clomid en provera

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Patricia27, Jan 4, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Patricia27

Patricia27 Actief lid

Dec 3, 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    Mijn naam is Patricia en ik ben vorig jaar januari gestopt met de pil. Omdat mijn ongesteldheid maar niet op gang komt moet ik eind januari naar de gyn toe voor hormonen.
    Nu is mijn vraag hebben jullie ervaring met provera en clomid ?

2. patje20

patje20 Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,871
    13
    38
    Female
    Ergens in de polder
    hey naamgenootje,
    ik heb ook eerst provera geslikt om de boel op te wekken en daarna clomid 50mg geslikt zit onder tussen al in ronde 4 met clomid, dus als je vragen hebt kom maar op!

3. Patricia27

Patricia27 Actief lid

Dec 3, 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    De gyn heeft gezegd dat ik clomid en provera moet gaan gebruiken. Maar wordt je gelijk ongesteld met clomid ?
    Kun je dan gelijk beginnen met proberen?
    Is dat in tablet vorm ?

4. Alies

Alies Actief lid

Sep 10, 2006
    377
    0
    0
    wijkverpleegkundige
    Alkmaar
    hoi
    ik heb ook provera en clomid gekregen
    Ben net vier dagen gestart met provera (kuur van 14 dagen) om mijn menstruatie op te wekken
    Tijdens menstratie vijf dagen clomid om de eisprong op te wekken. Mocht die komen en het gelijk raak is dan word je natuurlijk niet meer ongesteld. Mocht het niet meteen bevrucht zijn (wat natuurlijk heel goed kan) dan word je volgens mij na ongeveer 14 dagen ongesteld; zoals een natuurlijk eisprong.
    Afwachten maar

Ben jij al begonnen? Heb je last van bijwerkingen?

5. Patricia27

Patricia27 Actief lid

Dec 3, 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    Nee ik ben nog niet begonnen omdat ik pas 29 januari naar de gyn toe moet. Heb jij wel bijwerkingen ?

6. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    @Patricia,

Ik heb ook ervaring met provera en clomid zoals een heleboel andere meiden op dit forum.
    Ik heb ook provera geslikt om de menstruatie op te slikken alleen was dit itt Alies 10 dagen.
    Daarna ook 5 dagen clomid geslikt.
    De meest gyn beginnen met het voorschrijven van 50mg per dag. Bij sommigen slaat dit aan (dat wil zeggen eigroei/sprong) en bij sommigen niet. Dan wordt de dosis meestal verhoogt naar 100mg (en daarna evt 150 mg)

Na het slikken van clomid sta ik onder controle van het ziekenhuis. Zij houden dmv inwendige echo's in de gaten wat er gebeurt.

Als je vragen hebt... shoot!

7. Patricia27

Patricia27 Actief lid

Dec 3, 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    dus het is zeker dat als ik aan de clomid en provera ga dan moet ik een inwendige echo hebben om te kijken of ik een eisprong heb ?

Hoe is het nu met jouw dan want ik zag dat je al een poos bezig bent.

Share This Page