Ik voel me zo'n slechte moeder. Ik was M. aan het aankleden en hij lag op zijn commode. Ik draaide mij om (de commode en kast staan tegenover elkaar) om een blouse eruit te halen. Op dat moment hoor ik boem en een heel hard gehuil. Is hij met de aankleedkussen zo ver naar voren geschoven dat hij eraf is gevallen. Arm kind is met zijn gezicht op de grond gevallen. Zijn neus is helemaal dik en hij blijft huilen.. De dokter zegt dat hij niks ernstig mankeert en het gewoon schik is, maar ik maak me zo'n zorgen en voel me zo slecht... wat moet ik nu?
Och wat erg zeg! Gelukkig is er niks aan de hand verder! Misschien blijft hij huilen omdat hij jouw stemming aanvoelt? Ik heb eebs mijn fiets om laten vallen mer mijn oudste in het stoeltje.. Godzijdank zat het stuur ertussen anders was hij met hoofd op de vloer geklapt. Dat is echt schrikken maar die dingen gebeuren nu eenmaal...
Houd hem iig goed in gaten. Dat hij gelijk ging huilen en niet buiten bewustzijn is geweest is een goed teken. Mocht hij ineens toch gaan wegvallen en/of gaan braken, dan moet je wel even met hem naar het ziekenhuis gaan. Oh, en voel je niet slecht hoor. Het is natuurlijk klote dat het gebeurd is, maar helaas helaas gebeuren zulke dingen wel eens. KNUF voor jou en KNUF voor je kleine man.
Ben je ook echt naar de dokter geweest? Want ik kan me niet voorstellen dat een dokter, als je kindje na de val constant aan het huilen is, zegt dat het niks ernstigs kan zijn. Blijven huilen duidt op pijn, niet op schrik want dat zijn die kleintjes heel snel weer vergeten. Dus als hij lang blijft huilen en je voelt je er niet lekker van, naar de eerste hulp! Een extra check kan nooit kwaad.
Oh ja, wat ik nog vergeet -> hij zal vast ook wel wat pijn hebben, moet je zelf maar eens je neus stoten, dat doet verrekte zeer. Het huilen zal dus vast ook nog wel wat van de pijn aan zijn neusje komen.
Tmx voor jullie lieve berichtjes. Ik ben direct naar de huisarts geweest. Ze had niet veel tijd en heeft hem in de wachtruimte snel nagekeken. Hij was suf, maar lachte wel naar haar. Hij heeft alleen een dikke neus die wat blauwig is dus ze vond het wel meevallen. Moet hem vannacht om de 2 uur wakker maken en als hij daar goed op reageert dan is het goed Nu is het wel zo dat hij net zijn halve fles weer uitspuugt. Normaal spuugt die ook wel redelijk veel, maar dit is echt dik melk wat eruit komt en stinkt ontzettend. Kan dat met de val te maken hebben? M. moet morgen naar het consultatiebureau voor een inenting. Zal ik dit maar afzeggen? Zo zielig als die dan weer zoveel pijn en verdriet heeft. Wat zou jij doen?
Ik zou de enting inderdaad afzeggen en nog even de ha bellen. Of het aan het cb vragen als je ze toch spreekt.
Spuwen na een val is meestal niet goed en kan duiden op een hersenschudding! Eerlijk mijn mening, ik zou naar de spoed gaan. :/ Hoe oud is hij?
Ik zou het even aankijken. Afbellen kan altijd nog. Maar alls hij blijft spugen en minder alert wordt, dan zou ik wel actie ondernemen. Schrikken he. Je denkt altijd: dit overkomt mij nooit! Maar een ongelukje zit altijd maar weer in een klein hoekje. Neem het jezelf niet al te zeer kwalijk!
Hm, dat hij suf is en nu meer spuugt dan gebruikelijk vind ik wel een indicatie om nog een keer langs de ha te gaan...
Ja echt waar, je moet zéker bellen. Wil niet de paniek-kip uithangen maar het gaat over een kind... ergste geval is een hersenbloeding. Braken is nooit een goed teken.
