Ik wil graag gaan babyzwemmen met Elena, maar ik weet niet vanaf welke leeftijd en onder welke "omstandigheden" dat kan. Ik heb eens op internet gekeken en ik zag dat het in principe al vanaf 6 weken kan, maar ik heb ook gehoord dat het pas mag na de eerste of de tweede vaccinatie. Ook heb ik ergens gelezen dat het babyzwemmen juist wordt afgeraden omdat de chloordampen in het zwembad niet goed zouden zijn. En ik heb ook gelezen dat het zwembadwater warmer moet zijn dan normaal enzo. Ook lees je op de ene site dat je je baby eerst moet voeden en geen luier om moet doen, en de andere site spreekt dat weer volledig tegen.. : Zoals jullie al begrijpen, ik snap het niet meer.. Iemand ervaring en/of tips? En iemand enig idee waar ik in Amersfoort e/o kan babyzwemmen?
ik ben bij 12 weken begonnen, het verschild ook nog per zwembad, zou je even bij het zwembad na moeten vragen vanaf welke leeftijd ze het bij jullie doen.
ik ga morgen beginnen hij is nu 14 weken. het zwembad waar ik ga zegt dat het vanaf 8 weken mag, en na het zwemmen voeden. geen luier om maar een gewoon zwembroekje.
Ik was van plan om ook met de baby te gaan zwemmen. Maar hier hebben ze alleen chloorwater en dat risico neem ik niet meer nu ik heb gelezen dat ze dan verhoogd risico heeft op astma. Daarnaast heb ik een keer op tv gezien hoe ze dat met babyzwemmen doen. De baby keer op keer weggooien in het water, zodat ie ver naar beneden zakt. Als volwassene vind ik dat al niet prettig als ik weet wat gaat gebeuren. Laat staan zo'n klein baby'tje die niet weet wat er aan de hand is. Het zou me niet verbazen dat over tig jaren door onderzoek wordt uitgewezen dat kinderen daar trauma's aan overhouden. Voor mijn kleintje geen babyzwemmen.
persoonlijk vindt ik dit een eenzijdig beeld fdat jij hebt van babyzwemmen, bij ons wordt er niet met de beebs gegooid maar gezongen en gespeeld. je kan toch een keer kijken / vragen he het in jullie zwembad gaat. Er bestaan ook zwembaden zonder chloor, die worden door ozon gereinigd. En over astma en zwemmen geloof ik niet in, wij zijn allemaal bijna op schoolzwem geweest enzo nou echt niet iedereen heeft astma.
Ik zou zo bij ons geen zwembad weten waar ze reiniging met ozon hebben. En ik ben ook op schoolzwemmen geweest, maar dat was vanaf dat ik ongeveer 4 jaar was. En onderzoek wijst uit dat bij baby's, omdat de longen nog niet volgroeid zijn, het wel schade kan opleveren. Misschien ben ik wat te voorzichtig dat kan ook.
de keus is voor ieder van zich en iedereen maakt zijn eigen afwegingen naturlijk, maar het beeld van babyzwemmen is niet echt rieel als ik ook andere moeders in het land hoor is het allemaal met liedjes en spelletjes. en bij heb je verschillende leeftijdsgroepen baby en peuter zwemmen.
Bij ons hebben ze een speciaal zout water bad voor het babyzwemmen. ik weet niet zo goed wat ik me erbij voor moet stellen(we gaan morgen voor het eerst). maar weet wel dat ze dat vooral doen omdat chloor inderdaad niet goed is voor een hele jonge baby.
Tja, dat van dat chloor staat geloof ik nog niet helemaal vast, maar ik vind het ook niet echt een fijn idee. Het slaat bij mij soms ook gewoon op mijn adem als ik in het zwembad ben. Een vriendin van mij is zwemlerares, volgens haar zijn de kindjes die babyzwemmen hebben gedaan, later vaak de traagste leerlingetjes als het gaat om diploma's halen. Dat is haar ervaring.
hahha Angel eyes, dan weet ik naar welk bad jullie toe gaan..! Wij zijn begonnen na de eerste inenting van Sam..! Sam vond het erg leuk en had de grootste lol! Mijn idee over babyzwemmen is dat Sam zich beter hecht aan het water.. en straks als hij 4 is.. niet meteen in het diepe word gegooid! en schrikt van het vele water dat hij omzich heen ziet.. en dan ook nog eens zonder mij!
Wij willen pas vanaf 1 jaar (en dat is bijna!) beginnen met babyzwemmen. De longetjes zouden dan beter bestand zijn tegen de chloorlucht die eventueel astma zou kunnen veroorzaken. Ik wil geen risico lopen en alles in zijn werk stellen om hem zo veilig mogelijk op te laten groeien. We zijn in de vakantie al een keertje naar babyzwemmen geweest en Silvester vond het geweldig! Voor wat betreft het "gooien" met babies... nee, dat doen ze bij ons ook niet..... vind het ook een beetje een gruwelijke gedachten trouwens. Wat ze wel doen (maar dat is alleen als jij het zelf wilt), is je babietje onderwater naar jou toe laten zwemmen, natuurlijk houdt de zwemjuf hem goed vast totdat jij hem hebt aangepakt. Nog een paar daagjes en dan gaan we wat regelmatiger zwemmen!
Wel raar dat ze dan net zo'n voorbeeld laten zien in een reportage over babyzwemmen als dat niet overal zo is. Ik ga nu zeker een keer kijken hoe ze het hier dan doen, maar dan gaat ze er pas onder als haar longetjes wat volgroeider zijn.
ik denk dat ik straks gewoon af en toe eens naar het zwembad ga maar niet persé naar babyzwemmen. Heb diversen zwembaden in mijn omgeving afgebeld en die zeiden zeker te wachten tot 6 maanden. En als ik het toch zal gaan doen dan alleen in een zwembad zonder chloor want daar heb ik uit mijn omgeving veel neg. ervaringen over gehoord. (exceem enzovoort) Dus dat ga ik dan niet opzoeken.
hier is het verschillend bij het 1ne zwembad vanaf 4 mnd en het andere pas na een jaar ik ben net begonnen wel met 4 mnd wezen zwemmen op vakantie en nu dan sinds 3 wkn babyzwemmen en teun vin dhet prachtig....
Hm, als ik het allemaal zo lees denk ik dat ik beter even een tijdje kan wachten.. Maar bedankt voor jullie reacties ladies!
Ik begin volgende week. Luca is nu 3 maanden. Ik heb lang getwijfeld, omdat idd werd gezegd dat chloordampen astma kunnen verorzaken bij baby's met aanleg voor astma. Omdat ik zelf vroeger astma heb gehad twijfelde ik of ik er wel goed aan deed. Nu ik de knoop toch heb door gehakt kan ik niet wachten om te beginnen
ben vandaag geweest en inderdaad het water is wat zoutig. absoluut geen chloor dampen e.d. was hartstikke leuk en Dano keek z'n ogen uit. liedjes zingen en bewegen in het water. als ik naar de kindjes keek die het al vaker doen zie je echt dat ze er veel plezier in beleven en totaal niet bang zijn. heel leuk om te zien. Misschien een idee om te informeren naar een zoutwaterbad. je moet dan niet denken aan zeewaterzout, want ik kreeg het in mijn ogen en het prikt absoluut niet.