wel of geen vaccinatie morgen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Eefke84, Jun 25, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

hoi!

even een dilemma.ons ventje is al vanaf begin onrustig,fladderen met zijn armpjes, veel spugen, darmkrampjes etc. hij is met 37 weken gehaald omdat ik zwangerschapscholestase had.
    twee weken geleden op zondagochtend maakte mijn vent me wakker dat ons toen 6 weken oude ventje raar lag te doen. ik deed het licht aan en zag hem heel erg benauwd en met een vuurrood hoofd in zijn bedje te liggen. ik heb hem er uitgepakt op zijn zij gelegd maar hij werd steeds benauwder en stikte haast. ik zei bel meteen 112 en die stonden binnen 2 minuten bij ons binnen ) we wonen tegenover de ambulancepost;)' ze hebben hem uitgezogen en er kwam een flinke dot taai slijm uit zijn keel. afijn naar het ziekenhuis, 3 dagen aan de monitor gelegen maar niet echt een duidelijke oorzaak gevonden;). maar ons manneke bleef wat hij sinds zijn geboorte al was onrustig, veel spugen, etc etc etc. en van elke geluidje schrokken we natuurlijk.
    afgelopen maandag zijn we terug gegaan naar onze huisarts en zijn we in overleg gestart met friso pep ivm kma. en wat bleek. na 1 fles had ik al een totaal ander manneke in huis. rustig, lief rustig slapen en hij is nu in een week hartstikke opgeknapt. al heeft ie nog wel last van zijn darmpjes en stinkt echt heel heel heel erg als hij scheetjes laat. een of andere bouwvakker die in zijn eentje een chinese rijsttafel met twee liter bier heeft weggewerkt is er niks bij:$:)
    ook heeft hij nog vaak last van rode dikke oogjes.
    maar nu moet hij morgen eigenlijk zijn eerste prikjes krijgen. eigenlijk zou hij die twee weken geleden al gemoeten hebben maar toen lag hij in het ziekenhuis. ze zijn dus al uitgesteld.
    maar mn man heeft er nu niet zon fijn gevoel bij dat hij ze morgen nu dus krijgt. hij is net wat opgeknapt,maar nog niet helemaal zijn we erachter wat ie nu precies heeft, al is dat kma sowieso wel heel duidelijk. hij is ook best met een slechte start begonnen. huilde niet bij de geboorte, kreeg even zuurstof toen ook. daarna met dat stikincident,kortom het ventje tobt allemaal wat. de huisarts zei dat ze het evt wel aandurfde om ze morgen toch te geven maar ze snapte ook heel goed ons dat we wat terughoudend zijn. maar ja de kinkhoest heerst ook weer hoorde ik en als je later start komt ook weer heel dat prikprogramma in de war natuurlijk;) mn man neigt heel erg naar nee, nu nog niet. ik heb er eerlijk gezegd niet echt een goede mening over:) ik weet het gewoon helemaal niet. wat zouden jullie doen. pfff heel verhaal:)

2. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een verhaal meid. schrikken zeg! Wel fijn dat je mannetje opknapt nu. op het cb zeggen ze altijd dat het mag als er geen koorts is of een ernstige ziekte. maar in jou geval is het wat onduidelijk en ik kan me de onzekerheid heel goed voorstellen. als ik jou was zou ik het overleggen met de kinderarts. die weet denk ik het beste advies te geven in deze situatie. succes en geniet van je mannetje.

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Begrijpelijk dat jullie twijfelen!
    Je zou het in overleg met de KA en/of cb nog twee weekjes uit kunnen stellen?? Dan maak je de volgende afspraken voor de prikjes ook steeds twee weken later... vaak letten ze er bij het cb wel op dat er genoeg tijd tussen zit (hier tenminste wel)!

Zo krijgt hij even de kans om bij te komen en even 'niks' te hebben...

4. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Ik zou het ook even paar weekjes uitstellen. Eerst even bij komen.
    Als ik dat zo lees dan heeft je kindje echt een koemelk allergie. Neocate is echt helemaal koemelk vrij. Krijg je via ka of dietiste vergoed en haal je bij de apotheek. Ze willen ook wel eens nutramigen AA geven maar daar zit weer soja in waar heel veel kindjes (waaronder mijn dochter) niet tegen kunnen. Ik zou echt om neocate vragen, ik weet zeker dat de rode oogjes ed snel zullen verdwijnen.

5. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    S krijgt over 2 weken pas zijn eerste prikken vanwege veel onrust en het vermoeden van verborgen reflux. Ik zou het in jullie geval idd uitstellen en proberen erachter te komen wat er met je zoontje aan de hand is ('gewoon' onrust, osteopaat, KMA, al dan niet verborgen reflux ed).

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

idd die neocate heb ik ook gelezen... jij zou zeggen dat ie de rode oogjes en stinkiewinkie daar ook dan nog van weggaan. dus dat de pep nog niet genoeg helpt misschien....
    en voorlopig de meeste nog even uitstellen ook. ok...

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja reflux werd ie ook van verdacht. maar sinds we nutriton door de fles doen gaat het met spugen gelukkig goed. osteopaat heb ik ook al aan gedacht- heeft bij mn oudste voor voorkeurshouding ook goed geholpen toen.

8. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Mijn dochter liet ook stinkende en natte scheten de hele tijd. Ze had ook steeds van die rode opgezwollen oogjes. Verder had ze nog veeel meer klachten, ze had ook nog eens reflux. Maar dat hebben veel kindjes met een kma. Op neocate kunnen kindjes niet meer reageren, dus dat zal zo veel rust geven.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ja dit heeft christian dus ook:$ ook rode oogjes idd af en aan

10. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Je hebt ook nog Friso Allergycare overigens, wellicht dat dat ook voldoende is?

Ik zou het nog even uitstellen Eefke, veel sterkte met jullie mannetje

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    In Nutramigen AA zit zeker weten geen soja hoor, hier ook kma en mijn dochter kreeg juist Nutramigen AA omdat er meerdere allergien en overgevoeligheden werden verwacht, oa dus soja en ook kippenei.

12. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

umm dank je;) weet jij het verschil tussen pep en allergycare. ik kom daar niet helemaal aan uit:(:)

13. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ow zie het al... allergycare is nog bewerkter

14. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Klopt, ik zou dan eerst nog voor die of voor Nutramigen gaan (is eigenlijk van dezelfde klasse zeg maar) en als dat ook niet gaat voor Neocate.

15. Trees

Trees Niet meer actief

Wat een nare start zeg voor jullie mannetje. Heel veel sterkte ermee!

Wat betreft de vaccinatie. Ik zou het uitstellen. Onze dochter is ook met precies 37 weken gehaald en heeft ook een moeilijke start gehad met twee ziekenhuisopnames in de eerste periode. Wij hebben toen de vaccinaties 4 weken uitgesteld en dat was echt veel beter voor haar. Osteopaat hielp hier trouwens goed om de spanning wat uit haar lijfje te halen. Misschien dat je dat ook nog kan proberen? Succes.

16. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    #16 Brigit, Jun 25, 2012
    Last edited: Jun 25, 2012

Wij zijn er mee gestopt omdat er soja in zit. Hebben ze het misschien verandert? Het zat er echt in. We hebben toen zelfs het bedrijf gebeld om het te vragen. Ik heb net even gekeken en daar staat bij ingredienten toch echt soja. "http://www.huismanmediap.nl/images/Mead%20Johnson%20Nutramigen%20AA%2041340%2008.pdf
    Nutramigen is nog steeds koemelk maar bewerkt. Nutramigen AA is precies hetzelfde als neocate maar bij ons zat er soja in. Zeker weten. Heb het toen allemaal uitgezocht, ben er tijdje mee bezig geweest.

17. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik vond idd via google ook dat mensen aangeven dat het erin zat, maar hier zei de ka juist dat er ook geen soja in zit omdat veel kindjes met kma niet tegen soja kunnen. Heb geen blikken meer te controleren of het idd veranderd is of dat de ka onzin sprak.

18. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female

Dietiste van mijn dochter zei ook dat het er niet in zat, maar ze bleef klachten houden en erg veel pukkeltjes in het gezicht. Vandaar dat we zijn gaan bellen naar nutricia en het bedrijf waar nutramigen word gemaakt. Daar zeiden ze idd dat er soja in zit en we hebben de blikken ook naast elkaar gehouden. Toen mochten we over op neocate en toen ging het veel beter.

19. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

bedankt voor de reacties.... we kunnen hier wel wat mee. we zullen het morgen nog allemaal overleggen op het cb en ook over evt nog bewerktere voeding. hij loopt nu ook weer wat te huilen en jammeren, en laat ook weer van die stinkiewinkies.... ik hou jullie op de hoogte

Share This Page