chronisch blaasontsteking?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamajanneke, 26 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hoi,
    zijn hier meiden die Chronisch blaasontsteking hebben?

Ik heb namelijk echt sowieso 2 x per blaasonsteking. en voor al in de winter is het elk jaar raak en meestal is 1 ab niet afdoende. Nu ook weer blaasklachten, alleen urine "te laat" (schijnt voor half 9 in het kastje moeten staan) gebracht dus na het weekend weer controleren laten. Klachten heb ik en als de stick weer onsteking uitwijst heb ik weer het derde kuurtje te pakken. 2 jaar terug heb ik zelfs 5 ab kuren gehad voor het over was.

Ik drink cranberry sap, slik vit. c en drink veel drinken met name water en maak de boel na het plassen van voor naar achter schoon en spoel alleen met water. gebruik ook weinig suiker.
    Ik weet niet wat ik nog meer kan doen, maar leuk is dit niet meer. en ik kan dus niet tegen peniciine dus niet elke ab s geschikt en doordat ik zo vaak blaasonsteking heb, kan je resistent worden.

Nu vraag ik me af of er nog meer dingen zijn die ik kan doen om dit te voor komen. en of het misschien een idee is om een verwijsing te vragen voor de urologg. endan ben ik benieuwd wat ik daar van kan verwachten?

Ik ga overigens ook altijd op tijd naar de wc.

Hopelijk kan iemand me meer vertellen.

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.088
    2.221
    113
    Brabant
    bij mij hielp het om meteen na de seks te gaan plassen. Ik heb in het eerste jaar van ons huwelijk ik denk wel 10x blaasontsteking gehad.

De ha het over 3 mogelijkheden
    - zo doorgaan, het zou vanzelf minder worden..(omdat het bij mij met mn huwelijk begon )
    - preventief ab slikken voor een half jaar, zodat mij lichaam even rust had..
    - naar de uroloog, die zou dan kunnen besluiten om mn urinebuis op te rekken, zodat de bacteriën niet zo makkelijk zouden kunnen blijven plakken...

meer tips heb ik niet... Oja, katoenen ondergoed, nog wel een tip dus...;)

succes!
    Taliaa

3. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    bedankt voor je reactie.
    Katoen draag ik al omdat ik ook gevoelig ben voor schimmeltjes.
    En inderdaad na het vrijen goed uitplassen. Ook dat doe ik dus en ook nog daarna wassen..

en dat oprekken bij de uroloog lijkt me een verschikking. Bij mij word het de laatste jaren helaas steeds erger in plaats van beter. voor mijn eerste had ik het niet zo vaak, maar daarna begon de ellende eigenlijk met blaasonsteking. dus om de zoveel tijd. er zal eens hooguit een half jaar tussen zitten dat k geen klachten heb.

En ik ben nu 7 jaar bij mijn man, dus ook vandaar kan het niet zijn.
    misschien eens met de ha bespreken voor een onderhoudsdosering. wie weet wat dat kan doen....

4. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    #4 Chingy, 26 feb 2010
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
    hey,
    mijn zusje heeft het ook.
    Ze heeft ook al alles geprobeerd wat jij ook hebt gedaan maar hielp niks...
    Ze is uiteindelijk naar de uroloog geweest en heeft daar heel veel vervelende onderzoeken gehad. (plasbuis is opgerekt en ze moest naakt onder een soort scan liggen en dan op het bed waar ze op lag plassen of zoiets???)
    Maar uiteindelijk heeft ze nu nog steeds regelmatig last!
    Dus ik hoop dat hier iemand de gouden tip heeft! Dan geef ik het meteen door! ;)

Ze vond dat oprekken eigenlijk wel meevallen hoor! Ze was er heel bang voor maar dat was achteraf niet nodig geweest.

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Hoi Chingy,

klinkt niet erg prettig hoor.:$ maar goed ik vroeg om ervaringen en adviesen.
    jammer dat het jezus iet veel heft geholpen en zij er nog steeds last van heeft.
    want het is eholij vervelend en vaak ook pijnlijk.
    bedanktvoor t reageren.

