Wij geven sinds een week of 3 opvolgmelk. Nu hoor ik van iedereen dat je daar maar 800cc van mag geven. Waarom is dat? Ik heb de bv pas afgebouwd en ben toen van nr1 naar nr2 overgestapt. Nu is onze zoon de laatste 3 weken ineens 's nachts 2 tot 3x wakker en hij heeft dan echt honger. We komen nu dus vaak op 5 flesjes van 200cc uit en dat is dus teveel. Ik dacht ook dat opvolgmelk beter vulde dan nr 1? Normaal werd hij nooit wakker 's nachts en nu 2 tot 3 keer, dus hoe kan dat ineens? Dit houdt ook al 3 weken aan, dus ik vraag me af of het nog een sprongetje is. Hij heeft echt enorm veel honger 's nachts. Hoe kunnen we dit oplossen? Schema: 06.00 flesje 09.30 flesje + fijne granen bambix 12.00 1/2 boterham + sap 15.30 fv 17.00 avondeten + sap 19.00 flesje En dan komt hij tegenwoordig ineens om 00.00u en om 04.00u ook nog. Een van die 2 voedingen probeer ik nog bv te geven maar de productie is enorm gedaald.
Hoi, De opvolgmelk bevat per flesje meer voedingsstoffen, daarom is 800 ml het maximum. Je kunt proberen om voor de avond ook pap toe te voegen aan de voeding. Blijft je kindje 5 keer komen, dan kun je beter teruggaan naar 150 ml water met 5 schepjes voeding. Groetjes Eveline