Hoi Allemaal, Bij onze echo hebben ze een amnionstreng gezien. Het was bij een pretecho dus niet bij eigen verloskundige. Over een ruime week maakt de verloskundige (eigen) de 20 weken echo. We moesten ons geen zorgen maken maar ondertussen doe je dat toch wel een beetje. Wie van jullie kent dit, zou er graag meer over willen weten. Alvast bedankt.
Is er niemand die dit kent? Het maakt me onzeker dat er iets in mijn baarmoeder zit wat er niet hoord te zitten.
Onze dochter heeft een handafwijking en dit komt waarschijnlijk omdat een amnionstreng in de vroege zwangerschap om haar handje heeft gezeten. Alleen was er bij mij bij de 20-weken echo (toen ze de afwijking ontdekte) geen amnionstreng meer te zien. Kun je je eigen vk niet bellen, dat je je toch wat zorgen maakt? Misschien kan zij je wel geruststellen. Heel veel succes met afwachten!
een kenis van mij heeft dit gehad. zei kreeg meerdere controlle,s ( echo,s) om te kijken of het goed ging met het kindje. het kindje kan er inderdaad met een handje of voetje in verstrikt raken ! vaak gebeurt dit niet en knap de aminostreng op het moment dat je baarmoeder groeit! ik zou als ik jouw was je vk bellen en die zou je hoogste waarschijnlijk doorsturen naar de gyn succes. en ps een advies van mijn ga niet te veel google maar ga met je vragen naar een deskundigen
Ik heb er geen ervaring mee, maar zou hier niet weken mee rond blijven lopen tot de 20-weken echo. Het is logisch dat jij hier meer info over wil! Dus bel je vk en vraag om uitleg. Sterkte met afwachten en ik hoop dat het meevalt.
O ja, nog vergeten te zeggen. Mij is verteld dat de kans dat het kindje met een voet of hand in een amnionstreng komt inderdaad heel erg klein is, en dit gebeurt meestal in een vroege termijn (wanneer de ledematen aangelegd worden). Maar nogmaals, bij ongerustheid gewoon de vk bellen, zij zijn daarvoor en zullen het echt niet erg vinden.
Wat fijn om reacties te lezen. Ik ga morgen inderdaad even bellen had ik al besloten. Ook geruststellend dat het niet veel voorkomt dat er een handje of voetje in terechtkomt. Op de echo zijn verder geen bijzonderheden geconstateerd.. maar is natuurlijk wel een pretecho. Bedankt voor de reacties.
In principe is het wel goed nieuws dat ze geen bijzonderheden op de pretecho zagen. Die echoscopiste is namelijk net zo goed opgeleid als elke andere en hun apparatuur is heel goed. Dus de kans is groot dat het gewoon goed is, alleen zou ik persoonlijk meer willen horen over hoe en wat. Al is het maar om je gerust te stellen.
Heb je al gebeld naar de vk? Ben benieuwd naar hun reactie. Goed om te lezen dat er verder geen bijzonderheden te zien waren, maar wat duidelijkheid kan nooit geen kwaad.
Heb gebeld ja en moest me niet te druk maken en 20 weken echo volgende week afwachten. Dan werd er nog een keer goed gekeken. Nog niet echt heel erg gerustgesteld want wil andere dingen horen dan afwachten. Er zit nu niets anders op jammer genoeg. Bedankt voor je reactie! Jullie reacties bedoel ik.
Hummeltje, jammer dat je nog niet echt gerustgesteld bent. Laat je volgende week na de echo nog iets weten hier?
Vriendin van mij had het en bij haar groeide die ook dwars door de baarmoeder heen in het begin. Uiteindelijk is ie omhoog gegaan door het groeien van de baarmoeder. Alles is goed gegaan verder. Het is zeldzaam dat er iets gebeurd door een amnionstreng.. snap dat je het eng vindt, maar het ligt ook aan de plek waar ie zit. Een beetje in een hoekje is niet gevaarlijk, door de baarmoeder kan gevaarlijk zijn en moet goed in de gaten gehouden worden.
Misschien heb je iets aan mijn ervaring. Met 20 weken vermoedde de vk een amnionstreng, het zag er bij mij uit als een soort vlies op de placenta (voor een leek leek het zelfs op een tweede vruchtzakje). Ik werd doorgestuurd voor een GUO (medische 20 weken echo bij een gyn), dat is protocol in mijn praktijk. Uiteraard ging door mij hetzelfde heen als er nu door jou heen gaat. Ondanks dat de vk me wist te vertellen dat een amnionstreng meestal geen kwaad kan. Ik ging verhalen lezen, en las dat afwijkingen die er aan ledematen kunnen ontstaan, vooral ontstaan in eerdere stadia van de zwangerschap. Aangezien we 10 vingertjes, 10 teentjes en goed staande voetjes (geen klompvoetjes) konden zien op de 20 weken echo, leek daar geen sprake van te zijn. Bij de GUO kreeg ik echter iets heel anders te horen. Het ging helemaal niet om een amnionstreng, maar om een placenta circumvallata - dat is een placenta die omkrult ipv helemaal overgaat in de baarmoederwand. Dat kan ook in 99% van de gevallen geen kwaad, en zeker niet voor de mate waarin ik het heb (<25% van de placentarand, als de hele rand omkrult is het weer anders). Maar dit is dus uberhaupt geen risico voor beknelling of iets. Ik word wel extra gecontroleerd, heb met 32 wk weer een GUO. Wat ik je wil meegeven: ga geen enge verhalen lezen, maar neem contact op met je eigen vk. Je kan met 19 wk vast al wel terecht voor de 20 weken echo. Als zij ook zien wat er bij de pretecho gezien is, word je waarschijnlijk voor de zekerheid doorgestuurd voor een GUO. Betere apparatuur, en je hebt dan een arts ipv een vk. Sterkte!
Hoi, inmiddels de 20 weken echo gehad. Inderdaad nog een amnionstreng te zien maar bovenin de baarmoeder. Handjes en voetjes en de stand ervan was oke. Ik ben verder niet doorgestuurd voor een andere echo omdat het geen hinder lijkt op te leveren. Ik probeer er me dus maar niet te druk om te maken. Bedankt voor het reageren.