Bij geboortekaartje 'verlanglijstje' er bij doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamacelesje, 6 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ik ben geen voorstander van zo'n lijst, maar begrijp wel dat sommige mensen dat wel doen.

Waarom zet je niet op de kaart bij de cadeautip een (getekende) envellop, zodat mensen gewoon geld in een envellopje kunnen doen, zodat jullie het zelf kunnen kopen.

2. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    hmmm rare vraag vind ik dit

in België is het doodnormaal om te zetten :
    Kadotip : geboortelijst bij XXX of pamperrekening

de geboortelijst kan geraadpleegd worden op het internet, of gewoon in de winkel(s) zelf ! en als er toch per ongeluk iemand met een kado komt dat je al hebt, kan je het terugbrengen en krijg je een waardebon in de plaats !

dus zeker doen zou ik zeggen !

3. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Ik zit erover te denken om zelf een site te maken met een lijstje met wat we leuk vinden als suggestie, en dan de link erbij te geven bij het geboortekaartje.

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Wij hebben op www.lijstje.nl een lijstje gemaakt. Daar kunnen mensen het ook wegstrepen.
    Op het geboortekaartje hebben we gezet:
    Wil je mij iets schenken, laat mijn papa en mama dan iets bedenken. Of kijk snel, op www.lijstje.nl
    (en dan tussenhaakjes het emailadres waarop ze moesten zoeken).
    Werkte perfect en niemand vond het raar.

5. syboena

syboena Fanatiek lid

21 okt 2008
    2.304
    0
    0
    ik denk dat wij ook gewoon om kado bonnen gaan vragen en ik persoonlijk vraag altijd aan de mensen wat heb je nog nodig of wat wil je nog graag hebben want ja vind het zonde als ik wat koop en er wordt niks mee gedaan :(:(
    net zo als mijn verjaardag ben in augustus jarig en de kleine komt in september heb ik ook gezecht geef me maar kado bonnen kan ik na de bevalling lekker gaan shoppen voor de kleine en dan heb je altijd iets wat je leuk vind :)

6. 23022009

23022009 Lid

13 jul 2008
    33
    0
    0
    Ik wil ook graag voorkomen dat ik allerlei kleertjes krijg die absoluut niet mijn smaak zijn en ga daarom op de uitnodiging voor de kraamborrel het volgende zetten:

Kleertjes en speelgoed heeft ... ondertussen in overvloed, dus als je hem / haar wat wil geven dan is een cadeaubon of iets voor in de spaarpot altijd goed.

Zelf vind ik dit absoluut niet raar en ik kan dadelijk zelf de bonnen / het geld dat ik krijg verdeeld besteden. Denk dat mensen anders veelal met kleertjes komen die of je smaak niet zijn of allemaal in dezelfde maatserie zijn, met als gevolg dat je eerst heel veel kleertjes hebt en vervolgens alles zelf moet komen. Met bonnen / het ontvangen geld kun je het zelf bepalen...

7. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    In België is het inderdaad heel normaal, maar in Nederland zou ik toch er raar staan te kijken van een kaartje met verlanglijstje of een getekend envelopje.

Volgens mij belt 90% van de visite van te voren om af te spreken wanneer ze zullen komen en vragen ze dan ook wel wat je graag wilt. En bij degenen die je zo goed kent dat ze onaangekondigd binnenvallen kun je van te voren al wel een beetje hints laten vallen. ;)
    "Oh, ik heb echt al zoveel leuke kleertjes gekocht. Die hoef ik straks echt niet meer als er kraamvisite komt".
    "Jee, een vriendin van de zwangerschapsgym kreeg alleen maar kleding maat 56, ik hoop dat ze bij mij even bellen van tevoren."
    Of nog duidelijker iets als: "Ik krijg het liefst luiers als kraamcadeau, die heb je tenminste nooit genoeg."

8. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Ik zou het echt raar vinden als ik met een geboortekaartje een lijst zou krijgen!
    Maar dat vind ik ook van trouwkaartjes met een envellop als kadotip!
    Ik vond het al heel leuk en lief dat de mensen naar mijn baby kwamen kijken en iets mee brachten..
    Wat ik nodig had had ik toch allemaal al gekocht, dat ga ik echt neit aan andere mensen vragen.
    En je heb er natuurlijk ook 9 maanden de tijd voor om je uitzet bij elkaar te krijgen, voor sommige dingen die je niet gelijk nodig heb (zoals speelgoed) heb je zelfs nog langer de tijd.

Maar als je toch iets in die trant wil doen zou ik echt voor die site gaan!
    Ik denk als ik een geboortekaartje zou krijgen met een link vor evt. lijstje dat ik er zeker wel op zou gaan kijken omdat je de mensen dan voor de keus laat of ze er wat van gaan kopen of niet en bij zo'n lijst niet!

9. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    gewoon lekker wel die lijst erbij doen als je dat vind kunnen.
    gaat toch om jullie zelf?
    moet zeggen als je bv al een dochter hebt en je krijgt weer een dochter dat je idd al genoeg kleren en speelgoed hebt.
    dan kan ik het me voorstellen dat je blijder bent met een kadocard van de hema dan nog maar een rokje mt 68.

wij hebben ooit een kaartje gekregen met de volgende tekst erop dat vond ik ook wel slim gedaan.

onze oudste is al met veel speelgoed en knuffels verwendt, dus liever iets anders voor onze vent.

ik zou er niet raar van staan te kijken als er een lijst bijzat, ik zou eerder denken van he die mensen doen tenminste wat ze zelf willen.

joyce

10. lion78

lion78 Lid

17 jan 2009
    29
    0
    0
    Ik kan me je probleem goed voorstellen, maar ikzelf zou ook een beetje raar staan te kijken van een lijstje bij het kaartje. Er zijn ws ook mensen die je wel een kaartje stuurt, maar die mss helemaal niet komen? Hadden wij wel. En die mensen voelen zich dan ineens mss verplicht?

Een site maken met een lijstje, en die site vermelden op het kaartje vind ik dan wel leuk. Zo 'verplicht' je niemand.

Mijn mening is dat je -ook bij een bruiloft- niet een cadeauwens op de kaart hoort te zetten. Ik vind het gewoon niet netjes. En bij ons was ieder cadeau welkom; eerlijk gezegd hebben we beide keren niets dubbel gekregen. En maar één broekje die ik écht niet leuk vond! Naast alles wat we kregen, en dat was heel erg veel, hadden we toch nog het eea nodig. Speelgoed komt eigenlijk pas wat later, en ik vond het geweldig zoveel kleertjes te hebben gekregen.

Nee, mijn mening is wel duidelijk denk ik ;) , ik zou het subtiel houden. Wel veel succes trouwens!

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Persoonlijk vind ik een lijstje bij het geboortekaartje heel erg vreemd en niet netjes. Een rijmpje op het geboortekaartje met iets in de trant van een cadeaubon is altijd goed zou ik weer niet raar vinden. Dan krijg je hopelijk een hoop bonnen en kun je lekker zelf shoppen.

12. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik verwacht helemaal niet dat mensen met iets aan komen zetten!
    Als mensen willen komen, dan zijn ze ook welkom met lege handen!

Je zegt zelf dat jullie het niet breed hebben, misschien hebben de mensen die een kaartje MET verlanglijst krijgen dat ook wel niet en blijven er om die reden wel mensen weg?

Ik persoonlijk zou het heel vreemd vinden om een verlanglijst bij een kaartje aan te treffen!

13. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Ik dacht dus dat ik gisteren bijna hetzelfde had getypt, maar kan het niet meer vinden.
    Ik ga er ook neit zomaar van uit dan mensen wat meenemen. En als ze nog iets hebben liggen en ze willen dat meenemen, dan is dat prima.
    In Belgie is zo'n lijst normaal, maar hier nou eenmaal niet.

14. mamacelesje

mamacelesje Actief lid

23 jun 2008
    134
    0
    0
    voorburg
    Bedankt allemaal,
    De meningen zijn duidelijk verschillend.
    wij denken er in iedergeval nog een keer overna.

Maar bedankt voor alle reacties!

Deel Deze Pagina