Pfoe nee, hier was hij 6 maanden en dat is al redelijk laat. Erg vervelend hoor. Hoe komt het dat ze er zo laat zijn achtergekomen?
Weet je wat het erge is dat we al maanden bij de fysio lopen omdat ze achterloopt in haar lichamelijke ontwikkeling. Ik wilde zelf graag naar de kinderarts maar de fysio vond het niet nodig. Gelukkig begreep onze huisarts ons wel. Het verklaard nu wel een heleboel. Het is wel een lichte vorm. We moeten nu naar een kinderorthopeed in het vu. Wat ik op internet lees wordt het waarschijnlijk een operatie. Ik ben zo verdrietig en ook boos. Fysio maar ook het CB is nog niet klaar met ons.
Erg vervelend zeg! Das wel heel laat inderdaad. Jammer dat het niet eerder is ontdekt door het CB. Ik heb een baby van 3 1/2 maand. Ik was toevallig bij de kinderarts voor controle voor aarbeivlekjes. De kinderarts heeft mijn dochter van top tot teen nagekeken en zag dat ze een beenlengte verschil heeft. Nou krijg ze een echo van de heupen om te kijken of ze heup dysplasie of luxatie heeft. Ik vind het erg vervelend dat dit ontdekt word omdat ik toevallig bij de kinderarts ben. Ik vind het raar dat dit niet gezien word door het CB terwijl ik daar nu al elke maand ben geweest hun horen zo iets toch te ontdekken.
Bij mijzelf hebben ze het over het hoofd gezien, maargoed das 30 jaar geleden.. Aantal jaren terug rontgenfoto en echo laten maken omdat mijn heup steeds knakte en ik redelijk wat pijn had. Het is niet ernstig maar ik heb er wel last van en ik heb zelfs al lichte artrose in mijn heup.
Ik heb er bij mijn dochter met 3 maanden echt op aangedrongen dat ik een echo wou voor de zekerheid. Omdat het in de familie voorkomt. Omdat ik er zo op aandrong werd ik doorgestuurd maar anders hadden ze geen echo gemaakt of een foto. 3 weken later had de arts de rontgenfoto bekeken en wat bleek, twijfelgevalletje! Doorgestuurd naar de orthopeed.. Die nog s goed gekeken wel een iniminie verschil maar hij verwachtte niet dat het dysplasie ging worden.. Ik vertrouw niet op t cb haha, wil het altijd zeker weten Ik hoop dat het met jouw meisje mee gaat vallen.. succes ermee
Ach jeetje dat is nou echt verdrietig en tuurlijk ben je boos! Je intuitie loog dus niet. Ja ws wordt dat een operatie, want ze is denk ik te oud voor gips- of spreidbroekjes. Maar misschien niet hoor, als het een lichte afwijking is. Ik hoop voor je dat het simpeler te verhelpen is. Heel veel sterkte! Laat even weten wat er uit de afspraak in het VU komt
Bij mij zelf is het op 13 jarige leeftijd geconstateerd en ben pas geopereerd toen ik uitgegroeid was. Eerste met 16 jaar laatste met 19 jaar. Ik ben in totaal 5 keer geopereed, maar normaal zijn 2 zware operaties en 2 dagbehadeling alleen pinnen eruit halen. Bij mij liep het niet volgens plan vandaar een keer overnieuw. Maar misschien zijn er met anderhalf jaar nog wel andere oplossing, misschien in beugels slapen 's nachts?? Ik zou eerst even afwachten wat de orthopeed zegt!
En trouwens ook een positief bericht is dat mijn zus het ook had maar in mindere mate, bij haar heeft de natuur het voldoende opgelost en hoefde gelukkig niet geopereerd worden.
meiden bedankt voor jullie berichtjes, we moeten woensdag om half negen in het VU zijn. Ik laat weten hoe het afgelopen is.
Wij hebben heel goed nieuws gehad vandaag. Afwijking is zo weinig dat er niets aan hoeft gebeuren. We moeten over een half jaar terug voor foto en controle. En ondertussen fysio om haar te activeren en motiveren om te gaan staan en lopen. We zijn super blij.
Hoera, dat is goed nieuws. Wij ervaren nu dat hoe ouder ze zijn hoe lastiger het wordt. PAs bij ruim 6 maanden ontdekt en niet elk spreidbroekje werkt bij ons meisje. Met een pavlikbandage lijkt ze wel vooruit te gaan.
Gelukkig maar! Ik heb een aangeboren heupafwijking (wel een andere) en bij beide kinderen kreeg ik bij het eerste cb bezoek een doorverwijzing voor een echo, mijn beide zoons zijn in orde gelukkig. Wel nalatig van jou cb en fysio zeg!!!