Baby 3 mnd plots minder eetlust?

Discussion in 'Voeding' started by KimM1989, Apr 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. KimM1989

KimM1989 Lid

Jun 6, 2014
    76
    0
    0
    Zeeland
    Dag iedereen!

Ons zoontje, nu 3 maand, heeft sinds een 2-tal weken precies minder eetlust.

Hij drinkt normaal gezien altijd z'n flesjes volledig leeg maar nu laat hij bij 4 van de 5 flessen ongeveer 80ml staan. Hij wil dan ook echt niet verder drinken, hij duwt met z'n tong de fles uit z'n mond en blijft z'n hoofd van de fles wegdraaien. Wat ik ook doe, hij wil niet verder drinken.

Hij blijft zelf wel rustig, huilt niet of wordt niet onrustig...

Ik laat hem altijd enkele boertjes laten maar ook daarna wil hij niet verder drinken.

Hij steekt wel steeds meteen na de fles z'n handen in z'n mond en het spuugdoekje erbij...

Hij komt ook netjes aan in gewicht dus daar maak ik me geen zorgen rond.

Iemand tips?

2. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    Mijn dochter is na haar prikjes bij 3 maanden ook in een keer minder gaan drinken. Ze haalde vaak net 700 cc op een dag verdeeld over 5 flesjes van 165 cc. Dus ze liet vaak melk staan. En kreeg ze eigenlijk veel te weinig voor haar gewicht. Ik maakte mij in het begin best zorgen, maar het komt blijkbaar heel vaak voor rond deze leeftijd. Ze bleef gewoon goed groeien, alert en vrolijk. Ook had ze gewoon goede ontlasting en voldoende plasluiers. Dus had toen zoiets van, het zal wel een fase zijn. Zal wel los lopen.
    Nu is ze bijna 4,5 maand oud, en drinkt ze sinds deze week in een keer 3 flessen bijna helemaal leeg van 190 cc en s'avonds de laatste fles van 210 cc met 3 schepjes rijstebloem. Deze drinkt ze tot nu toe altijd helemaal op. En dan krijgt ze nog wel s'nachts een klein flesje van 100 cc.
    Al met al drinkt ze nu per 24 uur gemiddeld 800/850 cc.

Dus komt allemaal goed. :)

Share This Page