Hoi Dames, Ik wil graag even kijken wat er gebeurd als je geen eisprong hebt, zo ziet het er moenteel uit voor mij. Wat is dan de behandeling?
Gebruikelijk is om met Clomid te beginnen. Je moet vijf dagen lang aan het begin van je cyclus dagelijks een pil innemen. Dit zijn indirecte hormonen, waardoor een follikel zou moeten gaan uitgroeien tot een eisprong. Soms is het even uitzoeken welke dosis het meest geschikt voor je is en soms duurt het even voordat je lichaam er goed op reageert. Vaak sta je onder controle tijdens zo'n cyclus en krijg je inwendige echo's om te kijken of er al iets groeit. Soms is het ook zo dat je zelf ovulatietesten moet doen om te kijken of je erop reageert.
Die moet je zelf kopen. Maar als je PCO zou hebben, heeft het weinig nut om ovulatietesten te gebruiken, omdat die dan vaak vals positief geven. Niet betrouwbaar met PCO. Ik krijg ook geen eisprong. Heb Clomid gebruikt waar ik helaas niet op reageerde. Vorige week heb ik een operatie gehad (LEO behandeling) waarbij ze eiblaasjes hebben weggebracht, in de hoop dat mijn cyclus (tijdelijk) op gang komt. Daar wacht ik nu op. Succes meiden!
Vliegje Bij PCOS kan het inderdaad zo zijn dat ovulatietesten niet werken en altijd positief aangeven. Dat hoeft echter niet bij iedereen zo te zijn. Ik heb ook PCOS en ovulatietesten werken bij mij altijd perfect!
ik heb ook geen eisprond en ik ben nu aan de 2e ronde clomid bezig het moest bij mij wel helaas 1,5 jaar duren voordat ik eindelijk clomid kreeg. Wens je veel succes
Bloem, zie dat je een goed ei hebt gehad, succes van de week met testen! Ik wil toch even een update plaatsen, voor mensen die misschien op zoek zijn naar dit onderwerp. Inmiddels ben ik bijna helemaal hersteld, wondje in mijn navel is nog iets gevoelig. Verder wel heel moe geweest, maar kan ook te maken hebben met het verzetten van de klok (heb ik altijd veel last van). Gister op controle bij de gyn, de operatie was dus goed gegaan. Alles goed doorgankelijk (ze hebben gelijk een HSG gedaan). Eierstokken iets vergroot maar dat is 'normaal' gezien mijn pco en de vele blaasjes die ik had. Heel misschien heb ik afgelopen weekend al een eisprong gehad! Kleine 2 weken na de operatie. Vandaag bloed geprikt, donderdag weet ik of het daadwerkelijk een ei is geweest. Zo niet of ik ben niet zwanger en word ongesteld, dan mag ik gewoon gelijk al beginnen met Clomid. Ik was bang dat we een paar maanden moesten afwachten wat mijn cyclus zou doen, maar dat hoeft niet. Gelijk aan de pillen weer. Hopelijk is het niet nodig, heb ik mijn ei gehad en test ik volgend weekend positief