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ken het meis, heel irritant! Heb ook lange tijd om de 2 maanden blaasontsteking gehad, werd er helemaal gek van, elke keer was het weer raak en natuurlijk altijd op vakantie, dagje dierentuin, op visite ver van huis etc..

Heb verder geen tips behalve cranberrybruistabletten, veel drinken en spoelen na de sex.. Hier was het na de bevalling eigenlijk zo goed als weg! Heb in 20 maanden tijd maar 1 keer blaasontsteking gehad en dat was in een periode dat ik ook weinig dronk.
    Maar zie dat je al mama bent van wat kindjes, dus helaas heeft dit bij jou niet gewerkt :(

Zal het eens bespreken met je huisarts, mijn zus heeft ook zo'n onderhoudsdosering gehad (heeft er ook veel last van vanaf haar kindertijd ivm een kronkel in de plasbuis) en bij haar heeft dit goed geholpen.

Sterkte!

7. Chingy

Chingy Actief lid

28 apr 2009
    356
    0
    0
    Brabant
    Tja lijkt mij ook geen pretje inderdaad! Maar ik kan me ook goed voorstellen dat je op een gegeven moment alles wel wilt proberen...

Ze is nu aan het kijken in het alternatieve circuit. Hopelijk dat daar wat uitkomt. ;)

En fysio heeft ze geloof ik ook geprobeerd. Misschien is dat iets voor jou?

8. nicolevos21

nicolevos21 Actief lid

18 aug 2008
    307
    0
    0
    overijssel
    heej
    ik heb dat ook een lange tijd gehad had bijna elke maand wel een blaasonsteking te pakken paar keer nierbekkenonsteking gehad bij de uroloog een onderzoek gehad met een soort van camera de urinebuis in (auuuu) bleek dat mijn blaas klein is en mn plasgaatje niet helemaal opde goede plek zit (te ver naar achter als ik het goed heb) moet zeggen dat sinds dat ik zwanger was van me dochter het nog misschien 4 keer heb gehad ofzo en heb tot nu toe bijna tot geen last er meer van dus heb niet echt tips behalve wat er al gezegd is voor en na de sex plassen goed drinken en altijd alles er goed uit plassen.

liefs

9. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    @ Umm85, bij mij is het a de bevallingen juist erger geworden. Helaas ook periodes inderdaad om de 2 a 3 maand en altijd in tijden dat je er echt niet op zit te wachten.
    Nu is het al 3 jaarzker dat ik elke dec, jan, feb blaasonsteking heb. en dan alle keren er tussen door nog...

cranberrybruis kende ik niet. ik drink de sap (vies) en vit c dus en sinasappelsap zoda t maar zuur blijft, maar helaas.
    Fijn dat het bij jou na de bevalling wel over gegaan is!

@Chingy,
    Hoop ook voor haar dat daar verbetering te vinden is!
    Ik heb bekkenfysio gehad, omdat ik de derde bevalling urine bleef verliezen en het heeft inderdaad even geholpen, maar inmiddels niet meer.

10. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik heb ook járen last gehad van elke keer terugkomende blaasontstekingen. Vaak 2 per maand! Om gek van te worden!
    Ik heb toen een abkuur gekregen voor 3 maanden! En dat heeft geholpen! Sindsdien geen last meer gehad.
    Tijdens de zwangerschap was ik bang dat het weer terug zou keren, maar zelfs toen is het niet gebeurd!
    Dus misschien een idee om zo'n kuur aan te vragen!

11. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    @nicole, fijn dat je het niet vaak meer hebt. nierbekontsteking heb ik gelukkig (ff afkloppen) nog nooit gehad.
    Er zijn dus meer die na een bevalling minder last hebben gekregen.
    en dat t bij mij juist erger is geworden:(

@Sanne, dus bij jou heeft zo'n onderhoudsdosering geholpen. inderdaad misschien toch eens proberen, want hier word ik niet vrolijker van...

12. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik heb er ook vaak last van en de laatste keer heeft het zelfs geleid tot een nierbekkenontsteking en toen ging ik door de grond van de pijn. Ik heb werkelijk liggen huilen als een klein kind.
    Toen heb ik ab gekregen maar blijkbaar was ik daar resistent voor en heb ik een andere kuur gekregen.
    Bij mij kwam het voornamelijk na de sex, te weinig drinken en te lang mijn plas ophouden!

Ben toen ook cranberrypillen gaan slikken maar vergeet ze eigenlijk elke keer. Ben nu wel meer gaan drinken en ga altijd plassen na de sex. Ik moet het afkloppen want heb het nu al meer dan een half jaar niet gehad terwijl ik het daarvoor elke 2 maanden had.

Maar vaak betrap ik mezelf er nog op dat ik nog vaak te lang wachten met plassen en dat ik wel meer mag drinken. Vind het zo lastig! haha!

Maar er zijn denk ik geen andere tips dan die iedereen al gegeven heeft en anders toch aan je huisarts vragen of je doorgestuurd kan worden want zo vaak blaasontsteking kan toch niet goed zijn ook al doe je er alles aan om het te voorkomen.

13. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Hallo,

Ook ik heb veel last van blaasontstekingen gehad. 5 kuren achterelkaar gehad, bleek dat ik toen ook resistent was voor sommige anti-biotica.
    Ook werd ik de eerste paar dagen van de anti-biotica erg misselijk moe en loom....naar werk toe was toen niet een optie.

Ben toen ook doorverwegen naar een uroloog, heb onderzoek gehad naar hoe ik plaste/echo gehad en gecateteriseerd met een camera in de catheter, mijn blaas was in orde en ook niet verzakt oid.

Toen hebben ze me doorverwezen naar een bekkenbodemfysiotherapeut. Deze leerde mij opnieuw plassen.
    Dit omdat als ik blaasonsteking heb of het idee heb dat ik het krijg mijn bekkenbodem spieren erg aanspan en dus alleen maar het idee krijg dat ik vaker moet plassen en hierdoor is het dus en blaasonsteking en spanning spieren.
    Ik leerde ontspannen van de bekkenbodemspieren en ik leerde hoe ik goed moest plassen (klinkt dom allemaal). Je word je heel bewust van je plas gedrag.....
    Omdat ik vaak het idee had dat ik blaasonsteking had (dit was dan ook zo, maar om zo vaak naar de dokter te gaan met je urine, wou ik ook niet) hield ik mijn plas op....dit omdat als ik blaasonsteking heb zo vaak moet plassen, dus ik hield het op en uiteindelijk na 3 jaar zo rondlopen plastte ik maar 2 a 3 keer op een dag.

Nou goed, ik hoop dat iedereen het nog begrijpt.....ik heb nu nog hooguit 3 keer per jaar blaasonsteking, vaak als ik ziek ben of ben geweest, dan is mijn weerstand minder en dan is mijn blaas aan de beurt!

Veel vitamine C, als je lichaam er genoeg van heeft plast die dat uit en dat is juist goed want daar word de urine mooi zuur van. Yoghurt eten etc...

Succes!

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ow dat ken ik wel hoor Appie. Had ook vaak wanneer ik het idee had dat het weer zover was, dat ik juist mijn plas ophield omdat ik bang was dat wanneer ik zou gaan plassen 'het hek echt van de dam was' en ik weer 10 keer per uur op het toilet zat.

15. fafje

fafje Niet meer actief

Hey meid!

Ik heb het ook zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gehad....as ik er aan denk, ben ik al bang dat ik er weer 1 heb..moet zeggen dat ik er nu een hele tijd vanaf ben ( klopklop...op hout hihi)

al die dingen die iedereen al beschrijft ...tja zou moeten helpen...maar probeer ook echt vaak te plassen...nooit je plas ophoudn...wnat dan begint die ontsteking weer...

Tja en je weerstand proberen op peil te houden...meer kan je gewoon niet doen..maar ik hoor wel heel vaak om me heen...dat de mensen die er chronisch last van hadden...het ook allemaal kwijt zijn...dus dat het echt een bepaalde periode is geweets...net als ik zegmaar...

Succes!

Deel Deze Pagina