Bij echte weeen altijd een harde buik?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Isa24, 4 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb 4 dagenvoor mn bevalling continu harde buiken en zware voorweeën gehad...en telkens dacht ik "misschien is dit het wel"
    Toen ben ik naar het ZH gegaanomdat het niet meer ging...en heb ik voor 1 nacht slaappillen gekregen omdat ik anders te uitgeput zou zijn om uberhaupt nog te kunnen persen...
    Daarna is het een dagje stil geweest en 's avonds begon het...en het stomme is dat ik niet dacht dat dit het misschien wel kon zijn...maar ik voelde gewoon dat het ECHT was...
    Het voelde net even anders dan die harde buiken enzo...

2. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    @Aaliyah86: Kijk! Dat geeft de burger weer moed! Bij mij hebben die voorweeen enkel nog geresulteerd in een half verstreken baarmoedermond..:( Wellicht dat het inmiddels wat meer is, maar dat weet ik pas maandag a.s., wanneer ik weer naar de VK moet. Als je al 4 cm ontsluiting hebt voordat de bevalling "echt" begonnen is, heb je toch wel goede hoop geloof ik :).

@Emma21: Jeetje, wat spannend! Jij hebt echt al een aantal keer het gevoel gehad dat het echt zover was! Ben wel benieuwd hoe het gaat verlopen.

@Whabbit: Wow! En je had helemaal geen voortekenen? Zo zie je maar dat voorweeen ook helemaal niets betekenen..

@Sarah84: Ik vertrouw op je expertise :). Dat wanneer het echt begonnen is, je het gewoon voelt.

Gisterenavond kwamen mijn ouders bij ons eten. Mijn moeder heeft al de gehele zwangerschap lang gezegd dat ze denkt dat ik rond 6 augustus (vandaag dus :)) ga bevallen. Ze zat me gisteren ook echt te bekijken met zo'n blik die zegt: "Dat gaat vast niet lang meer duren".. Ik was benieuwd of ik al een "bevallingshoofd" had en ze vond dat ik erg opgezwollen was (maar ja,het was natuurlijk ook ERG warm gisteren). Maar ach, het zegt natuurlijk allemaal niets. Het is gewoon rustig afwachten tot die kleine de tijd rijpt vind om eruit te komen...

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Isa ja ik had een week voor mn bevalling 1cm en een al totaal verweekte bmm (wist dat doordat ik in het zh lag toen met nierstuwing) was wel blij dat toen te horen scheelt een hoop hihi!
    Het scheelde idd tijdens de bevalling ben een uur na binnenkomst in het zh bevallen dus als je nu voorwerk hebt hoe vervelend het ook is het kan ook een voordeel zijn!!
    Hopelijk voor jou heeft je moeder gelijk en beval je vandaag:D

4. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey meiden,
    heb toch ook nog even een vraagje over indalingsweeen voorweeen. Want ik heb overdag wel harde buiken maar niet echt zeer pijnlijk. S'nachts (zoals vannacht) lig ik echt wakker van de krampen en rugpijn. Kan er alleen geen patroon in zien. Maar s'nachts maak ik me er wel zorgen om omdat ik toch nog wel eventjes moet. Verlos zei dat het indalingsweeen zijn maar hoe lang duren die dan want kindje was 3 weken geleden al ingedaald. Vind het gewoon raar dat het er s'nachts allemaal veel moeilijker aan toe gaat. Als ik omschrijf wat ik voel is het een kramp alsof ik fllink ongesteld moet worden en deze trekt ook naar mijn rug. En is bijna de hele nacht.
    Nu ben ik opgestaan en is het alweer een stuk minder. Herken iemand dit???
    @isa... jee spannend zeg, kan nu ieder moment!! hopelijk heb je een goede nachtrust gehad, en niet zón rampzalige als mij!! haha...
    Het is zoiezo spannend want op een gegeven moment gaat iedereen meeleven en vragen stellen!!!
    Ik ben officieel pas 18 sept uitgeteld en ik krijg de hele tijd te horen oooh dat ga je echt niet halen, het zal wel eind augustus worden. Meis in ieder geval heel veel succes en hou ons op de hoogte.
    gr. veel liefs rens

5. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hoi meiden,

Vandaag lekker een dagje bij mijn moeder geweest en me lekker laten vertroetelen (erg he?). Het was echt veel te warm om ook maar een vinger uit te steken. Wel vanmorgen nog evensnel een paar wasjes weggestreken en boodschapjes gedaan. Vervolgens de hele dag met krampen rondgelopen... Zou ze toch gelijk krijgen??

