ok, nu begint mijn geduld wel op te geraken!!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jelly, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    Hello ladies

Momenteel ben ik 9 dagen overtijd en mijn grote wens om vandaag te bevallen (België = 15 augustus moederdag) zie ik ook deze weer in duigen vallen.
    Mijn eerste zoontje is ook 10 dagen te laat geboren. Ik hoop dus dat de bevalling toch nog uit zichzelf zal beginnen, maar tot op heden heb ik niets dat er op duidt dat het zo zal zijn.

Ok, ik heb 1cm ontsluiting en de baarmoederhals was stillaan aan het verstrijken. Zo bleek uit mijn onderzoek afgelopen vrijdag. Heb ook al een paar dagen voorweeën (rugweeën) die vaak toch ook wel pijnlijk zijn, maar niets zet echt door. Mijn grootste angst is dat men de bevalling zal moeten inleiden! En als ik maandag nog niet bevallen ben, zijn ze van plan om dit dinsdag te doen...

Het idee alleen al maakt me ziek! De bevallingsverhalen die ik heb gehoord over inleiden zijn niet positief. Vaak lukt dit ook niet zonder epidurale... En laat dat nu net mijn grootste schrik zijn!!! Omdat mijn vorige bevalling zo super is meegevallen, heb ik deze zonder kunnen klaarspelen. Ik hoop het deze keer ook te kunnen

Mijn gebeden zijn tot op heden nog niet verhoord. Nu begin ik toch wel schrik te krijgen... Wanneer je de 41 weken gepasseerd bent, dan is het toch logisch dat je er op zit te WACHTEN, maar ook dat lijkt mij niet zo een goed idee!

En dan niet te vergeten de reacties van de mensen...
    Man, man:
    "ooohhh, ik heb zo een medelijden met jou"
    "Komt ie der nog niet uitgevallen"
    "Ow, dat gaat wel een dikkertje worden, als hij nog lang blijft zitten"
    en laatst but not least de dagelijkse (ook van mijn vent)
    "En voel je nog niets? Nog niets??" Grrrrrrr
    Ze maken je nog meer nerveus dan dat je zelf al bent!

Vandaag heb ik besloten om te antwoorden met het zinnetje:
    "nee, ik vond deze buik mij wel leuk staan! Denk dat ik hem ga houden...";)

Sorry voor mijn lange verhaal, maar moest mijn frustraties even kwijt! Begin écht wel nerveus te worden nu, hoor!!!

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Haha, precies, lekker makkelijk die buik! Kindje altijd bij je, maar niet het gehuil en geen gedoe met voedingen enzo ;)

Hoop dat je bevalling snel begint, sterkte met de laatste loodjes! En de kans dat de bevalling snel begint wordt steeds groter, toch?

3. KleinWondertje

KleinWondertje Niet meer actief

Valt niet mee, maar blijf positief denken! Leg je er een soort bij neer (voor zover dat kan natuurlijk) zodat je hoofd leeg is wie weet helpt het. Ze zeggen toch dat als je je onbewust te druk maakt oid je het tegen kan houden.
    En zoals gezegd de dag dat je je kleintje vast kan houden komt steeds dichter bij, hou je daaraan vast!

4. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Kan me helemaal voorstellen dat je het zat bent! Ik duim voor je dat je kleintje zich vanzelf aandient en dat je dat inleiden etc. over mag slaan!

Succes met de laatste loodjes!

5. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Herkenbaar....vandaag 7 dagen te laat..vorige kindjes waren ook te laat, 17 dagen en 7 dagen dus k heb er ook een hard hoofd in momenteel. Verloskundige heeft gekeken gisteren en inderdaad ook een cm ontsluiting, maar nog niet echt zicht op iets, strippen kon ook nog niet.

Inleiden is ook mijn worst nightmare :$ lijkt me dus helemaal niks om geen kant op te kunnen omdat je een infuus hebt en daarbij wilde ik zo graag thuis bevallen. Ik heb nog iets langer dan jij, moet me vrijdag melden in ziekenhuis voor ctg en echo en dan zal die maandag erop ingeleid worden. heb dus nog een dag of 7

Meid ik duim voor je dat het nu gewoon gaat beginnen !!! succes!!

Liefs Marina

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier ook zo'n late (8 dagen vandaag) maar ik heb geen eerdere ervaring... Ben er ZO zat van! Vooral in de ochtenden trouwens, na weer een korte en pijnlijke nacht, gedurende de dagen gaat het nog steeds goed dus eigenlijk mag ik van mezelf ook nog eens niet klagen omdat ik zo'n goede zwangerschap heb.

