Help, luier vraagje New Born maat

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Fenne34, 1 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    We lopen tegen een puntje aan met Max en luiers!
    Max is geboren met 38 weken en 4 dagen. Hij woog 2965 gram en was 46cm groot.

Max heeft op dit moment nog een kleding en romper maat 44. Hij is dus nog steeds klein ondanks dat hij inmiddels 2 weken oud is.

Nu hadden wij luiertjes in de maat 0 van kruidvat op advies van de kraamhulp. Deze zitten hem perfect qua maat maar de plassen worden te groot van Max om genoeg op te nemen door de luier, gevolg alles werd nat.

Dus op advies van de kraamhulp zijn we toen overgestapt op luiers maat 1 van pampers maar deze zaten hem echt veel te groot! Toen die van het kruidvat geprobeerd maat 1. Deze zitten net iets smaller dan de pamper. Maar ook nu zijn met regelmaat alle kleertjes nat aan de achterkant of zijkant. Zelfs het boxkleed of bedje is echt nat... hij lekt dus volledige plassen langs de luier.

We letten goed op dat zijn piemeltje goed naar beneden zit met de luier om doen (hij plast dus niet aan de voorkant over de luier) en dat de luier goed aan de achterkant zit aangesloten maar dan gebeurt het dagelijks minimaal 1x en soms vaker dat alles nat is. Iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

Wij gebruiken op dit moment zo'n 12 luiers per dag, te lang in 1 luier ligt hij zeker niet.

Zijn de luiers te groot dat hij de luier niet voldoende raakt en het erlangs loopt?
    Of zijn ze te klein voor zijn hoeveelheden plas?
    Doen wij zelf iets niet goed?
    Moeten we een ander merk proberen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen

2. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik heb het zelfde probleem gehad als jij!!
    Ik ben overgegaan op pampers micro dat is maat 0.
    Hier ging het perfect :)

3. Aries

Aries Niet meer actief

Hier ging het ook veel beter met Pampers maat 0 dan met die van het Kruidvat.

4. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Hier een klein jongetje bij de geboorte (zo'n 2,5 kilo) maar nooit maat 0 gehad. Kruidvat maat 1 sloot het mooiste aan. We letten indd op het piemeltje dat goed zat en de randjes van de pamper naar buiten. Ik zou een ander merk proberen. Hier beviel etos niet toen hij zo heel klein was, terwijl vrienden erbij zweerden. Het verschilt zo per persoon.

Heb je ook het idee dat zn luiers echt vol zijn als hij is doorgelekt? Of is de luier niet erg nat maar is het er langs gelopen?

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Worden de rompertjes niet ondertussen toch wat te klein? Een te kleine romper perst als het ware de luier leeg (even heel overdreven gezegd). Soms kan dus een wat grotere romper helpen.
    En daarbij goed opletten dat de randjes naar buiten zitten inderdaad.
    Hier altijd kruidvat gebruikt en ken de problemen niet echt, tenzij hij inderdaad soms eens te lang in een luier zit. Maar ons zoontje kon op die leeftijd prima 3 uurtjes in een luier doorbrengen.

6. crealoon

crealoon Actief lid

12 mei 2015
    207
    0
    16
    Owww wat een zoektocht dan, onze kleine man was 47 cm en 2850gram dus dat scheelt de wereld niet.
    Wij zaten al gelijk op de kruidvat 1 wand de pampers waren inderdaad een stuk groter. Wij zitten nu (hij is 9weken) op maat 2. En onze zoon plast ook echt heel veel. Met pampers altijd lekkage gehad :(
    Maar net wat de rest zegt de een vind kruidvat geweldig de andere hellemaal niet.
    Maar zou idd ff naar de romper ook kijken. En anders heel lastig maar toch nog eens een ander merk proberen?

Succes met je zoektocht :)

7. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Hier nog een Max maar dan van 7 mei 😊
    Alleen een iets grotere, bijna 4100 gram en 53 cm bij geboorte. Maar ik herken het verschil met luiers ook goed. Zelf vind ik de Bumblies ook fijn, hier te koop bij de Emte.

8. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Bedankt alvast voor jullie tips. Max is goed gegroeid afgelopen week. We zijn vandaag op het weeguurtje geweest bij het consultatiebureau. Hij is in 1 week 350 gram gegroeid en zat nu op 3310 gram. Zijn lichtste gewicht is 2780 gram geweest. Op het oog lijken de rompertjes maat 44 nog perfect te zitten maar we zullen eens een maatje 50 proberen en kijken hoe dat zit. :)

Hij lekt overigens niet door de luier. De buitenkant van de luier is gewoon droog. Hij lijkt langs de luier te plassen aan de achterkant/zijkant ongeveer op nier hoogte of op de rug. De gele/blauwe strook verkleurd ook niet aan de onderkant of achterkant, alleen aan de voorkant word hij blauw als Max geplast heeft. Op de flapjes langs de benen letten wij idd ook. :)

9. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Wat goed zeg!!
    Dan zou ik geen maat 0 meer kopen,
    Ik denk dat een groter rompertje wel helpt!

Of anders idd een ander merk proberen :)

Succes

10. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Wat leuk een naam genootje :D Onze Max was/is maar een kleintje ondanks dat ze op de groei echo's er juist vanuit gingen dat hij groot zou zijn en werd hij steeds 2,5 week groter gemeten dan de uitgerekende datum. Vanwege mijn zwangerschapdiabetes (met insuline) hebben we extra groei echos gehad en ben ik ingeleid bij 38 + 4. Achteraf gezien blijkt hij dus maar een kleintje te zijn ;)

11. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik denk ook dat de romper te klein is geworden. Daardoor plet die als het ware de luier en loopt het er langs...

12. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Het lijkt helaas geen rompertjes probleem te zijn. We hebben hem nu een maatje 50 aangegeven maar helaas vannacht 3x in zijn geheel kunnen verschonen omdat alles nat was en 1x ook zijn wiegje nat. Erg vervelend want hij is de hele nacht super onrustig geweest en dan werkt het ook niet mee als hij steeds helemaal uitgekleed moet worden, schone luier en kleren aan trekken en weer een nieuwe poging doen om hem in slaap te krijgen, wat dus niet/nauwelijks dan nog lukt.
    Oftewel de 2de volledige slapeloze nacht op een rij voor ons allemaal....

13. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    He wat vervelend zeg. Doen jullie de plooitjes van de pamper ook altijd goed in zn liezen? Misschien zn piemeltje naar beneden doen ipv naar een zijkant?

Ik zou als ik jou was dan toch een ander merk proberen, als er geen logische reden te vinden is zou je denken dat het aan de pamper ligt.
    3 keer doorlekken in een nacht vind ik veel. Arm kind om elke keer om te kleden, arme papa en mama die slecht slaap krijgen.

14. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Wat vervelend!!
    Ik zou toch de luiers van het Kruidvat blijven gebruiken, omdat pampers groter vallen,

En zijn piemeltje idd naar beneden, en goed de randjes naar buiten.

Ik zou het anders ook echt niet weten

Deel Deze Pagina