Ik hoop het zo!!

Liefs Isa

6. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    heey isa,
    na je berichtje te lezen heb ik nog wel een paar keer gecheckt of je online was... denk misschien heeft je moeder gelijk en ben je aan het bevallen..haha (we leven mee..!!). Vandaag gaat het hier wel goed alleen vannacht was weer een ramp, ben op een gegeven moment gewoon gaan rondlopen omdat ik zón krampen had. Ons ukkie is vandaag wel echt mijn ribben bont en blauw aan het schoppen. Ben benieuwd hoe het gaat lopen bij je, en ik hoop dat het snel doorzet!! (leeft er stiekem toch naar toe)
    gr. rensje

7. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hey Rensje!

Helaas... Nog geen beeb buiten de buik :(.. Ik kwam thuis om te koken, vriendlief was al helemaal enthousiast omdat hij "vanavond toch echt vader ging worden" en vervolgens zijn de krampen weggetrokken om niet meer terug te komen :x!

Sinds vanmorgen wel weer kramp, maar voor de rest niets bijzonders eigenlijk.

Balen dat je zo'n slechte nacht hebt gehad! Het kan echt zo'n pijn doen als die kleine je ribben aan gort trapt! En dat je de hele tijd die krampen hebt, terwijl je beebje al volledig ingedaald is, dat zouden dan toch eerder voorweeen zijn? Wie weet doet het wel het nodige voorwerk en beval je straks gewoon lekker op tijd :).
    Hoe gaat het nu? Voel je je nog een beetje ok of heb je echt alleen maar pijn en slaapgebrek?

Liefs Isa

8. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    hier ook al weer 2 dagen af en aan krampen en weeen, vannacht weer heel heftig en regelmatig maar weer niet door gezet.
    pffff... en dan te bedenken dat als ze het nog erg naar haar zin heeft binnen, dat ik nog 4 en een halve week mag.... hmmmm

Ik hoop echt dat die voorweeen al wat losmaken binnen en wat voorbereidend werk doen. Ik ben idd zo benieuwd naar hoe echte weeen voelen.

sterkte dames!

9. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Hee isa,
    Oh jammer maar zal echt niet lang meer duren bij jou!! Tja soms denk ik wel eens hoop niet dat ik dit zo nog 4 weken s'nachts heb want dan ben ik brak voordat ik aan de bevalling moet beginnen. Doe overdag dus ook niet echt veel meer, (vooral niet met 30 graden). Vandaag is het iets rustiger en heb net van 10.00 tot 14.00 geslapen. Echt ik was totaal van de wereld!!
    heb ik niet vaak zo, was even de realiteit kwijt toen ik wakker werd haha.
    Nou meis succes, trouwens weet je wel wat jullie krijgen meisje/jongen??
    Bij ons is het nog een verassing, iedereen bij ons in de familie/vrienden zeggen een meisje. En heb zelf nu ook wel dat idee. Maar ach is gevoel voor hetzelfde is het een jongen!!!
    Maar ben nu wel heel nieuwsgierig!!!

@flipper, oh snap zo wat je bedoelt, heb er ook echt last van en dan inderdaad nog het idee dat je nog een paar weken mag. Hoop gewoon ook niet dat ik dit al die weken blijf houden want ik kan zo niet zo heel veel. Zit net in mijn verlof en wilde nog zoveel doen.. dus hopelijk wordt het wel wat minder!!

veel liefs rensje

10. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hey meiden,

Het heeft even geduurd voor ik weer online kon komen, maar ik ben op 9 augustus bevallen van onze dochter Loïs!

De bevalling is voorspoedig gegaan, heb wel om pijnstilling gevraagd en heb Remifentanil gekregen en na 20 minuten persen was onze kleine dame er!

Voor alle dames die nog moeten/mogen: de pijn ben je echt werkelijk waar vergeten wanneer je kleintje op je buik ligt!

11. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ik heb gisteren van 11 in de ochtend tot vanacht last gehad van voorweeen.. daarbij had ik harde buiken en als ik onder de douche ging staan namen ze niet af..

ook de vk zei dat dat in principe niks uit hoefde te maken..

12. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    wow isa,
    Proficiat meid!! ik dacht het al want had al een paar keer gecheckt of je online was....
    Mooie naam ook, hopelijk gaat alles goed met je nieuwe gezinnetje!! geniet ervan meis...
    groetjes rensje....

Deel Deze Pagina