Zoon 15 maanden vond ik OP de bedzijkant van zijn ledikant

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Boordevol, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Vannacht schrok ik wakker van gegil van mijn 15 maanden oud zoontje, en nog nooit eerder had ik zo een enge gil van hem gehoord. Ik rende naar zijn kamer en daar hield hij zich vast op het hoofdbord van zijn ledikant. Dus niet op de bedzijkant (spijlen) maar op de korte wand van het bed en dan dus er op inderaad (dunne rand). Ik ben me doodgeschrokken want hij kon zich blijkbaar niet lang meer goed vasthouden en ging daarom gillen. De rest van de nacht heeft ie bij mij geslapen. Jullie begrijpen wel dat ik hem niet meer vertrouw in zijn bedje. En hij wordt helaas nog zo een 3x per nacht wakker of vaker dus hij zal het zeker vaker doen vooral als ik hem niet meteen hoor. Maar hij is toch te jong voor een peuterbedje? Wat moet ik nu? Ik ben bang dat als ik er al de zijkant uithaal hij alsnog gaat klimmen omdat hij meetal als hij iets ontdekt het daarna nog 100x herhaalt.

2. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Heeft hij ook een slaapzak aan?

3. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Nee alleen een dekentje. Verder geen dingen in zijn bedje, ook geen knuffel ofzo.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Een peuterbed met uitvalbeplankje kan prima hoor, daar ligt mijn zoontje ook in sinds hij 16 maanden is want toen ging zijn broertje in het ledikant.

5. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Miss slaapzakje proberen?

6. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Nou jaaaaaaa wat een stunt zeg! Hij klimt dus gewoon uit het ledikant? Pfoei, wat doe je dan inderdaad. Denk dat ik dan ook kies voor een peuterbedje met zijplankje.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Gewoon een peuterbedje proberen. Beter paar x er gewoon uit dan een keer zn tanden uit zn bekkie vallen.....

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Bij klimmen zou ik een slaapzakje aandoen of overgaan op een peuterbed of gewoon bed met bedhekje.

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    onze zoon was ietjes ouder maar ook al ruim voor zn 2de jaar lag hij in een groot bed (1p) omdat hij ineens uit zn ledikant klom en direct de 1e dag na het ontdekken zn gezicht volledig open had liggen. zelfs met slaapzak lukte hem dat. dus raad je ook aan om al voor een stap verder te gaan.
    (wij kozen voor 1p omdat die al voor hem op zolder lag)

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ook gedaan. Oudste ging consequent door dus zijkant van het bedje gehaald. Had dat niet gekund had ze in een peuterbed gegaan. De middelste kan het ook, maar heeft het tot nu toe 2x gedaan, maar is al zeker 9 maanden terug de laatste keer :p Blijkbaar vond ze het toch te eng en doet ze het dus niet meer. Misschien bij jullie zoontje ook niet meer omdat hij het doodeng vond? Voor de zekerheid misschien een matras er naast dat mocht hij het toch nogmaals proberen hij eventueel zacht valt en bij vaker doen dan zeker overstappen op een ander bed!

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.190
    113
    Ik zou een peuterbed nemen, hier ook bij dochter met 17 maanden gedaan

12. Galaxy

Galaxy Actief lid

17 feb 2013
    354
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje is 16 maanden en ligt ook in een peuterbed omdat z'n zusje straks in zijn ledikantje gaat;)
    Wij hebben het gewoon geprobeerd en het gaat goed!
    Je kan evt bij de Ikea van die bedranden kopen maar grote kans dat hij daar ook overheen gaat klimmen.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Met een slaapzak aan kan je zoontje zijn benen niet zo ver uit elkaar doen. Klimmen zal dan waarschijnlijk niet meer lukken.

14. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Dit zou ik ook doen.

Je kan ook nog de lattenbodem van je ledikantje op de grond leggen en daar zijn matras op. Dan ligt hij toch weer een stukje lager. Is niet heel mooi, maar als je je zoon liever nog wat langer in zijn ledikantje wil houden, misschien wel een oplossing.

15. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij hebben de eigengemaakte overgenomen van mijn zwager, (ledikantje) die is extra hoog, de randen, en aangezien mijn jongste van nu bijna 1 al probeert te klimmen denk ik dat dat geen overbodige luxe is. Dit ledikantje is zelf gemaakt.

Als ze zo jong zijn dan is het toch moeilijk duidelijk maken dat ze moeten blijven liggen in hun bedje?

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Mmmmm, die van mij is toch echt over de rand heen gekletterd met slaapzak...

En haar neefje heeft ook regelmatig naast het bedje gestaan. MET slaapzak. Die was zelfs de trap af gegaan. Met slaapzak.

17. Linana

Linana Niet meer actief

Waar een wil is, is een weg :)
    Blijkbaar denken die kleintjes daar net zo over en gaan ze net zo lang door tot het gelukt is.
    Hier ook zo'n stunter die opeens in de woonkamer stond nadat hij uit bed was geklommen. Dus en uit bed geklommen, zo stil als een muis, en ook nog de deuren open gekregen.,.... ;)

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    die slaapzak is/was bij die van mij geen enkele belemmering, dan gebruik je je armen toch gewoon wat meer ;):cool:

ik zou nog even aankijken of hij er gelijk weer naast staat/op ligt vandaag of morgen en zo ja, dan een peuterbedje. Lag D. ook al jong in en L. ligt nu alweer paar maanden op een eenpersoonsbed

19. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Bedankt allemaal voor de tips. Heb vanmorgen het lattenbodem op de grond gelegd en daarop zijn matras. Bedankt voor die tip ook!! In ons geval lijkt dat mij het beste. Omdat hij nog te vaak wakker wordt durf ik hem niet in een peuterbed te doen. Hij is dan vaak nog half slaperig en gaat gewoon staan en lopen. Dat lijkt me ook erg gevaarlijk. Mijn oudte is met 20 maanden overgegaan naar een peuterbed. Dus ik hoop dat vooral bij de jongste nog even te kunnen rekken.

Gister had ik nog niets gedaan dus maar naast zijn bed gaan slapen op een matras. Was doodsbang dat ik niet meteen wakker zou worden. En aan de andere kant had ik ook een matrasje gelegd. Maar nu hoop ik dat het probleem is opgelost.

Deel Deze Pagina