hallo, ik heb een vraag; de gyno verwacht as maandag bij mij de eisprong, wanneer deze niet bevrucht word, word ik dan na 2 weken wel gewoon ongesteld? want uit mijn eigen doet mijn lichaam niet.. En weet iemand of de kans groter is nu je precies weet wanneer je moet vrijen rondom je eisprong?
Hallo Natascha, Als de clomid in principe aanslaat wordt je gewoon ongesteld. Ook als de eicel niet is bevrucht. Zodra je niet ongesteld wordt wil dat waarschijnlijk zeggen dat de clomid niet is aangeslagen. Meer kans op zwanger worden> ja, ze kunnen precies zeggen wanneer je ei ongeveer gaat springen als je rond die tijd gemeenschap hebt dan heb je meer kans! Succes ermee! Je kan deze vragen ook stellen onder het kopje clomid. Daar zijn allemaal meiden die ook clomid gebruiken en die kunnen je ook helpen.
Of je nu met het gebruik van Clomid wel of niet ongesteld gaat worden ligt aan de oorzaak waarom je niet op natuurlijke wijze menstrueert. Gezien het feit dat je gyn verwacht dat je wel een eisprong zult krijgen zou je haast denken van wel... maaar niets is zeker. Ik ben werkzaam geweest binnen de fertiliteit en heb de ervaring dat artsen een afstreepmethode gebruiken... De kans is groot dat jouw arts clomid heeft voorgeschreven om ervoor te zorgen dat er eicelrijping is en daarna afwachten of jouw lichaam ook zelf tot een eisprong komt of niet. Wanneer je niet menstrueert wil dat zeker niet zeggen dat de clomid niet heeft aangeslagen. Clomifeen (werkzame stof) zorgt zoals ik al zei voor eicelrijping. Dat is ook het enige doel van Clomifeen. (Clomid is de merknaam). Een arts zal waarschijnlijk door middel van inwendige echoos kijken of er eicelrijping is, of deze voldoende is en hoeveel eicellen. Er zijn meerdere redenen waarom iemand niet menstrueert... maar je kan niet zeggen dat wanneer iemand niet menstrueert de Clomid niet heeft aangeslagen... En ja... wanneer je weet wanneer je eisprong is en je hebt gericht in die periode gemeenschap vergroot dat je kansen tot een zwangerschap. Wanneer alles goed is heb je als vrouw per cyclus zo een 20 a 25 procent kans op een zwangerschap. En normaal is het dus wel zo dat wanneer er geen bevruchting plaatsvindt je menstrueert... maar nogmaals... wat bij jou de reden is dat je niet menstrueert weet ik niet... Het gebruik van Clomid zorgt niet voor een menstruatie... Je lichaam hoeft nl niet te zorgen voor eicelrijping maar wel voor opbouw van het baarmoederslijmvlies en wanneer er geen bevruchting plaatsvindt zal het lichaam dit baarmoederslijmvlies ook afstoten (menstruatie)...