Toen ik een jaar of 15 was ik met een paar klasgenoten aan de klets over het woord kittelaar. Een ander meisje kwam erbij staan en wist totaal niet waar we het over hadden. Ik had haar wijs gemaakt dat een kittelaar altijd bovenin de kerstboom hangt en dat ik het raar vond dat zij geen kittelaar in de boom had hangen. Een paar maanden later kwam ik bij haar thuis en toen vroeg moeder mij of ik haar dochter niet zoveel wijs moest maken. Ze had haar moeder gevraagd of zij ook een kittelaar in de kerstboom hebben hangen.....oeps...! Toen ik rond de 25 was had ik een kennisje van me wijsgemaakt dat een vriendin "ree" heet van haar achternaam (haar voornaam is dia..) dat kind heeft het tot zeker 2jr lang geloofd!! Hoe bedoel je naief...
whaha, zo heb ik mijn moeder een keer wat wijsgemaakt, Zo had je vroeger van die push-up lolly's, dus mijn moeder vroeg of we nog iets van de sigaren boer wilden hebben... Dus zij naar binnen en vraagt aan die beste man: '''Mag ik 2 pikkelikkers?'' Whahahaha, ik kwam niet meer bij...... Hadden we haar wijsgemaakt dat dat de naam van die dingen was, whahahaha!
Waar zijn de verborgen camera's? Heb jij ons even flink bij de neus genomen zeg! Anyway.. Heerlijk om al die verhalen te lezen meiden, pies af en toe zowat in mn broek hahaha.
Wat een geweldige verhalen zijn er bij gekomen zeg! En echt iedereen kan er achteraf om lachen en kan het zich ook herinneren, dat zegt genoeg, leuk! Haha! Meid, wat ben ik blij dat ik zo'n rare familie heb, valt er tenminste nog eens wat te lachen. Maar goed, aan de andere kant begrijp ik ook wel dat een grap niet leuk is als je 'm niet snapt Ik heb zelfs weleens een of ander fantasieverhaal opgehangen, ik ben benieuwd of het jongetje mij en dat verhaal zich nog zal herinneren. Ik was bij kennissen en die hadden twee kleine kinderen, jongetje was een jaar of 6 denk ik. Het onweerde die avond behoorlijk hard en het jochie was bang. Huilen boven, niet willen slapen dus ik met m'n puberende moederhart er heen Als je uit z'n raam keek dan zag je in de verte een hoge toren staan. Ik heb toen tegen hem gezegd dat die toren er was om de bliksem af te leiden zodat het onweer niks of niemand kwaad kon doen. Dat ze soms weleens gingen vechten maar dat die toren het ALTIJD won dus dat ie écht met een gerust hard kon gaan slapen. Kind hartstikke tevreden, hij had zowaar een gevechtstoren in z'n achtertuin staan dus wie maakt 'm wat. Ik weer naar beneden toe, helemaal tevreden dat m'n fantasieverhaal had gewerkt, hoor ik 15 minuten later dat jongetje héél hard mijn naam roepen. Helemaal opgewonden, ik moest heeeel snel naar boven komen. Ik er heen, zie ik daar dat jochie helemaal hupsig op bed springen en naar buiten wijzen. Met grote ogen kijkt ie me aan en zegt: ik heb het gezien NooNoo, ik heb ze zien vechten! Je had gelijk, de toren heeft gewonnen!
Noonoo...wat een lief verhaaltje!!! kinderen..heerlijke gewillige slachtoffertjes. * kids van mijn vriendin geloven nog steeds dat ik in het land van OOIt gewoond heb... en mijn neefjes hebben nog jaaaaaaaaaaren lang geloofd dat hun oom in de grote telefoon van centraal beheer (staat bij een rotonde ergens in apeldoorn) gewoond heeft...zit nml een deurtje aan de achterkant.. agoosssssss................
