Jezus ben ik geschrokken vandaag Gisteren rond 16u liepen ik, mijn moeder en mijn zoon te voet richting blokker.. Ik en mijn moeder groeten een dame die op het eerste verdiep van haar appartement zat te zonnen. Ik ken ze van op mijn werk (winkel in het dorp) en mijn moeder kent ze van haar zaak in het dorp. Wij rustig blokker binnen en naar huis. Ik en mijn moeder hoorden een ambulance, maar er is een rusthuis in de buurt dus niet eigenaardig en geen aandacht aan geschonken. Vandaag belde mijn moeder mij... "Gisteren die vrouw die we groetten..." -"ja?" "Ze is dood, onwel geworden en van haar balkon gevallen" Dit gebeurde nota bene een half uur nadat we haar hebben gezien, dus omstreeks 16u30. De hulpdiensten hebben haar nog 45 minuten gereanimeerd, maar ze is vol op haar hoofd gevallen en er kon geen hulp meer baten. Ben er echt niet goed van wou het even kwijt
jeetje wat naar, zeg. Zo'n plotseling overlijden is ontzettend onwerkelijk, vooral omdat je haar vlak ervoor hebt gesproken. Heb ik destijds gehad met de vader van mijn pleegdochter: de avond ervoor heb ik nog een heel gesprek met hem gehad, 's morgens fietste hij langs naar zijn werk, ik stond toen net buiten, dus maakten we een heel kort praatje en ik zei hem gedag. Paar uur later kregen we bericht dat hij op zijn werk verongelukt was..... En dat is heel moeilijk te bevatten: zo praat je met iemand, zo is hij weg.....heel heftig vonden wij dat.