Hoi de titel zegt het al.. Ben benieuwd naar jullie ervaringen over hoelang jullie kindjes in het ziekenhuis moesten blijven met deze termijn bevalling? en waarom ze moesten blijven?? Zelf prematuur bevallen bij de eerste, nu 35 weken en draag de bacterie gbs bij me dus ik weet zowiezo dat ze moet blijven die observatie uren 24-48 uur om te kijken of ze die ook heeft opgelopen.. Maar wat ik me dan afvraag is als je dichterbij de 36-37 weken komt ze dan niet meer in de couveuse moeten of?
Mijn kinderen zijn met 36+1 geboren en ze hebben allebei 1 nachtje op neonatologie gelegen ter observatie, ze hadden kleine opstartprobleempjes. Verder gewoon bij mij op de afdeling.En na 4 dagen mochten ze mee naar huis.
Ik ben wat eerder bevallen, dus aan mijn eigen verhaal heb je niks. Maar in de 14 weken die ik met de kids in het ziekenhuis heb doorgebracht heb ik veel babytjes voorbij zien komen die tussen de 35 en 37 weken geboren zijn. Als ze verder gezond waren (dus niet dysmatuur, geen infectie, bacterie oid) was er geen sprake van een couveuse. Gelijk in een wiegje, soms een warmtebedje. En vaak gingen ze al na een paar dagen lekker met papa en mama mee naar huis. kindjes van 36+ die het verder goed deden gingen vaak na 1 nachtje al mee. Fijn dat je de 35 weken al gehaald hebt zeg! Geniet van je laatse weekjes met dikke buik.
Mijn zoontje is geboren met 36+3 en heeft 2 nachten op de neonatalogie gelegen in een warmtebedje (geen couveuse) en aan een monitor. Daarna nog 1 nachtje in een wiegje op de neonatalogie, daarna 1 nacht bij mij op afdeling en toen mochten we naar huis.
Mijn zoontje is geboren met 36+3. Hij moest 48 uur ter observatie blijven. In een wiegje bij mij op de kamer.
Mijn dochter is geboren met 36+6. Ze heeft een paar uur in de couveuse gelegen omdat ze zichzelf niet op temperatuur kon houden (ook niet met kruiken en ook niet in een warmte bed). We moesten 1 nachtje in het ziekenhuis blijven.
Ik ben van de oudste twee bevallen met 35 weken en 6 dagen zwangerschap. Ben op vrijdag ochtend bevallen en we zijn op zondag ochtend naar huis gegaan. Ze hebben die 2 dagen wel gewoon bij mij op de kamer gelegen in zo een plastic-bak-bedje. Wij moesten blijven omdat ze toch redelijk vroeg waren en ook vrij laag in gewicht zaten (2155 gram en 2045 gram). Maar alles bleef gewoon stabiel en ze deden het super dus naar huis gegaan na 2 dagen .
Mijn dochtertje is geboren na 36+2 en na een nachtje mochten we alweer naar huis. Maar dit was alleen omdat ze het zo goed deed, ze stonden er eigenlijk van te kijken omdat ze meestal zagen dat kinderen even wat langer moesten blijven.
mijn zoontje is geboren met 35+4 en woog 1470 gram. Nietzwaar dus. Hij heeft 3 weken in het ziekenhuis gelegen en mocht zelfs een week eerder naar huis dan gepland.
Ik ben met 34+6 bevallen en mijn jongens hebben 15 dagen in het ziekenhuis gelegen! Dit ook ivm sondevoeding!
Ik ben met de eerste met 36 weken bevallen en hij heeft 2 dagen in de couveuse gelegen (was dysmatuur) en daarna nog 12 dagen in een bedje op de warme kamer. Hij had moeite met drinken en het op peil houden van zijn bloedsuiker. Nadat het infuus en de sonde eruit waren duurde het nog twee dagen voor hij het op eigen kracht goed genoeg deed om mee naar huis te mogen. Dus met "38 weken" mocht hij mee. Destijds zeiden ze tegen me dat we uit moesten gaan van de uitgerekende datum om hem mee naar huis te kunnen nemen. Dat viel bij ons dus mee.
heel erg verschillend dus allemaal lees ik.. IK weet dat me kindje ter observatie moet blijven24-48 uur ivm gbs bacterie die bij mij gevonden is(blaasontsteking) dus dat weet ik alvast, maar was even benieuwd daarnaast of ze dan ook moet blijven.. Ik denk dat ik maar gewoon moet afwachten want als ik hier lees gaat het er echt om hoe ze het doet! Ga de 36 weken denk ik halen tenminste ben op weg dus heb weer een week verdient Ik hoop dat me kindje vanaf die 36 weken sterk genoeg is om zichzelf op temp te houden en te drinken, weet ook niet vanaf wanneer ze dat moeten kunnen??? Als er nog meer ervaringen zijn daarmee zijn ze welkom
mama chan op temperatuur houden: vanaf 35 weken ongeveer (als dat lukt hoeven ze vanaf dan ook niet in de couveuse maar in een gewoon bedje op de kinderafdeling) zelf drinken: vanaf 36 weken, als ze dat kunnen mogen ze vanaf dan naar huis...
Dank je voor je reactie meis.. IK hoop dat ze beiden zelf kan zodat we samen na huis gaan ik heb met de eerste al zoveel gedoe gehad dat ik nu graag een fijne kraamtijd zou willen...
ja meid, couveuse is echt niet zo leuk... veel fijner is het om gezellig samen naar huis te gaan... lig je nu in het ziekenhuis? Probeer je kindje in ieder geval nog 4 dagen binnen te houden... (makkelijk gezegd ik weet het...)
nee meis ik ben gewoon thuis, ik snap ook niet hoe ik dit volgehouden heb denk doordat ik steeds me urine laat checken en heel erg alert ben Ja samen na huis is waar ik voor ga maar ik weet natuurlijk niet waar het ziekenhuis rekening mee houdt