Mijn vriend is ook zo goedgelovig Zo was hij naar Korea geweest en had hij in Seoul een niet van echt te onderscheiden Adidas trainingsjasje gekocht voor omgerekend E3,50. Ik zei toen : "Dat is er ook wel aan af te zien voor dat bedrag want er staat Adadis ipv Adidas achterop" waarop de lieverd verschrikt zijn jasje uittrok om dit te controleren Overigens heb ik dankzij mijn ouders jarenlang geloofd dat een kapotje een hoed was die je voor de schoorsteen zet Ik was nog even iets te klein toen ik hen vroeg naar de betekenis en ze moesten even snel wat verzinnen hihi
Nou ik denk dat wel....voel me na een dag gelachen te hebben toch vele malen beter, als gejankt te hebben. Weet niet hoe dat met jou zit
Zo hebben mijn opa en oma mij ooit wijs gemaakt dat de hoertjes op de keileweg in rotterdam mens erger je niet meisjes waren die met de mannen een spelletje mens erger je niet speelden Dus iedere keer als wij er langs reden zei ik kijk oma daar zijn de mens erger je niet meisjes weer.
Vroeger dacht ik dat meisjes van mama kwamen en jongens van papa. Mijn mama was 2 keer zwanger geweest en ik had een zusje, dus 2 meisjes, en mijn papa had een dikke buik en daar zat mijn broertje in
hihhii..doet me ineens denken aan mn 2 neefjes die met elkaar aan het praten waren. hun moeder was zwanger van hun broertje...en beide jongens zeiden dat hun moeder al 3 keer gevrijt had...aaahhhhhh(ze moesten ns weten hahahhaha) nu zijn mijn neeftjes 23+ en op verjaardagen wordt dit meestal nog wel aangehaald door iemand...
Haha ja.. Ik heb een tijdje in Beekbergen gewoond, dus kwam erg vaak langs die telefoon. Toen heb ik mijn nichtje wijs gemaakt dat er 's nachts reuzen kwamen naar de rotonde.. om met de schep te scheppen die midden in de rotonde staat(whaa) en te telefoneren met de telefoon.. en ze woonden in het grote gebouw (de belastingdienst ) haha.
Haha nou ik heb mijn ex een keer iets wijs gemaakt waar hij zichzelf later echt verschrikkelijk mee voor l*l heeft gezet. Ik heb wel vaker dat als iemand iets vraagt, dat ik gewoon iets bedenk waarvan ik denk dat dat het antwoord best wel eens kan zijn. Dan kan ik dat ook echt HEEEEEL overtuigend brengen, zo overtuigd dat ik het zelf bijna zou geloven (Uiteraard moet ik daarna altijd wel lachen en zeg dat ik ook geen flauw idee heb hoor haha) Maar goed, dit keer deed ik dat niet. We hadden het een keer over emoties en om de een of andere reden noemde ik toen het woord "remotie". Mijn ex vroeg wat het was en ik legde hem uit dat als je bepaalde reacties hebt door een emotie dat je dit dan een remotie noemt. De maanden daarna gebruikte hij het woord soms wel tegen mij en dan moest ik altijd wel een beetje lachen, maar ik vertelde het nooit omdat ik het wel een grappig woord vond. Tot hij op zijn werk een gesprek had met de leiding over het wel of niet verlegen van zijn contract. Toen kwam een bepaald voorval ter sprake en mijn ex zei toen dus "Ja excuses, dat was simpelweg gewoon een remotie". En die mensen keken hem raar aan en vroegen wat hij bedoelde met dat woord. Hij het helemaal uitleggen en ook nog erbij zeggen "Ja dat bestaat echt hoor". Ik lag echt in een deuk toen hij bij mij thuis kwam en vertelde dat die mensen niet eens wisten wat een remotie was en heb hem toen maar opgebiecht dat ik dat woord verzonnen heb hahahaha.
Ik vind het echt leuk om deze dingen te lezen. Is nog goed voor de gezondheid ook Deed me weer aan een paar dingen denken... Die lapdancekabel... Zo hebben ze mij geprobeerd een flesje Jonas-bier te halen. In de kelder? Nee, op. Vraag maar bij de buren (studentensoos). Daar hadden ze het ook niet. Dan maar dáárnaast. Wat ze alleen niet wisten, was dat ik het allang doorhad en bij 2 deuren verder een pilsje ben gaan pakken i.p.v. terug te komen Zo heb je ook een plintenladder en plafondspijkers.
