Tweede kinderstoel?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door me1989, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    We hebben een stokke steps voor onze zoon (hij wordt in november twee) en daar zit hij nog dagelijks in. In december of januari wordt hij grote broer en we willen de baby dan ook in het bijbehorende wippertje bij ons aan tafel hebben. Onze gewone stoelen zijn dan alleen nog niet hoog genoeg voor onze zoon. En de leuning loopt rond, dus zo'n stoelverhoger kan dan toch ook niet? Wat is handig?

2. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gaan zelf nog een stokke halen. Oudste is dan ook bijna twee, maar het blijft zijn stoel.
    Kinderen van vriendinen zijn allemaal veel ouder en die zitten er nog steeds op ( zelfs 8 jarige)

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Je moet nog 3/4 maanden ... Dan is hij dus bijna 2,5 jaar, ik zou daar niet nog een stokke voor aanschaffen maar bij de Ikea een kinderstoel kopen van 15 euro of een nepperd van stokkenaanschaffen om die bij te schuiven

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier zitten ze beiden nog op een meegroeistoel van Tiamo. Zolang als ze op een gewone stoel nog niet goed aan tafel kunnen zitten, blijven ze ook gewoon op die meegroeistoel zitten.

Kennissen van ons hebben kinderen van dezelfde leeftijd en geen kinderstoel meer. Die zitten op hun knietjes op een gewone eetkamerstoel aan tafel. Dat vind ik niks. Wij zitten zo een klein half uur te eten. Moet er niet aan denken dst mijn kinderen dan op hun knietjes moeten zitten. Dat is volgens mij geen doen. Dan hebben ze het met 5 minuten al gezien. Dat wil ik niet, aangezien Aiden al een zeer slechte eter is.

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Bij onze kinderen zit er 2 jaar tussen, de oudste is ondertussen 5 jaar. Wij hebben gekozen voor een 2e stokke stoel en dat bevalt ons meer dan goed.

Onze oudste maakt dus al 5 jaar intensief gebruik van de stoel en de jongste ruim 3 jaar.
    Ik moet er niet aan denken dat ik ze elke keer in de ikea stoel moet tillen en ondanks dat onze oudste echt niet klein is kan hij nog steeds niet goed op een gewone stoel zitten. Nou ja, natuurlijk kan hij het wel, maar kan dan niet prettig eten.

En met 5 jaar intensief gebruik vind ik het het geld wel waard, maar dat is een persoonlijke kwestie.

@behappy, ik zou zelf niet eens 3x daags een 20 a 30 minuten op mijn knieen aan tafel willen zitten om te eten. Dat zou voor mij al reden genoeg zijn om het ook niet voor mijn kinderen te willen. (Ieders eigen keuze natuurlijk)

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    zou er zelf 1 bij kopen.
    echte of een nepperd.
    ik zie bij degene die ze hebben hoe lang een kind er op kan zitten.
    ik heb zelf geen eettafel.. (geen ruimte voor)
    anders had ik ze zelf ook aangeschafd

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou gewoon een stoel bij ikea kopen voor €15. Voordat de baby geboren is en in een eetstoel kan zitten ben je ook al een jaar verder.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier klom mijn dochter al voor ze twee jaar was zelf in de ikeastoel. En nu op bijna vier jaar zit ze toch al ruim een jaar heel goed op een normale stoel.

Maar goed, wij hebben een verhoogde tafel en dus geen mogelijkheid tot een triptrap. Anders hadden we die waarschijnlijk ook nog steeds in gebruik.

9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.385
    10.329
    113
    Ik zou geen dure stoel meer aanschaffen.je kan een hoge stoel aanschaffen van de ikea zo dat hij gewoon aan tafel kan zitten, een eenvoudige stoel (prenatal in de aanbieding 40 euro).

We hebben nu een stoelverhoger gemaakt voor de gewone stoel, niet voor standaard gebruik maar als we op bezoek zijn .

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik zou ook gewoon een IKEA stoel halen. Hier hebben we (voor 1 kindje) ook 2 stoelen, ik vond het op een gegeven moment gewoon handig om een IKEA kinderstoel te hebben voor als we eens weg gingen.
    Maar als baby zat hij daar ook veel beter in dan de grote lompe stoel van de prenatal, daar zat hij pas veel later een beetje fatsoenlijk in.
    Ik krijg nu het idee dat mijn zoontje voor de IKEA kinderstoel te groot gaat worden, maar hij is nu inmiddels 2.
    Dus als je de IKEA kinderstoel erbij koopt kan je nog 2 jaar vooruit, dan is je oudste ruim 4, ik denk dat hij dan wel op een gewone stoel zou moeten kunnen.
    Wist trouwens niet dat de kinderen tegenwoordig zo lang in de kinderstoel zitten, ik weet van vroeger dat ik met 3,5 jaar op een gewone stoel ging, want de verhoger was toen voor m'n zusje en de kinderstoel voor de baby toen.
    Maar ik denk ook wel dat de kinderstoel (zolang het gaat) wel praktischer is dan een gewone eetstoel inderdaad.
    Fijn om te lezen dat 't niet gek is om m'n zoontje er dus voorlopig nog gewoon in te zetten. :D

11. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Wij hebben ook de Steps ... Onze oudste was net 1 toen de jongste geboren is. We hebben wel een Steps erbij gekocht met babyset, de wipstoel hadden we al en een dienblad hadden we ook al. Dus ik zou er 1 bijkopen maar wellicht hoeft in jullie geval een babyset niet want tegen dat de jongste in de babyset kan kan de oudste misschien wel zonder babyset.

Nu is hier de derde op komst ... Maar even zien of er nog alternatieven zijn voor de oudste (zitje op gewone stoel) want drie van die Steps stoelen is wel een beetje veel van het goede. De oudste is dan 2 jaar en 4 maanden en de jongste 1 jaar en 4 maanden. Maar voordat de baby in de stoel kan is de oudste ook al bijna 3 dus daar kopen we nu niks voor in eerste instantie.

12. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Onze dochter is 2,5 als haar broertje of zusje geboren wordt en wij gaan nog een tweede trip trap kopen. Dl zal nog wel een hele tijd daarop zitten. We kopen alleen de stoel newborn set kunnen we lenen en beugel (babyset) is tegen die tijd dat nr 2 jn de stoel kan zitten niet meer nodig bij de oudste.

13. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

1 feb 2011
    519
    0
    16
    Mijn dochter is 5,5 en is best lang en zit nog erg goed op haar dapper meegroeistoel. Ik zou dus zeker nog een stokke erbij kopen. Daar heb je nog jaren plezier van.

14. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Hier zit er 19mnd tussen de kids. Hebben ook een stokke steps, maar zonder de wipper.
    Heb ook nog een ikea stoel, dus daar kan de oudste dan nog in zitten totdat ie op een grote stoel kan.

15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste wordt bijna 6 en is groot voor zijn leeftijd. Hij zit nog steeds op zijn meegroeistoel. De zitting zit vrijwel net zo hoog als de zitting van een gewone stoel. Maar hij heeft de voetenplank gewoon nog nodig.
    In vakantiehuisjes en restaurants e.d. zit hij denk ik al een jaar of 2 / 3 op een gewone stoel. Dat gaat op zich prima. Hij kan wel goed bij de tafel. Maar hij zit op zijn meegroeistoel gewoon beter. Hij kan op zijn billen zitten en zijn voeten vinden steun. Bij een gewone stoel heeft hij toch vaak de neiging om op zijn knieën te gaan zitten. Of half te zitten / half te staan (één bil op de stoel, één been staat op de grond.)

Ik ben dus wel heel blij dat we destijds voor onze jongste gewoon een eigen stoel hebben aangeschaft.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou voor een stoelverhoger gaan, dan kan hij met zijn 2,5 op een gewone stoel met verhoger.

17. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Wij hebben 2 mee groeistoelen van tiamo

18. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik zou een tweede Stokke erbij kopen. Hebben we zelf ook gedaan. Al jaren elke dag plezier van!

Zou nooit de Ikea stoel in m'n woonkamer of keuken willen hebben. Die poten zijn verschrikkelijk! Struikel je steeds over.
    We hebben er wel eentje, maar die is voor buiten of als er een extra kind mee eet.

19. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Achteraf zou ik zeker nog een Stokke hebben gekocht. Bij ons zit er ruim 2,5 jr tussen en omdat we hoopten dat de oudste haar Stokke wel met een jaar of 4 zou willen doorgeven aan de jongste, hadden we destijds voor de jongste alleen zo'n simpele IkEA stoel gekocht met het idee dat het maar voor een korte tijd was.

Lang verhaal kort: de oudste zit nog steeds op haar Stokke stoel, die ze absoluut niet wil opgeven voor zusje en zusje zit op een stel kussens op een grote mensen stoel, omdat ze te wild en groot voor de IKEA stoel is, maar we omdat we toch gaan verhuizen nu niet weer een nieuwe STokke willen kopen. Zusje vindt het wel best en grote zus ook, maar handig is anders.

20. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Hier komt er nog een stokke stoel voor nummer 2. Zoon is 4,5 maar goed zitten op een normale stoel gaat nog niet.
    Zeker voor iets wat je dagelijks meerdere keren gebruikt kan ik het echt niet zonde vinden.

Deel Deze Pagina