Ik denk dat ik vanmorgen mijn slijmprop verloren ben.. had al een paar dagen wat afscheiding en vanmorgen bij t afvegen een dikke gelige klodder. Sindsdien krampjes en steekjes, ben nu ineens kei gaar. Maar op de ene site staat dat je moet wachten of er iets gebeurt, op de andere staat dat je je vk moet bellen. Was dit mijn slijmprop? en ff afwachten?
Kijk even op googe ter vergelijking. Het verliezen van je slijmprop hoeft niet te betekenen. Hij kan zelfs weer aangroeien. Zelf ben ik hem afgelopen maandag verloren en gelukkig zit de kleine er nog in. Als je krampen echter regelmatig zijn en of je weeen krijgt dan moet je natuurlijk wel de vk bellen.
Ik ben mijn slijmprop afgelopen donderdag verloren en heb wel even de vk gebeld. Ze vertelde dat het niet hoeft te betekenen dat de bevalling gaat beginnen en dat ik terug moet bellen als ik weeen of bloedverlies heb.
Je slijmprop is niet "maar een klodder" geloof me.. als je em verliest weet je het zeker.. bij mij lag de hele wc vol *bah!* Ik was toen al in het ZH maar heb het wel even gemeld, vaak vind de VK het wel fijn om te weten. Maar je hoeft idd pas echt te bellen als je weeën krijgt of bloedverlies hebt.. Mochten je vliezen breken: dan ook meteen bellen! Succes en ik hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten.
http://www.google.nl/imgres?um=1&hl=nl&sa=N&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbnid=GquOneJnudfOhM:&imgrefurl=http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/156420-slijmprop.html&docid=TYaTZr3rlhn0EM&imgurl=http://i283.photobucket.com/albums/kk307/jo-jo1982/IMG_5290.jpg&w=1024&h=768&ei=MTodUIiNKYnM0QWQmoC4Dg&zoom=1&iact=rc&dur=423&sig=111168468791555763276&page=1&tbnh=130&tbnw=172&start=0&ndsp=22&ved=1t:429,r:3,s:0,i:81&tx=89&ty=81 Heb t gegooglt en zo zag het er bij mij ook uit. alleen dan op een papiertje hahaha Heb al n aantal steken in mijn schaambeen gehad en last van harde buiken. de baby trapt nu ook niet meer maar voel hem wel bewegen (zijn benen vooral). T voelt n beetje wringerig aan bij mn schaambeen. Geen bloedverlies ofzo!
Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen. Dus het is geen enkel probleem als je bevalling nu zou beginnen. Overgins zegt het verliezen van de slijmprop helemaal niks over je eventuele beval datum. Het kan voor de baby verder ook geen kwaad. Over het verliezen ervan gaan ook veel verhalen de ronde. Maar je kan het in een keer verliezen, met wat bloed, in stukjes over dagen... etc
Ja idd je hier ook ter groote van een sinasappel echt bizar ik was toen trouwens al actief aan het bevallen had al aantal uren weeen. Succes
Slijmprop verliezen betekent niet dat de bevalling ook begint. Het word tijdens de zwangerschap gewoon weer aangemaakt door je lichaam. Ik ben nu twee keer een slijmprop kwijt geraakt, uitscheiding tijdens de zwangerschap is ook normaal, dit betekent ook niet automatisch dat de bevalling zich aan dient. Mocht je denken dat je toch richting bevalling gaat dan kun je het beste even contact opnemen met de verloskundige.
Hihihi idd heerst het idee dat er een klein balletje uit komt vallen ofzo? Niet elk kloddertje is een slijmprop natuurlijk... Hier heb ik m de eerste zwangerschap nooit gezien. Bij de tweede verloor ik de slijmprop(pen) wel. Diezelfde avond ww en de volgende morgen bevallen. Het zag er idd uit als een stuk gelig rubber. Was ook echt stevig!!! Dat bleef maar komen... Het bleef dik en gelig doorschijnend met af en toe een beetje bloed. Was bij elkaar idd wel zoiets als een kleine tennisbal hahahaha Je bevalling hoeft niet meteen te starten, maar op deze termijn zou het wel een teken kunnen zijn dat er wat aan de gang is binnenin!!! Succes met je bevalling!!
