Stomme zomertijd:((

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juffie roos, 5 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Nou, hier 1 die dus wel last heeft van de zomertijd...
    Zoonlief is nu ruim 2,5 jaar.
    Normaal gesproken slaapt ie tussen de 19.30 en 20.00. Doet nog middagdutje van 1,5- 2 uur.
    Nu de zomertijd is ingegaan, wil hij opeens 's avonds niet meer gaan slapen...pas rond 21.00 valt meneer in slaap.
    Ik heb wel het idee dat hij moe is maar het lijkt wel alsof hij een interne klok heeft die zegt dat het eigenlijk nog maar 19.00 is ipv 20.00 en dus blijft hij nog een uur lang springen en rommelen in zijn bed.
    Nu vind ik 21.00 wel echt te laat om hem naar bed te doen, ook omdat hij wel moe is.
    Zat te denken om het middagslaapje te gaan inkorten of zelfs af te gaan schaffen maar volgens mij ligt het dus niet aan het niet moe zijn...
    Iemand ook deze ervaring en tips??
    Dank:thumup:

2. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ik zou toch een beetje met dat middagdutje gaan rommelen. Mijn zoon ging ook steeds later slapen toen hij nog middagdutjes deed. Op zich geen probleem, want hij lag gewoon te zingen en kletsen in bed, maar was toch een teken dat het dutje op zijn einde liep.
    Ik heb hem gewoon af en toe op gehouden en op sommige dagen (als ik het idee had dat hij erg moe was) wel een dutje laten doen. En soms een wat korter dutje. Ging eigenlijk heel geleidelijk, totdat ik merkte dat de behoefte aan een middagdutje echt weg was.
    Nu gaat hij nog steeds tussen 18.30 en 19 uur naar bed, en valt vrijwel meteen of binnen 10 minuten in slaap.

3. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Maar hij lijkt wel moe in de avond als ik hem naar bed breng...had jouw zoon dat ook?

4. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Is zn kamer helemaal donker?

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Ja hoor, maar door de rustige omgeving (denk ik) leefde hij weer helemaal op. En dan duurde het echt lang voor hij sliep. Soms wel anderhalf uur. Ik heb dat ook nog wel een tijd zo laten gaan. Want vrolijk in je bed kletsen, vond ik ook niet erg.
    Maar zonder dutje is het slapen gaan een groot verschil. Hij slaapt gewoon heel snel in nu. Humeur ‘s morgens maakte trouwens niet uit. Ik vermoed dat hij in het totaal gewoon genoeg slaap had alleen was het eerst meer over de dag verdeeld.

6. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.076
    12.030
    113
    Ik zou ook eens kijken hoe de dag verloopt zonder middagslaapje. Hier was dat met zijn 2e verjaardag klaar. Even een rustmoment pakken op de bank na de lunch en dan weer verder.

7. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    ja dat wel...maar komt altijd iets van licht binnen...al is het maar een dun straaltje...

8. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    ga het eens proberen;)

9. fruitcoctail

fruitcoctail Niet meer actief

Hier slapen ze ook nog steeds een uur later helaas

10. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier tot nu toe nog heel blij met de zomertijd, redelijk dezelfde tijd in bed als normaal, max kwartiertje later. En sochtends wel een uur later :thumup:.
    Moet er wel bij zeggen dat ze niet helemaal fit waren afgelopen week.

Deel Deze Pagina