denk het niet want als ze zwaarder weegt dan 2 kilo mag ze in een wiegje toch? de couveuse is voor het warm houden.
gewicht is niet het belangrijkste. Mijn dochter woog 1990 gram bij de geboorte maar omdat ze nog geen 35 weken was moest ze nog wel een paar dagen in de couveuse.
Heb zelfs een babietje van 3 kg in een gesloten couveuse zien liggen... Weliswaar maar 1 dag, maar toch
Die van mij heeft twee dagen in de couveuse gelegen met een gewicht van 2380 gram. Het was idd meer voor het warm houden toen.
Heel eventjes over dat gewicht, dat en op temp houden is niet als enige rede waarom een couveuse gebruikt word idd, kan ook zijn ivm andere problemen waardoor een wiegje nog niet kan. Onze jongste, geboren met maarliefst 41.1 weken en 3720 gram , heeft bijna 5 dagen in de couveuse gelegen, maar dit was ivm complicaties tijdens de bevalling, uiteindelijk na ruim 4 weken thuis gekomen. Terwijl onze oudste twee dus wel te vroeg en te licht waren en te vroeg waren, en 2 kruiken nodig hadden om op temp te blijven er niet in hoefde. Maar het is te hopen dat jullie kleintje straks gewoon niet in de couveuse oid hoeft en lekker bij mama mag blijven. En sowieso natuurlijk zo lang mogelijk bij mama in de buik mag/kan blijven.
Damien is met 36 wk en 4 dgn geboren, maar omdat ik langdurig gebroken vliezen had moesten we 48 uur daar blijven ivm infectiegevaar. Anders hadden we meteen naar huis gemogen!
Mijn oudste is met 37 weken geboren en woog 2770 gram. Hij moest 5 dagen blijven en mocht toen naar huis. Kort daarna is hij wel weer langer opgenomen ivm aanhoudende saturatiedips. Hij vertoonte veel echt prematurengedrag terwijl je dat op die termijn niet meer zou verwachten. Volgens de kinderartsen was hij erg onrijp. Hij is inmiddels 3,5 en doet het prima. Groetjes, josie
Onze dochter is met 37 weken geboren en heeft 11 dagen in het ziekenhuis gelegen. Ze woog 3315 gram. Ook had zij saturatiedips, ging ze erg geel zien waardoor ze onder de lamp moest en had ze geen kracht om te drinken, hiervoor heeft ze een sonde gekregen. Ik moet wel zeggen dat ik diabeet ben en zij daardoor wat "opstart" probleempjes heeft gehad. De artsen zeiden ook van haar dat ze eigenlijk nog onrijp was.
Couveuse is daarnaast voornamelijk nodig bij infectiegevaar, ziek kindje, en vele andere redenen. Mijn vriendin had zelf koorts net vóór de bevalling, en de kleine moest daarom 1,5 dag na de geboorte in de couveuse blijven.
Ik verwacht dat jouw dochtertje zoizo dan in de couveuse zal gaan, vanwege die mogelijke bacterie. Naast het infectiegevaar voor haar, zal er dan ook infectiegevaar zijn voor andere kindjes op de kinderafdeling namelijk.
Onze oudste zoon is geboren met 35w6d en woog 3040gr. Hij heeft een week moeten blijven ivm prematuurproblemen, zuigreflex,apneus,geel zien. Onze tweede zoon is geboren met 35w1d en woog 2770 en moest enkel blijven omdat het beleid was dat kindjes niet voor 36w zwangerschapsduur naar huis mochten. Verder had hij geen problemen. Onze kleine meid is met 36w3d geboren en woog 2340 en is lekker thuis We hebben het ziekenhuis niet gehaald en ze doet het zo goed dat we daar ook niet naar toe hoeven.
Quinten is geboren met 35+3 en was 3176 gram dus wel zwaar genoeg, hij is op zaterdag geboren en direct de couveuse ingegaan voor de warmte en zekerheid, op dinsdag mocht hij uit de couveuse en in de wieg op de neonatologie en op donderdag bij mij boven op de gewone kraamafdeling, vrijdags nog bij de ka geweest en hij deed het erg goed geen [problemen gehad dus zaterdags naar huis en hoefden gelijk niet weer te komen.
Evy is met 36+2 geboren en we zijn 2 nachten in het ziekenhuis gebleven. Alleen om te controleren of ze niet teveel afviel.
Afgelopen zaterdag ben ik bevallen met keizersnee ivm pro-eclampsie (besef het allemaal nog even niet!) en ons zoontje ligt in couveuse maar was al snel van de beademing af. Hij ademt zelf maar is geel en ligt onder de lamp. Eten kost hem nog teveel energie. Hij werd geboren precies op de dag dat ik 36 wk zou zijn! Nu is het zaak dat hij kan eten uit ene flesje en straks van mij zonder buiten adem te raken. We gaan vandaag weer kijken naar de vorderingen...Zijn gewicht is nu 2370gr maar was bij geboorte 2450gr Waarschijnlijk komt hij begin volgende week bij ons thuis, als het zo doorgaat!
Hier een meisje geboren met precies 37 weken maar had wel voortijdig gebroken vliezen (36w5d). We moesten eigenlijk 48 uur blijven maar ivm infectiegevaar omdat het heel goed ging mocht ze eerder naar huis (ong 36 uur).
@ Mukkie 11 Hoop dat je zoontje snel naar huis mag. Hier ook prematuur bevallen ivm pre-eclampsie en HELLP. Wachten totdat de flesjes leeg gaan is zwaar... maar hoop dat hij de techniek snel onder controle krijgt! Wij hebben daar helaas 4 weken op moeten wachten
Damien is geboren met 36wk en 4 dgn. Hij moest 48 uur daar blijven ivm infectiegevaar. (langdurig gebroken vliezen) Hij hoefde helemaal niet in de couveuse...hij hield zich meteen zelf warm!(zelf geen kruiken of niets) Ik denk ook dat dat verschillend is en niets met het termijn te maken heeft! Liefs Debbie
Yes!!! Hij is dinsdag thuisgekomen!! 1 1/2 week dus! En hij begon meteen aan de borst te drinken, had het helemaal in de gaten en nu wil hij niets anders (heb kunstvoeding, flesjes allemaal weer terug in de kast gedaan!) het lijkt erop dat hij goed eet en aankomt. vanavond maar ff wegen...Hij heeft genoeg vieze luiers dus ga ervan uit dat de BV hem goeddoet!! Wat is het heerlijk eindelijk dat mannetje in huis!!Hij is af en toe nog wel echt een feutje om te zien maar da's juist ook heel schattig, zo klein nog..maar ook heel ontroerend!