidvat hebben ze een heerlijk goedkoop potje met haarmasker, ik doe dat altijd onderin bij de punten en het zit weer perfect na het douchen

19. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    hier idem
    ik zeg regelmatig "denk je eraan dat mijn haar krult dus niet te kort" maar heb al een aantal keer gehad dat het dus toch te kort werd (gelukkig is het maar haar en groeit het wel weer aan)
    en ook vinden ze het geweldig om het te kneden, fohnen stijlen en weer te kneden etc
    ik zie er regelmatig uit als een kruising tussen Beatrix en een poedel ;)

20. Meisje89

Meisje89 VIP lid

9 jun 2009
    7.161
    1.395
    113
    Vrouw
    België
    Shampoo van de kapper is inderdaad pak beter, geconcentreerd. Heb er zelf nu 2x mee gewassen en mijn haren zijn vele zachter! Pluizen ook minder. Merk een pak verbetering. Bij de kapper iets duurder maar je gebruikt er lang niet zo veel van als gewone shampoo. Plus het Is sowieso veel beter. Dan betaal ik liever wat meer.

En in de buurt ligt een professionele kapperszaak die dezelfde shampoo verkoopt voor bijna de helft van de prijs. Betaal daar 7,85 ipv 13,85 bij de kapper. Heb ik er wel voor over!

Deel Deze Pagina