Voor een jongen heb ik al jaren iets op de plank. Maar ben intussen al aan het dromen over de meisjes naam voor het geval dat Het liefst een korte, stoere en het allerliefst Scandinavische meisjesnaam. Zelf vind ik iets als Jinthe heel erg mooi. Alleen mijn man niet. Ideeën?
Ik houd ook van Scandinavische namen. Voor een meisje zijn mijn favorieten: Silje, Mette, Bente, Britte, Ditte, Annelin, Hanna, Jonna, Malin, Maija, Ylva, Elsa
Niet allemaal Scandinavisch, maar wel in dezelfde stijl : Aila Ava Cia - Sia - Sya Fenna - Fenne Fia Ika Jiska Juna Kia : ik weet het, het is ook een automerk Launa Lova Moa Nea Nia Nika Rona Runa Ylva Birte Bronte Finne Hasse Imme Jente Jirte Lauthe Lerke Linthe - Lynthe Lone Marre Menthe Mette Mirre Nieve Ninte Synne
Die vonden wij ook leuk, maar zal vast op zijn Engels worden uitgesproken. We hebben gekozen voor M.ette
Kort en scandinavisch: Bo. Komt van Bodil. Uitspraak Boe (en boeDIEL) Ylva. Uitspraak UULwaa Mette Marit Kajsa Pippi Linnéa Nina Inga
dochter van een vriendin van mijn heet: Malin..vind ik persoonlijk ook een leuk naam...maar Silke of Silja ook
Ida Solveig (= soelwei) Ada Alma Elin Inger Lise Lene Liv Oda Tove Tuva Wenke Janne Lone Kari Vilde (wilde)