Ik word deze week gestript en als dat niks doet, dan word ik vrijdag ingeleid. Ik kijk daar op dit moment dus niet tegenop moet ik zeggen, het lijkt me heerlijk om al in het ziekenhuis te zijn en alle medicatie tot mijn beschikking te hebben eventueel, haha! Ik wil namelijk sowieso in het ziekenhuis bevallen en ook tegenover een ruggenprik sta ik heel positief mocht die nodig zijn. :) Maar natuurlijk hoop ik dat het op een "gewone" manier op gang gaat komen en snel! :)

Succes, ik hoop dat jullie niet ingeleid hoeven te worden!

7. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Loop nu 7 dagen overtijd en kan me helemaal vinden in je verhaal! Omdat ik vanaf een week of 37,38 al veel last had van (regelmatige) harde buiken en voor-weeën, had het me niks verbaasd als ik wat eerder was bevallen. En nu na 40 weken vind ik het echt wel ' afwachten' , wat ik ook doe of onderneem. Ergens in mijn achterhoofd ben ik toch vooral bezig met de vraag: wanneer zou het beginnen. Iedereen is lief en leeft mee, maar leuk terug doen kost steeds meer moeite. Ben echt toe aan de volgende fase, dit heeft te lang geduurd. Wil weer gewoon ' gewoon' en mijn eigen lichaam terug.

Heb al ontsluiting en ben vrijdag voor het eerst gestript. Inmiddels slijmprop en wat bloed verloren, straks wordt ik weer gestript. Ben benieuwd en hoop dat het snel op gang komt, want wil heel graag thuis bevallen....

Sterkte iedereen!

8. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    @anna 1976: ik dacht vanmorgen ook dat ik mijn slijmprop aan het verliezen was. Er kwam een soort van tja... "eigeel" mee tijdens het plassen. Vorige keer zate ner echt slierten bloed bij, dat was nu niet het geval. Betwijfel dus of het idd een stukje slijmprop was... pffft! Dag 10...
    Weer een dag vol nee-schuddende-hoofden???

9. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @Jelly
    Ik leef met je mee.
    Ben vorige keer bevallen met 41+6.

10. randi

randi Niet meer actief

maar als je uit belgië komt en je wilt echt bevallen en je bh is verweekt met 1 cm opening waarom eis je dan niet dat ze je in gang steken? bedoel ken geen gyn gier die dat niet zou doen als het echt te lastig voor je wordt vooral omdat de bh al verweekt is ...

11. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    Ja wat erg he die opmerkingen, mijn zoontje kwam 14 dagen te laat en ik kreeg dus te horen dat mensen zeiden; jeetje ik begin nu wel ongeduldig te worden, ik reageerde dan standaard met; ja nee, ik helemaal niet, deuh!!!!

12. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    hahaha ja moet straks bij veel mensen excuses maken want k word er niet echt aardiger op ;)

13. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Vandaag ben ik 41 weken en 4 dagen en ben het zooooooo ongelooflijk zat! Ik heb al bijna het gevoel dat het voor mij allemaal niet meer hoeft, echt heel erg... geduld is sowieso nooit mijn sterkste karaktereigenschap :) maar nu ben ik er klaar mee!
    Ik heb voor vrijdag een afspraak in het zh om over een plan voor inleiding te praten met de gyn. Nou, als ze die inleiding vrijdag niet in gang zetten, zullen er eerst een paar mensen met een blauw oog rondlopen daar!
    Ik blijf gewoon maar hopen dat het uit zichzelf nog doorzet en het allemaal niet nodig is maar ik geloof er eigenlijk stiekem gewoon niet meer in....

Trouwens, hetgene dat mij op de been houdt, is juist iedereen die zo meeleeft, ik vind dat heel prettig en niemand is opdringerig of vervelend maar iedereen is gewoon heel erg geïnteresseerd en dat vind ik echt heel fijn!

14. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Goedemorgen,
    Hier ook nog steeds zwanger en niet bevallen. Vk is gisteravond weer geweest om te strippen maar kan nog steeds niet..kleine was nu wel verder ingedaald, dus als mn vliezen breken hoef ik niet meer te gaan liggen en gelijk te bellen. Zij gaat er nog steeds van uit dat inleiden uiteindelijk niet nodig gaat zijn, dus we hebben nog tot zondag om thuis te bevallen en anders zal het maandag waarschijnlijk inleiden worden, maar daar zullen we dan ook wel aan toe zijn ;)

Mn humeur is per dag heel verschillend, vandaag wel weer hele goeie dag, maar kan morgen (met 34 graden) zo maar anders zijn 8)

Miepie hang in there, kunt er toch niks aan veranderen, en als mede overtijd zwangere leef ik met je mee hoor ;)

groetjes Marina

15. Jeetje1aug

19 jan 2009
    46
    0
    0
    Hé, dit is een topic waarbij ik naadloos kan aansluiten. Zit nu op 41 wk + 2 dagen en wil oh zo graag gewoon thuis bevallen met mijn eigen vk. Moet morgenmiddag voor controle naar het ziekenhuis, en zal uiterlijk vanaf maandag helemaal onder de hoede van het ziekenhuis komen te vallen. Wat voor mij dus inhoudt dat ik uiterlijk zondag wil bevallen :D
    Mijn grootste angst is dat ze morgen toch iets kleins vinden waardoor ze al eerder willen gaan inleiden. Maar tot nu toe verloopt mijn hele zwangerschap perfect, dus die angst slaat nergens op. Ben nu wel allerlei tips aan het toepassen om de boel maar te versnellen. Van homeopathische tabletjes van VSM, bitter lemon, frambozenbladthee en een kruidenaftreksel tot aan acupressuur.

Ben de slijmprop al wel kwijt sinds vanochtend vroeg, maar verder is het momenteel weer akelig rustig in mijn buik...

16. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    ha Jeetje1aug...en is er gisteren nog wat gebeurd? Of zit die kleine nog steeds aan de binnenkant? Hier in ieder geval nog wel. Ga inderdaad steeds meer richting inleiddatum(zal bij ons dan rond maandag ook zijn denk ik, dan ben ik 42+1) maar ik hoop zo dat het nog voor die tijd gebeuren gaat he!!

17. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hoihoi, hier ook nog geen verandering! Morgen naar het zh, ben benieuwd.... Grappig Marina, mijn moeder zei gisteren ook: laat het nou los, je kan er niks aan veranderen. Maar ja, control-freakje he? :)
    Morgenochtend dus die afspraak, de kleine heeft nog 24 uur om er vanzelf uit te komen! En zo niet, dan ga ik zeggen dat ik het iig niet over het weekend wil tillen, dan zou ik 42+2 zijn, pfff.....

Hang in there meiden! (dan probeer ik dat ook ;))

18. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    hahaha heej Miepie74, jij bent er dus ook nog, stiekem ben ik blij je te zien..al gun ik je natuurlijk heeeel erg je bevalling en beeb, nu voelt het nog een beetje als niet helemaal alleen.

Wij moeten morgen dus ook naar het ziekenhuis, smiddags om half 2, ben benieuwd of we mekaar daarna hier nog spreken. Ik heb in ieder geval met mn verloskundige de afspraak dat ik tot zondag thuis mag bevallen, daarna draagt ze me pas over...! (behalve als morgen zou blijken dat het niet goed gaat daarbinnen natuurlijk)

Sterkte meid, ben benieuwd of jeetje1aug ondertussen wel bevallen is

Liefs Marina

19. Burberry

Burberry Actief lid

21 dec 2007
    417
    0
    0
    ik wil oook bevallen!!!! vandaag uitgerekend maar voel niks...
    heb voor a.s woensdag een afspraak staan om gestript te worden en dan wordt er ook een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor een ctg scan ofzo...of inleiding ik weet niet meer heb zo vaak een black out als ik bij de VK zit.

20. Jeetje1aug

19 jan 2009
    46
    0
    0
    Helaas, ben nog niet bevallen. Terwijl het gisteren rond half 12 toch echt leek te beginnen. Vliezen zijn volgens mij gebroken, kon maandverband blijven vervangen - het stroomde soms zo uit me. Rond vijf uur werd de pijn heftiger, en rond zeven uur zakte het weer helemaal af. Balen! Omdat de vliezen gebroken zijn, verwacht mijn vk dat ik vermoedelijk in het ziekenhuis moet blijven vanmiddag tijdens de controle. De kans dat de baby een infectie oploopt wordt groter en in het ziekenhuis kunnen ze dan gerichtere zorg bieden.

Deel Deze Pagina