Hallo, Even een vraagje, ik ben morgen 31 weken zwanger en ben mijn slijm prop gisteren al verloren 30+5 . Ik dacht dat het geen kwaad kon. Maar volgens velen mensen wel. Ken iemand die heeft hem ook verloren met 31 weken, zij voelde haar weeën niet en het kindje is een week later geboren. Dus 8 weken te vroeg. Gelukkig is hij gezond en is verder niks met het kindje. Maar nu maak ik me toch zorgen! Drek ga ik ook al bevallen. Dat is echt nog niet oed voor de kleine! Heb de verloskundige ook al gebeld. Ze zij je oet wachten tot je wa kramp krijgt en of wat bloed ga verliezen. Ze zij het kan ook een prop zijn dat je nu ontsluiting heb. Dus ben er niet echt wijzer van geworden! Ze zij je moet maar afwachten, ze kon geeninwendig onderzoek doen, omdat, dat de baarmoeder prikkelt en dit kan weer als gevolg zijn dat je gelijk aan de gang gaat. Dus vind het nu wel erg eng! Weet niet zo goed wat ik moet doen. De eene zegt nu je mag nu niet meer in bad, alleen in de douche, de andere zegt je mag nu ook geen sex meer hebben...? Maar daar heeft de vk helemaal niks van gezegt......? Eigenlijk wel slecht dan! Dit moet dan toch vermeld worden, dit is ons eerste kindje! Ik weet dat toch ook allemaal niet???? Groetjes
@ elise: ik ben tot nu toe al 2 keer mn slijmprop verloren. Eerste keer bij 25 weken en de 2e keer vorige week. Zolang je vliezen niet breken is er niks aan de hand, kun je gewoon zwemmen en vrijen. Je slijmprop maakt zichzelf dus ook weer gewoon opnieuw aan als de tijd er nog niet rijp voor is. Hopelijk heb ik zo je angst een beetje weg kunnen halen!
Hey dankje wel! Gelukkig ben ik niet de eenige nee. Was er toch wel een beetje van in schok. Je staat toch met 2 linkse handen van en nu. Heb namelijk niet zoon hele goede en fijne zwangerschap. Dus uiteindelijk maakt alles een beetje onzeker! En de eene zegt dit en de andere zegt dat. Maar vind het fijn om te horen da jij hem ook al verloren ben. En dat er gelukkig niks aan de hand is! Moet zeggen dat ik wel meer last van me maag krijg! maar of het er wat mee te maken heeft dat weet ik niet...? Maar bedankt voor de reactie. Groetjes
Graag gedaan! Ik schrok de eerste keer ook hoor, heb gelijk de vk opgebeld en zij heeft mij toen gerustgesteld en t bovenstaande verteld. Ben hier ook vaak onzeker hoor, je weet gewoon niet wat er nu wel en wat er niet normaal is bij een zwangerschap, gelukkig is dit forum er en heb ik een hele fijne vk Succes je laatste weekjes....
Ja gelukkig maar dat ze je toch gerust kunnen stellen, al die onrust is niet goed. Maar makkelijker gezegt dan gedaan. Ben jij het nu ook beu, al dat wachten? Ik wel hoor. Duut nu allemaal zo lang. Krijg iedere dag een kwaaltje bij haha, net zoon oud vrouwtje haha. Nu heb ik weer van dat gerommel in me buik van af vanacht. Kindje is rustig, maar hoor allemaal geknor. Wat dat nu weer is? Denkdat ik maar vk ga worden. Zou wel fijn zijn. Weet je precies wat je heb, wat er gebeur. Jij ook nog succes met de laatste loodjes. Hoeveel weken ben jij nu? Groetjes