bij eerste bezoek altijd echo?????

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sancho, 19 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sancho

sancho Actief lid

13 apr 2006
    391
    0
    0
    Hallo meiden,

FF vraagje heb inmiddels ook afspraak gemaakt bij vk.
    Ik moet 29 aug. Nu zei de assistente bij de eerste echo luisteren we nog niet naar het hartje. Dit doen we vanaf de 12de week.

Ik heb begrepen dat ze wel kunnen zien of het hartje klopt?

Hebben jullie bij de eerste afspraak een echo gehad???

Ben benieuwd Liefs sancho

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Onze vk doet geen echo's.. ik mocht met 7 en 11 weken langs de gyn voor een echo en met 12 weken naar de vk

Bij de echo liet de gyn het hartje zien en horen... en bij de vk was het hartje ookal te vinden.

Zien kunnen ze het vanaf 7 weken in ieder geval

3. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben met 9 weken bij de gyn geweest en heb daar het hartje gezien en gehoord. Ging eigenlijk alleen langs voor een orienterend gesprek wat betreft prenatale testen. En toen zei de gyn: Nou, laten we gelijk maar ff kijken hoe het er nu uitziet. Dat was gewoon mazzel want zo'n vroege echo is niet standaard (eigenlijk alleen als er een medische reden voor is)

Met 13 weken voor het eerst naar de vk en daar was het hartje ook goed te horen.

4. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Onze VK doet ook geen echo's, helaas....

5. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik had met 8 weken een afspraak met de VK. Dit was gewoon een intake over hoe en wat en medische achtergrond. Toen kreeg ik een afspraak mee voor de echo, die was met 11 weken.

6. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik heb een echo gehad met 7 weken en 2 dagen (inwendig en zag idd een kloppend hartje)

Maar het klopt dat het zelde voorkomt dat je zo vroeg voor een echo mag komen.
    Ik mogt eerder een echo omdat ik ooit een miskraam heb gehad.
    Verder doen ze vaak ook eerder een echo als j (bijvoorbeeld) door de pil heen zwanger bnt geworden.
    Dit omdat vrouwen die door de pil heen zwanger raken vaak niet kunnen uitrekenen wanneer ze nou zwanger zijn geraakt.
    En aankomende week (de 23e) krijg ik mijn 2e echo om beter mijn zwangerschaps termijn uitterekenen.

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Je hoort vaak dat je maar 2 echo's krijgt, trouwens ook vergoed.

1 echo met 12 weken en een echo met 20 weken. Tenzij er moet al een medische echo worden voorgeschreven door omstandigheden, dan heb je vaak recht op meerdere echo's.

Ook qua horen van het hartje verschilt het overal nogal... De ene krijgt een echo met 8 weken en krijgt het hartje te zien en te horen en een ander krijgt te horen dat het nog niet hoorbaar is, dat je het alleen kan zien... Zou wel aan apparatuur liggen...

Gr. Miranda.

8. Angelaa

Angelaa Actief lid

20 jun 2006
    337
    32
    28
    Ik ben 2 weken geleden voor het eerst naar de verloskundige geweest. Ik heb alleen een intakegesprek gehad. Mijn eerst echo heb ik a.s woensdag 23 augustus. Ik ben dan als het goed is 9 weken en 1 dag. Kijk er enorm naar uit.

9. fenniet23

fenniet23 Actief lid

22 jul 2006
    405
    0
    0
    Receptioniste
    Meppel
    Ik ben met 9 weken voor het eerst naar de VK geweest en heb gelijk een echo gehad. En het hartje kun je dan echt zien kloppen. Ik heb hem niet gehoord maar wel gezien. Maar ik denk dat het bij elke VK verschillend is.

Dikke kus Fennita

10. Marjanne

Marjanne Fanatiek lid

13 mrt 2006
    1.912
    0
    0
    Noord Holland
    Je kan het hartje dan gewoonweg nog niet horen. Ik kreeg met 9 weken een intake en toen zei de vk dat.
    Mijn zus die ook zwanger is heeft een echo gehad met 7 en 9 weken en beide keren kon zij het hartje nog niet horen.
    Ik had mijn echo met 11 weken en 5 dagen en toen konden we wel het hartje horen.
    Vandaag bij de vk geweest en daar kregen we voor de eerste keer het hartje te horen, alleen was het nu veel zachter te horen.

11. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Ik kon het hartje met 9 weken toch echt horen! Ligt misschien aan de apparatuur die gebruikt wordt. De echo van mij werd in het ziekenhuis gemaakt.

12. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Ik had eerst een afspraak met de vk, dit was een intake gesprek.
    Zij heeft toen bij het ziekenhuis voor mij een afspraak gemaakt voor een echo.
    Ze hebben geen apparatuur hievoor op de praktijk.
    Kon toen 2 weken later terecht. :)

13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik had eerst een intake gesprek, en daarna gelijk een afspraak gemaakt voor de termijn echo met 11 weken

Deel Deze Pagina