Ontsluiting per land verschillend.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    haha aangezien we een echte discussie fam. zijn hadden we het gisteren over op de een of andere manier over bevallen en mijn vader zei ja het is per land verschillend hoeveel ontsluiting ze eisen. Nu vraag ik me echt af kun je met minder onsluiting bevallen dan? of kun je nog meer onstluitingkrijgen dan die 10 cm?

Misschien vinden jullie het een hele domme vraag maar ik vraag het me nog steeds af

2. 11je

11je Lid

30 nov 2007
    67
    0
    0
    ik las laatst ergens dat het niet zozeer een andere ontsluiting is, maar dat ze in sommige landen op een ander moment beginnen met tellen. wat in nederland bijvoorbeeld 4 cm is is in engeland dan 1 cm omdat ze pas dan beginnen met tellen. ze hoeven daar dan ook niet tot 10 ;)

3. Anique

Anique Niet meer actief

Nou wat ik begrepen heb op mijn zwangerschapscursus is dat die 10 cm ook niet echt 10 cm moeten zijn, ze meten dat niet met een meetlint ofzo, het gaat erom dat de doorgang geheel vrij is, dus dat je volledige ontsluiting hebt zodat je mag gaan persen. En dat kan de dokter voelen doordat ze dan een of ander botje geloof ik nog kunnen voelen, of juist niet meer.. dat weet ik niet meer precies... maar een volledige ontsluiting voelt dus op een bepaalde manier aan.

Deel Deze Pagina