Bij Gynaecoloog blijven of verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kimmie1983, 8 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    als je man zich echt beter voelt bij de gyneacoloog blijf je daar toch....

2. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zou zeker voor de verloskundige gaan. Ik moet ook rond 36 weken over naar de gyn, dus helaas geen thuisbevalling voor mij, maar ik ben wel heel blij dat de verdere zwangerschap gewoon bij de vk is. Veel gezelliger, laagdrempeliger en makkelijker.

Je kan als de bevalling begint altijd nog beslissen om naar het zkh te gaan voor eventuele pijnstilling etc. (als er tijd voor is, ha ha)

3. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    ivm een eerdere vroeggeboorte en miskraam blijf ik bij de gyn, ik voel me daar een stuk prettiger met inderdaad bij elke controle een echo en eventueel extra bloedprikken enzo.

ok het is geen gezellig gebouw, geen keuveltijd, niet gezellig en heel patienterig maar wat heb ik aan gezelligheid als het net zo gaat bij onze eerste (wel bij VK) ze schat hem op dinsdag nog op ruim 3,5 kilo en hij wordt op vrijdag 6 weken te vroeg geboren met maar net 2 kilo.

en ja dat wel niet thuis bevallen, in veel gevallen heb je ook bij de VK de keuze niet, bij te vroeg bevallen bijvoorbeeld in mijn geval (mijn verloskundige was zelfs niet op tijd in het ziekenhuis) of als je baby in het vruchtwater poept en noem maar op.

4. Kimmie1983

Kimmie1983 Actief lid

5 aug 2008
    255
    0
    0
    Bedankt dames, voor alle reacties tot nu toe. Ik ga eens een lijstje maken met de voors en tegens.

GYN:
    Voordelen: professioneler gevoel bij (alles wordt dubbel gecheckt en uitgesloten is mijn ervaring), we mochten bij mijn vorige zwangerschap juist sneller bellen naar het ZH dan bij de verloskundige.
    Nadelen: verder weg, inderdaad meer 'patiënt' gevoel.

VERLOSKUNDIGE:
    Voordelen: *Eventueel de mogelijkheid om thuis te bevallen. Hoewel ik het liefst naar het ZH ga, maar met een dochtertje en nog geen flexibele oppas voor tijdens de bevalling..
    Aan de andere kant duurde de vorige bevalling zo lang, dat ik het zonder pijnstilling niet het gestrokken. Ik moet er niet aan denken om het een volgende keer zonder de opties van pijnstilling te moeten doen.
    *'Gezelligere sfeer'
    *Ze hebben zelf een echoapparaat, dus voor de echo's hoef ik het niet te doen.
    *Dichtbij
    Nadelen: minder vertrouwen in dan bij de Gyn door ervaringen bij de vorige zwangerschap (geen schokkende dingen gelukkig, maar bijv. weinig vruchtwarer niet opgemerkt, stuitligging pas laat ontdekt, geen vroege echo na miskraam, daar deed het ZH niet moeilijk over).

Ik mag bij de Gyn blijven door stuitligging, weinig vruchtwater en placentaresten bij de vorige zwangerschap.

5. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Ik heb geen ervaring met verloskundigen. Er wordt gezegd dat verloskundigen persoonlijker zijn, maar mijn gyn is echt ook persoonlijk,lief, leuk, aardig, grappig, behulpzaam, meedenkend, inlevend, neemt de tijd voor je en ook heel belangrijk: De Man telt bij haar ook mee.

Ze is zo aardig dat toen mijn zoontje zei: appelsap. ze haar ranja aan mijn zoontje wou geven!
    En toen ze in de wachtkamer kwam zei ze: Sorry Inge ik loop wel wat uit, hoop niet dat je het heel erg vind.
    Nou als dat niet persoonlijk is

Wel nam een gyn een keer haar dienst over en dat was een man en dat vond ik maar een ei. Kan nog steeds pissed worden om een opmerking. Ik vroeg of hij kon inschatten hoe groot de baby ongeveer werd. Moest hij om lachen en wat maakt dat nou uit, je krijgt toch een keizersnede!
    Net alsof het daar altijd om gaat! Ik wou gewoon nog wat kleertjes kopen en wou zeker weten dat ik genoeg had en niet dat alles te groot was. Wat een man!!!! (klink nu ook niet zo belangrijk als toen, maar toch) Hij was ook wel kort en zakelijk.

Het verschilt dus wel per gyn.

Ga op je gevoel af, dus waar voel jij je prettig!

Deel Deze Pagina