Bij flesvoeding: wanneer late avondvoeding laten vervallen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mamasu, 25 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Nou.. de titel zegt het al. Vanaf wanneer kun je de late avondvoeding laten vervallen?

Anna krijgt nu 5 voedingen, om 07 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en rond 22:30. Voor die laatste moet ze eigenlijk altijd wakker gemaakt worden. Ik heb natuurlijk geen idee wat er gebeurt als we die late voeding laten vervallen maar denk dat ze dan ergens midden in de nacht ineens een voeding wil. Maar afgezien daarvan: zou ze nu al op 4 voedingen mogen zitten? (ze is morgen 10 weken).
    En voor degenen die al iets oudere kindjes hebben, die al wel op 4 voedingen zitten: hoe doe je dat dan? Laat je de hele fles gewoon vervallen? Of doe je er steeds iets minder in? Of verschuif je hem naar steeds vroeger op de avond?
    Het stomme is dat we dit met ons zoontje van 2 natuurlijk destijds ook gehad moeten hebben. Maar ik ben gewoon al helemaal vergeten hoe dat toen ook al weer ging... :oops: Wat een geheugen he...!

Edit moderator: verplaatst naar Voeding - Flesvoeding. Graag goed opletten waar je iets plaatst.

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kylian begon steeds minder van de laatste fles te drinken en bouwde hem zo eigenlijk zelf heel langzaam af.

Ik zou dus zolang ze de fles nog lekker leeg drinkt deze gewoon nog geven hoor, pas met 4,5 maand zat Kylian op 4 flessen.

Groetjes Anita

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    10 weken is erg jong voor maar 4 voedingen. Je kunt wel kijken of je de flessen wat anders over de dag kunt verdelen, door ze gewoon helemaal op verzoek te geven.

4. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Goh, nooit geweten dat er een apart hoekje 'Voeding' was. Maar deze kan dus gesloten worden wat mij betreft.

5. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Heb ik nog een bijkomend vraagje: ik wil pas met 6 maanden met bijvoeding beginnen. Ik denk dus dat ik zelf die 5e fles ook zeker tot die tijd moet geven om 23.00 uur? Degenen die al voor de 6 maanden op 4 flessen overgegaan zijn, of zelfs 3, die zijn dan toch zeker al met bijvoeding bezig mag ik aannemen?

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Neehoor, toen ik overging op 4 flessen ben ik niet met bijvoeding begonnen. Als je kindje aangeeft dat het genoeg heeft aan 4 flessen, betekent dat ook dat het minder voeding nodig heeft, omdat het op dat moment even minder hard groeit. Meestal ga je dus met zo'n 5 maanden over op 4 flessen, waar je kindje dan genoeg aan heeft. Als je met 6 maanden met bijvoeding gaat beginnen, vervalt er weer een fles (als de bijvoeding goed gaat) omdat het anders simpelweg teveel wordt..

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En als een kind toch graag 5 of 6 flessen wil op die leeftijd, dan kunnen die flessen vaak weer wat kleiner, omdat ze minder explosief groeien met 5 maanden.

8. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Op dit moment met 4 maanden is het in elk geval nog zo dat hij die laatste fles helemaal uitdrinkt in 1 keer. Hij heeft ze dus echt nodig. Hij woog met 13 weken al 7340 gram, hij zal dus nu al zeker een dikke 8 kg zijn schat ik dus qua gewicht zou hij wel naar 4 flessen kunnen denk ik. Ik maak hem ook echt wakker voor die laatste fles omdat hij dan lekker de nacht goed doorslaapt.

9. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    was gisteren op het cb en omdat Zoë "al" ruim 6 kilo is "mocht" ze wel naar 4 voedingen... :( nou vindt ik dat geen probleem als ik zelf merk dat ze daar mee toekomt, maar zover is ze nog niet en ze krijgt van mij dan ook gewoon nog 5 flessen...

sinds kort geef ik haar flessen van 200 en daarvan drinkt ze er meestal 2 helemaal op, en de andere 3 laat ze gemiddeld 20-30 van staan...

de laatste krijgt ze zo rond een uurtje of half 9 soms later soms eerder, ligt er maar net aan hoe laat ze zich die dag "gemeld" heeft...

gisteren heeft ze haar prikjes gehad, en heb ik haar nadat ze om kwart voor 6 eten heeft gehad om 7 uur naar bed gelegd en gedacht je roept me vannacht maar ga jij maar lekker slapen, maar ik schrok me kapot toen ik op de wekker keek en zag dat het al 04.00 uur was en ze nog helemaal diep in slaap lag :confused:

heb Ed haar gauw wakker laten maken want het voelde gewoon niet goed zolang zonder eten, maar madam had er geen problemen mee...

anyway vandaag gewoon weer op 5 voedingen en ik merk wel wanneer ze niet meer "wil" ;)

en bijvoeding doet de een wel en de ander niet....ligt er maar net aan wat het kindje op de dag drinkt...

hier krijgt zoë wel af en toe wat hapjes fruit, en af en toe wat hapjes pap, gaat hartstikke goed, en ze vindt het heel erg lekker maar het vervangt voorlopig nog geen fles...

tegen de tijd dat ze er "goed" van eet, wil ik wel een fles laten vallen maar tot die tijd houd ze er "gewoon" 5... ;)

10. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Nou ik wacht met bijvoeding ivm mijn vroegere astma en veel eczeem tot na de pubertijd. Vandaar. Och ja we zien het wel, komende week moet ik naar het cb en dan zal ik wel eens vragen hoe en wat.

11. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    in principe hebben ze altijd na de fruit of groente hap nog een klein flesje gekregen....

de avondfles laat ik hier niet zo snel vallen...deze is vaak rond een uur of 8 half 9 tegenwoordig en vindt dat wel een mooi tijdstip...

Zoë heeft vandaag 1/3 van zo'n heel klein potje fruit gegeten en na een uur haar flesje gehad en van die fles heeft ze 60 laten staan (140 ging er in)...

maar omdat zij nog op die 5 flessen zit vindt ik het niet zo'n ramp als ze wat laat staan omdat zij meer dan genoeg melk op een dag binnen krijgt en dat best wel minder zou kunnen en mogen...

gr.smoekie

Deel Deze Pagina