Ik zou ook nogmaals even bellen, het klinkt niet helemaal goed. Ik ben eens uit mijn stapelbed gedonderd, ook recht op mijn neus en ja dat doet verrekte zeer. Maar dit klinkt niet alleen als een pijnlijk neusje Sterkte! En oh ja... die dingen gebeuren nou eenmaal zoals gezegd. Je hebt goed gehandeld erna, dus dit maakt je zeker geen slechte moeder
Ben percies niet te enige vandaag die met schrik gezeten heeft. Alex is vanmorgen uit mijn bed gevallen. Heeft wel niet lang gehuild. Na het troosste was het over. Hij heeft gelukkig niets. Maar in jou geval zou ik toch naar spoed gaan veel teruggeven en huilen? ... Best gaan beter 1 keer meer gaan dan te weinig. Veel beterschap voor de kleine en voor jou ook!
Bah wat kun je je dan naar voelen he? BEn je alweer naar de ha geweest? want als jij het idee hebt dat jij hem niet herkent zoals hij normaal is dan zou ik er weer mee naar de huisarts gaan. Beter nu dan vanavond laat of vannacht. Heb ervaring..mijn meisje is vorige week van de trap gevallen. Ze zat op de 4e tree ong. Dacht dat ik wel ff snel iets van boven kon pakken en niet het trap hekje gesloten..oo wat voelde ik mijn dom. Maar ze huilde meteen en ze was snel stil en na die tijd was het ook goed. Ze heeft geen blauw plekje opgelopen niets gelukkg. Heb het eerst ff aangekeken en merkte niet aan haar, gewoon spelen en eten. Ongelukjes zitten in een klein hoekje.
Ik heb geprobeerd de huisarts te bellen, maar ze waren de hele middag in overleg. Voor spoed kon ik doorverbonden worden, maar aangezien hij net 2 uur op mijn arm heeft geslapen en net heel goed zijn fles heeft gedronken wacht ik even af tot mijn vriend thuis komt om te kijken wat hij denkt. M. speelt nu heel lief in zijn wipstoeltje en lacht heel vrolijk als ik tegen hem praat. Hopelijk gaat en blijft het goed gaan en komen we er met de schrik er vanaf. Hij is trouwens nu bijna 5 maanden.
Zo iets kan iedereen gebeuren, maar snap dat je erg geschrokken bent. Hopenlijk loopt het goed af. Sterkte.
Hier is dochter een aantal weken terug met d'r voorhoofdje tegen de hoek van een muur gevallen (ze struikelde ofzo). Direct een dik ei op d'r hoofdje en huilen! Natte koude doek er op, en na een minuut of 2-3 begon ze te spugen, en nog een paar minuten later zakte ze ineens weg. Moesten direct naar de huisartsenpost, en van daar direct door naar de SEH, omdat haar oogjes ook niet reageerden op een lampje, en ze ook niet op pijnprikkels reageerde. Uiteindelijk moest ze een nachtje blijven ter observatie, en mocht ze de volgende ochtend weer mee naar huis.. Ben nog heel dankbaar voor de buurman van m'n ouders (want was alleen met dochter in 't huis van m'n ouders), want die lieve man heeft ons met 130km/h naar het ziekenhuis gereden (waar je 80 mocht).. En ik ben me dus echt helemaal kapot geschrokken, was zo eng dat ze zo suf werd en helemaal weg was! Dus ja, hier nog iemand die zich wel eens een slechte mama voelt (gister nog, toen madam ineens ging staan in de kinderwagen, en dus met wagen en al ondersteboven ging)..
Hi allemaal Even een update. We zijn met M. naar de huisartsenpost geweest omdat hij bleef spugen. We zijn toen doorverwezen naar de Eerste hulp en vanaf daar doorverwezen naar de kinderafdeling. Ze hebben M. een nachtje opgenomen zodat ze alles goed in de gaten konden houden. Gelukkig mocht ik bij hem slapen en kon ik hem ondanks dat het mijn schuld is toch steunen. Was zo verdrietig dat hij in het ziekenhuis moest blijven omdat ik niet goed had opgelet. Begin nu weer te huilen... Rot commode We zijn na 24 uur weer thuis. Hij heeft alle testen goed gedaan en er is gelukkig geen schade bij zijn hersens. Hij heeft alleen een lichte hersenschudding. Zo zie je maar weer, volg je mede forummers adviezen en volg je moedergevoel en ga toch nog maar een keer naar de huisartsenpost als je nog twijfelt. Nu is het goed afgelopen, maar dat had ook heel anders kunnen zijn.
Super dat je toch gegaan bent! En nog veel beter dat alles oké is!! Het is niet jouw schuld... een ongeluk is iets wat je niet kan vermijden. Want kon je het vermijden, had niemand nog een ongeluk... liefs!