Hoi meiden, Mijn kleine mannetje krijgt om de 4 uur 180/6. Hij zit op 5 flessen per dag en slaapt door van 23:00 tot 07:45. So far so good, alleen hij huilt nu en is ontevreden. Hij sabbelt ook op zn handjes en wil ook graag fruit als ik fruit eet, over 2 weken mag ie fruit hebben. Op zich zit ie qua voeding goed, mag ik hem al meer geven nu? Ik kom aan het googelen maar daar staat dat 5x180 echt de max is voor zijn leeftijd. Hij zit op de middelste lijn bij het CB dus hij is niet te dik ofzo. Hebben jullie advies?
Dat is idd de max eigenlijk... Je kan eens proberennwat hij doet als je iets meer geeft. De meeste babies hebben periodes waarin ze meer willennenndatnzakt dan weer af. Blijft het niet bij een periode kan je over op forte (hongerlapjes voeding)
Uuuhm, hij weet niet wat fruit is he... Wat jij eventueel met 4 maand zou geven lijkt natuurlijk voor hem niets op die banaan/peer die jij eet. Mn zoontje pakt ook van alles uit mn handen maar is echt nog niet toe aan zn eerste kop koffie.
Hahahah lekker joh een koppie koffie.... Ik ken serieuws iemand die zn kind koffie geeft. Echt bizar....
Ik zit al op forte voor hongerlapjes . Ik heb hem voeding bijgemaakt en hij slaapt nu lekker. Bedankt voor je advies! .
Oh hij zit al op forte, oeps, hihi. Nou dan maar hopen dat t ff een weekje is en dan weer terug zakt. Zo niet zou ik advies an t cb vragen. Hier ook heel vaak dan ineens meer behoefte enndan minder dus kan makkleijk...
Als dit zo blijft ga ik zeker langs het cb ff vragen hoe en wat. Het is ons eerste kindje dus das altijd ff uitvogelen hoe alles zit. Gelukkig hebben we dit forum haha.
Nou dat is inderdaad fijn. Helaas soms ook een hoop veroordeel maar meestal toch ook reacties waar je wat aan hebt.... Bij ons ook de eeste trouwens... Wij zaten tegen forte aan en heb toen de keus gemaakt om de laatste fles forte te geven, hierop sliep hij meteen door dus laat ik nu maar zo! Met een week of 12/14 stabiliseerde t drinkgedrag EINDELIJK in om de 4 uur een fles (had ik noooit meer gedacht, haha)
Geeft je kind wel eens voeding terug? Ligt hij in bed wel eens te 'herkauwen'? Ruikt hij zurig uit zijn mond?
Hier ook forte voeding en 5x 180/6. Ook niet tevreden na de fles,ik maak meestal bij. Hij is net 3 maand, dus ook nog geen tijd voor bijvoeding. Ik lees maar even mee, tips zijn altijd handig.
Ik zat eerst op andere voeding en daar had ie bij elke fles gewoon niet genoeg aan. Na een week of 10 begon hij met forte om de 4 uur te komen. Nu is hij na de fles van 18:00 niet tevreden, na de fles van 23:00 slaapt hij door tot de volgende ochtend. Dus das lekker . @ Dirksmama niks van dat alles... @ Greyhound, ik heb vd week een keer bijgemaakt, nu was hij net wel weer onrustig maar na een kwartier is hij toch in slaap gevallen. Ben al gauw te bang om boven de max uit te komen ook al ontkom je daar niet altijd aan.
lastig he...ik heb 3 kindjes maar ook dat blijft nog steeds aftasten en dan denk je "ervaring" te hebben...haha.. Maar de tip die ik jou wil geven: na de fles van 18.00 ontevreden is in mijn ogen een vorm van "clusteren". 2 vraagjes: 1. slaapt je kindje ALTIJD na de fles van 18.00 u of lukt dat niet? Als je kindje nl niet makkelijk in slaap valt, lijkt t me honger: dus dan zou ik die fles 210+7 gaan geven. 2. hoe gaat de laatste fles? is je kindje makkelijk wakker te maken? gaat de fles helemaal op? Zo nee; dan de andere flessen allemaal ophogen en de laatste fles laten vervallen en dan eens zien wat er gebeurd. Je zou ook nog even extra water kunnen toevoegen aan de fles, bijv. 30 cc extra water..
Ik heb vd week idd die fles opgehoogd naar 210+7. Daarna was hij nog wel onrustig en sliep hij niet, alleen maar huilen. Hij was boos omdat hij naar bed moest haha. Na de fles van 18:00 blijft ie gemiddeld tot 19:00 op en dan naar bed. Wat hij wel doet na ELKE fles is op zn knuistjes zuigen. Hij is na de fles van 18:00 af en toe wel onrustig idd. Heb even opgezocht wat "clusteren" inhoud ahha. Als hij eenmaal in slaap valt na de fles van 18:00 dan is het lastig om hem om 23:00 wakker te krijgen. Die fles gaat overigens helemaal op en na het boeren is hij helemaal vertrokken naar dromenland. En slaapt hij lekker door tot uur of 8. Vandaag ook gewoon de fles van 18:00, 180+6 gemaakt en nu ligt ie heerlijk te slapen. Schema is hier eigenlijk : 08:00 12:00 16:00 **18:00 23:00 **Hij komt altijd eerder voor de fles van 20:00 zeg maar. Hooguit haal ik het tot 19:00 maar dan is hij zo over de pis dat wil ik ook niet! We kunnen dit echt niet rekken. Dus geef ik hem gewoon om 18:00 de fles.
zo gaat dat hier precies zo!! je zou die fles om 23.00 u ook proberen eerder te geven..elke 3 dgn 10min eerder...kan je zelf ook lekker vroeg naar bed!
Meestal doen manlief die fles hihi, hij is diegene die het laatste naar bed vertrekt. Nu gaat het goed hoor, hij is niet meer onrustig. Na de fles wil hij wel meer en is hij een beetje geirriteerd haha. Maar na het boeren is het ook goed.
Dat zuigen op de handjes doet Caitlyn hier ook na elke fles, sinds vorige week. Volgens mij is dat ook gewoon een nieuwe vaardigheid, dat ontdekken ze dan en is leuk en prettig, (ze slaapt nu beter ondanks fors aanhoudende krampen, omdat ze lekker op d'r knuistjes en d'r duim sabbelt nu). Verder zou ik niet te benauwd zijn om af en toe eens over de max heen te gaan: in een groeispurt kunnen ze even een paar dagen wat meer nodig hebben. Het moet enkel geen vast patroon worden
Je hebt gelijk Rozemarijke, het moet idd geen patroon worden om meer te geven. Gelukkig gaat het nu goed met mn kleine mannetje, het was idd denk ik een sprongetje. Fijn dat jou kleine meid beter slaapt ondanks de krampjes, sneu is dat he?