Whaha! Echt grappige verhalen! Ik ben ook zo iemand die ter plekke het meest grote onzin verhaal uit de mouw kan schudden. En het dan zo overtuigend brengen dat iedereen het geloofd. Laast was mijn moeder bij me en ze vertelde dat ze nu eindelijk een computer had (ja ze loopt een beetje achter). Ze was helemaal trots, en er moest alleen nog internet komen zei ze. Maar ze was een beetje bezorgd, want ze vroeg zich af of ze wel internet bij haar thuis zou kunnen krijgen. Dus ik heel bedenkelijk kijken, en zeggen dat dat wel moeilijk zou worden. Ze moest namelijk eerst de vloer eruit halen, dan 4 meter diep onder de grond graven, en vervolgens de kabels aanleggen. Ze zag het na mijn onzin verhaal totaal niet meer zitten, en heeft thuis tegen haar man gezegd dat ze dat internet maar moesten laten zitten. Was veel te veel werk. Haar man heeft haar toen wel uitgelegd dat het een lulverhaal was
Mijn schoonouders hebben mijn man en zijn broertje vroeger wijsgemaakt dat er een onderzeeer in de sloot vaarde. Ik vond dat zo'n grappig verhaal. Wij waren vroeger een keer uit eten en toen hadden mijn ouders het erover dat we allemaal via het wc raampje naar buiten moesten klimmen, omdat we de rekening niet konden betalen. Ik helemaal in de stress En ik heb mijn beste vriendin (is ze nog steeds na dit voorval) wijsgemaakt dat de vliegende hollander (in de efteling) gewoon een bootje is net als de fata morgana, ipv een achtbaan. Vriendin houd niet van achtbanen en ik wilde erin. Ze heeft gegild joh, en ik heb alleen maar keihard gelachen.
Ik ben jaren lid geweest van scouting en oh wat hebben wij veel kinderen op pad voor de meest onnozele dingen. Vooral op NPK (groot kamp tijdens pinksteren) is het leuk want dan kan je de kinderen van groep naar groep sturen. Veel gevraagde dingen waren; Scheerlijnenvet en olietangen. Het toppunt wat wij ooit eens hebben bedacht was een links (en niet rechts) draaiende rookmagneet! De kinderen kwamen terug met een een of ander in elkaar geflanst ding van bakjes, touwtjes, sateprikkers en aluminiumfolie. En de kinderen maar hopen dat ze met dat ding uit de rook van het vuur zaten. Ik hoop stiekem dat Nijn scouting ook zal leuk vind want ik heb toch wel de mooiste herinneringen aan scouting. (Eerst kus, eerste vriendje, veel contacten, 4 mei op de Dam in A'dam, enz) Mis het soms best wel.
Ik was een jaar of 8 en zat met mijn 2 broers in de auto te klieren en te doen. Mijn moeder dat de hele tijd al te mopperen op ons erover. Toen wij op de snelweg een bord zagen (rechthoekig bord met met schuine wit/zwarte strepen) en met zo'n irritant melige stem vroegen wat voor bord dat was brulde mijn moeder dat dat een kinderdumpplek is.... Echt JAREN geloofd. Toen ik rijlessen kreeg en voor mijn theorie ging vroeg mijn instructeur of ik toevallig al wist wat voor bord dat was.. Je kunt hem raden, ik zei nee geen idee, alleen dat het een kinderdumpplek is De beste man keek me nogal vreemd aan
Ow, geweldig die verhalen!!! Mijn broertje is (op zijn werk) eens op pad gestuurd voor een krenteschieter (ze waren oliebollen aan het bakken). Mijn vader heeft een litteken dat over zijn hele buik loopt, echt zo'n ouderwetse rits (ik dacht eerder ook altijd dat alle mannen zo'n ding hadden, hoorde gewoon bij het lichaam), op een gegeven moment heb ik het zusje van een vriendin wijsgemaakt dat dat litteken een rits was en dat die dus ook open kon. Weet niet hoelang ze het geloofd heeft, maar ik was redelijk overtuigend,hahaha...