Bij echo 8w2d, vruchtje goed, vruchtzakje te klein

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Starlady, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Ik heb gisterenavond een 2e echo gekregen met (volgens mijn berekeningen 8w2d).

Laatste dag ongesteldheid was 22 maart (dit was een vmk op mijn NOD).

Op 21 april positief getest. Ik heb gerekend vanaf 22 maart en zou dus 19 april weer mijn NOD moeten hebben gehad.

Ik moest gisterenavond voor een uitwendige echo een volle blaas hebben, maar de mijne was te vol. Uur voor afspraak geplast en toen 3 longdrinkglazen water. Om 21.30 uur afspraak, maar door uitloop pas om 22.20 uur naar binnengeroepen. Water heeft dus goede kans gehad mn blaas te vullen.

Gisterenavond had ik gelukkig wel mijn eigen vk (op 7 mei een nieuwe vk op de praktijk).

Het zit zo. Op 7 mei een echo gehad met (ik dacht) 6w4d. Hierop was (had ook een volle blaas) met wat uitplassen, uiteindelijk een kindje te zien met hartactie.

Gisteren was ik volgens berekeningen 8w2d. Hartactie was opnieuw te zien. Kindje was groter ten opzichte van 7 mei. Het kindje heeft de lengte (tja is milimeter werk) van 7w2d (week teruggezet dus) maar het vruchtzakje was te klein ten opzichte van het kindje.

Nu kan het zijn dat ik een week terug gezet ben zei de vk, omdat ten eerste het nog pril is en het volgende week wel goed kan zijn. Wat betreft het vruchtzakje dacht de vk dat het kwam door de overvolle blaas die de vruchtzak in vernauwing drukte. Daarnaast kan het liggen aan de vmk op mijn NOD 22 maart en dat de eisprong / bevruchting later is geweest dan gedacht.

We konden het vruchtzakje met vruchtwater rondom het kindje het beste vergelijken met een soort rubberen balletje dat wordt ingedrukt zeg maar en bekijk je de zijkant (zoals een echo ook doet) zie je een dunnere bijna half platte bal zeg maar. Daarmee kun je t het beste mee vergelijken.

De verloskundige hoopt dat het komt door de overvolle blaas en wil me volgende week woensdag terug zien, maar dan met een minder volle blaas (minder drinken dus).

De vk heeft me gelukkig wel duidelijk aangegeven dat alles er goed uitziet wanneer blijkt dat de blaas dit veroorzaakt heeft, de echo woensdag zou dan goed moeten zijn.

Afwachten tot woensdag, meer kunnen we niet doen.

Wie herkent iets? Positief, negatief?

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik herken het niet, maar vroeg me wel af waarom ze geen inwendige echo hebben gedaan? Op deze termijn is uitwendig soms nog moeilijk zichtbaar en kun je dus in onzekerheid naar huis worden gestuurd.

De vk waar ik woon doet tot 11 weken altijd inwendig en de gyn waar ik altijd op controle ging doet zelfs tot 13 weken inwendig.

Hopelijk heb je de volgende keer een duidelijkere echo!

3. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)

Dit is onze tweede en bij onze eerste hebben we ook inderdaad inwendige echo’s gehad met 6w2d, 7w1d en 8w2d. De echo daarna met 10w3d en 12w1d waren uitwendig.

7 mei kregen we te horen, te vroeg, te pril, even afwachten met 8w2d dan. Die echo hebben we nu gehad en nu moeten we weer afwachten met echo op 9w2d (volgens mijn berekeningen die ik wel aan moest houden van dr).

Pfff… is allemaal wat. Vanaf vorig jaar zomer 6 miskramen (waarvan 2 x vmk) nu onverwacht zwanger en inmiddels over onze eigen kritieke weken van 6/7 weken zwangerschap heen, en nu krijgen we dit. Onzeker ben ik wel ja. Die roze wolk is momenteel ver te zoeken en positief kan ik bijna niet zijn. Het hartje heeft geklopt op de grootte van het vruchtzakje na, zag alles er goed uit. Ik wil indien volgende week het niet goed te zien is of bij twijfel, toch ook om inwendig vragen.

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja zou ik ook om vragen als ik jou was. Ik zou ze anders gewoon nu al bellen dat je liever een inwendige echo wilt. Dan weten ze dat alvast.

In het begin van mijn zwangerschap van Sven was ik ook erg onzeker nav mijn eerste zwangerschap. Ik kreeg veel buikpijn op 1 plek en ging naar het zkh. Daar werd verteld dat ik voor 99,9% een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had en er werd al een curretage of chemokuur (afhankelijk van hcg) voorgesteld. Voor de zekerheid een week later nog een echo laten doen en toen zag het er allemaal goed uit. Nu inmiddels een prachtzoon van 3 mnd. Dus het kan ook zeker goed aflopen.

Probeer je vast te houden aan dat je al over je eigen kritieke weken heen bent en eis die inwendige echo. Snap sowieso niet waarom ze je met je voorgeschiedenis een uitwendige geven.
    Sterkte!!

5. Lilalien

Lilalien Niet meer actief

Heb je een foto van je echo??
    en idd.inwendig niet volle blaas ,
    uitwendig wel volle blaas.

6. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Ja zal hem online zetten vanavond onder mijn profiel.

Ja dat wist ik heb vaker echo's gehad met mn dochtertje.

Ik weet dan enkel een volle blaas nodig heb met een uitwendige echo.

7. didi2

didi2 Actief lid

31 mrt 2010
    185
    0
    16
    sorry EISEN om een echo. Zo werkt het niet hoor,..volgens mij zijn verloskundigen professionele mensen , en zullen geen invasieve onderzoeken doen als het niet noodzakelijk is. Sorry hoor, laat die mensen gewoon hun werk doen , geduld is ook een schone zaak. Wat niet wegneemt dat ik meeleef ....succes

Deel Deze Pagina